روسیه: از رویکرد آ سه آن در مسئله میانمار حمایت می کنیم

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که مسکو از رویکرد اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) جهت حل و فصل اوضاع در میانمار حمایت می نماید چرا که اعضای این اتحادیه در رد دخالت ها و تحریم های خارجی که فقط بحران را وخیم تر می نماید، متفق القول هستند.

روسیه: از رویکرد آ سه آن در مسئله میانمار حمایت می کنیم

لاوروف گفت: رهبری آ سه آن در باب مسئله میانمار از حمایت های بدون پیش شرط روسیه برخوردار است. فراهم سازی واتخاذ توافق پنج موردی که به لطف کوشش های جمعی اعضای آ سه آن حاصل شده، هماهنگ و هم راستا با مواضع روسیه است. ما کاملا معتقدیم خشونت ها باید سرانجام یابد و تمامی طرف های درگیر هم باید جهت ایجاد مصاحبه برای دست یابی به ثبات و صلح داخلی، از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه موضع روسیه و آ سه آن در قبال رد تحریم های یکجانبه، گفتمان تهدید و کوشش برای دخالت در امور داخلی میانمار، یکسان است؛ اضافه نمود: ما معتقدیم این قبیل سیاست ها که منجر به قطبی تر شدن بیشتر جامعه و تشدید اختلافات داخلی می گردد در ذات خود ویرانگر و منفی هستند.

لاوروف در ادامه اضافه نمود: ما نسبت به کوشش های بی وقفه بعضی کشورها که می خواهند از نهادهای چند جانبه از جمله سازمان ملل برای افزایش تقابل در مصاحبههای مربوط به مسئله میانمار استفاده نمایند، دیدگاهی منفی داریم.

وی بعلاوه در سرانجام با اشاره به حل و فصل مسئله میانمار به وسیله مصاحبه اضافه نمود: به نظر ما مهم است که داخل آ سه آن تماس های متعدد بسیاری شامل دیدارهای رو در رو با نمایندگان رسمی میانمار برقرار شده است. ما معتقدیم که تصمیم احتمالی آ سه آن مبنی بر انتصاب نماینده ای ویژه برای رسیدگی به مسائل میانمار به ایجاد انگیزه در راستای همکاری مشترک جهت حل شرایط موجود منجر خواهد شد.

کشور میانمار از یکم فوریه امسال با کودتای سران ارتش این کشور شاهد سقوط دولت آنگ سان سوچی رهبر غیر رسمی خود بود که با بروز ناآرامی و اعتراض ها در بخش های مختلف این کشور 53 میلیونی همراه شد. در حال حاضر، کشورهای غربی می کوشند به شیوه ناکارآمد اعمال تحریم، مسئله را حل و فصل نمایند حال آنکه آ سه آن راه تعامل و مذاکره را برای آرام کردن اوضاع در میانمار در پیش گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4491

به "روسیه: از رویکرد آ سه آن در مسئله میانمار حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: از رویکرد آ سه آن در مسئله میانمار حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید