زنان خانه دار چگونه بیمه می شوند؟ ، کف و سقف سن بیمه شدگان

به گزارش دور زمین، یکی از دغدغه های زنان خانه دار آینده آنهاست؛ سقف سنی زنان خانه دار برای پرداختن حق بیمه 45 سال و کمینه سن 18 سال است.

زنان خانه دار چگونه بیمه می شوند؟ ، کف و سقف سن بیمه شدگان

به گزارش خبرنگاران، خانم های خانه دار از تاریخ 23 آذر سال 87، با رعایت شرایط مقرر در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، در زمره مشمولان این نوع پوشش بیمه ای قرار گرفتند و در صورت تمایل می توانند با مراجعه به یکی از شعب تامین اجتماعی با عنوان خانه دار با تکمیل فرم خوداظهاری و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی برخوردار شوند.

بر این اساس، زنان خانه دار می توانند از بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برخوردار شوند. در این حالت حق بیمه توسط خود آن ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می گردد. چنانچه متقاضی در زمان درخواست بیش از 45سال داشته باشد به ازای هر سال مازاد سنی، حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه ضروری است و در صورت داشتن حداقل 10سال سابقه از اعمال شرط سنی معاف خواهد بود. مبنای پرداخت حق بیمه برای این گروه از متقاضیان حداقل دستمزد همان سال است که با سه نرخ شامل 12درصد برای بازنشستگی، 14درصد بابت بازنشستگی و فوت، 18درصد بابت بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2135

به "زنان خانه دار چگونه بیمه می شوند؟ ، کف و سقف سن بیمه شدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان خانه دار چگونه بیمه می شوند؟ ، کف و سقف سن بیمه شدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید