زمان اجرای سفر قسطی اعلام شد

به گزارش دور زمین، معاون گردشگری با این شرح که طرح سفر ارزان همان سفر اقساطی است که با هدف آسان سازی مسافرت در داخل کشور قرار است اجرا گردد، گفت: این طرح پس از تعطیلات نوروز 98، رسماً اجرا می گردد.

زمان اجرای سفر قسطی اعلام شد

ولی تیموری با بیان این که بسته های سفر قسطی در حال آماده سازی است، بهایسنا گفت: سیاست توسعه گردشگری، توزیع سفر در کشور است. آسیب شناسی ها نیز نشان می دهد یکی از عوامل توزیع نادرست سفر، اجرای برنامه های شخصی و انفرادی است، برای همین سایر سیاست گذاری ها در جلوگیری از ازدحام جمعیت در یک مسیر و منطق معین، نمی تواند چندان اثرگذار باشد.

او درباره نحوه اجرای این طرح که مسؤلیت آن به آژانس های مسافرتی واگذار گردیده است، شرح داد: در توافقی که با تشکل صنفی آژانس های مسافرتی انجام شده قرار است آن ها بسته های سفر را تهیه نمایند، از طرف بانک نیز برای ارائه خدمات سفر به صورت اقساط، حمایت شوند. مردم برای سفر به مقصد دلخواه خود هزینه ای را به صورت پیش پرداخت بدهند و مابقی هزینه سفر را هم تقسیط نمایند.

این مقام مسؤول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: این بسته های سفر که همچنان درحال طراحی است به مناطقی انجام می گردد که چندان مقصد سفر نیست. علاوه بر این سعی گردیده با کیفیت ترین خدمات برای این بسته ها در نظر گرفته گردد. این میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم موظف بود با بانک ها رایزنی و توافق کند تا تسهیلاتی را در اختیار آژانس ها و دیگر تأسیسات گردشگری قرار دهند. دو بانک برای این طرح انتخاب شد. با صدا و سیما هم مذاکره گردیده است که به محض شروع اجرای طرح، سفرهای آن را رایگان پخش کند.

تیموری گفت: در طرح های قبلی این تسهیلات مستقیم در اختیار مردم قرار می گرفت که هم فرایند سختی داشت و هم اجرای آن را در ادامه با پیچیدگی هایی روبرو می کرد، اما اکنون آن رویکرد اصلاح گردیده است.

او گفت: هدف اصلی ما تنوع بخشی به بسته های سفر، توزیع آن در نقاط مختلف ایران و درگیر کردن تأسیسات گردشگری و حفظ و تداوم اشتغال در این بخش ها است. در این طرح ما سراغ مقاصد کمتر شناخته گردیده رفته ایم، نقاطی که حتی در تعطیلات بلندی مثل نوروز کمتر مورد توجه قرار می گیرند. می خواهیم بسته های متنوعی را برای سفر آماده کنیم تا همه اقشار از آن استفاده نمایند.

معاون گردشگری درباره این که ارزان سازی سفر، شائبه ای را در سطح کیفیت خدمات ایجاد می نماید، گفت: اجازه بدهید اصل طرح شروع گردد بعد درباره کیفیت آن صحبت کنیم. پرداختن به این موضوع در این مرحله مکانیزمی برای انحراف از ادامه و اجرای کار است.

او درباره اینکه از شرحات برمی آید این طرح مشابه سفرهای قسطی است که همین حالا برخی آژانس های مسافرتی اجرا می نمایند و نمونه خاص و متفاوتی در قیاس با سایر طرح ها نیست و معین نیست اجرای تقسیط آن چقدر به کاهش هزینه منجر خواهد شد، گفت: به هر حال گروهی هستند که در هر صورتی برای سفر برنامه ریزی می نمایند اما در انتخاب مقصد مشکل دارند و عادت نموده اند فقط یک مسیر را بروند که جمعیت آن ها هم کم نیست. از طرفی با توجه به شرایط ارز، سال جاری افراد زیادی از سفر خارجی به داخلی روی می آورند، در واقع ما این گروها را هدف قرار داده ایم، افرادی که سفر می روند ولی نمی دانند کجا باید بروند. بنابراین سفر را با در نظر دریافت تسهیلاتی خاص برای این گروه ها آسان می کنیم.

وی اظهار کرد: سفرهای داخلی اصولاً بی حساب و کتاب انجام می گردد و آسیب اجتماعی زیادی دارد. در نوروز نیز به عنوان یک بحران با آن برخورد می گردد، به گونه ای که از استاندار تا شهردار همه را درگیر می نمایند. گاهی هم اعمال برخی محدودیت ها در مناطقی خاص، سفر را به کام مسافر تلخ می نماید. با توجه به چنین وضعیتی قصد داریم با آسان کردن سفر تا حدی از این فضا خارج شویم تا علاوه بر این که سفر هدفمند و متنوع می گردد، از ظرفیت خالی تأسیسات گردشگری نیز بهره گرفته گردد.

تیموری یادآور شد: شرایط اقتصادی کنونی طوری است که اگر همین سفرها، که بسته آن ها در حال آماده سازی است انفرادی انجام گردد، هزینه سنگینی را تحمیل خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 968

به "زمان اجرای سفر قسطی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اجرای سفر قسطی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید