روستای لاویج ، ییلاقی سرسبز و دیدنی در مازندران Lavij

به گزارش دور زمین، روستای لاویج

روستای لاویج از توابع بخش چمستان شهرستان نور در استان مازندران است. این منطقه با کوه های البرز احاطه شده و از نظر زیبایی طبیعی منطقه ای بکر است که متاسفانه طی سال های اخیر با ساخت وساز های انجام گرفته، از بکر بودن آن کاسته شده است.

روستای لاویج ، ییلاقی سرسبز و دیدنی در مازندران Lavij

روستای ییلاقی لاویج با داشتن شرایط اقلیمی بسیار مطبوع و دلنشین در ایام مختلف سال برای گردشگری و بازدید مورد انتخاب اغلب مسافران و جهانگرد ها قرار می گیرد. شما نیز می توانید با حضور در این منطقه سرسبز و دلپذیر یکی از برترین و مجذوب کننده ترین سفرهای داخلی خود را تجربه نمایید.

جنگل های متراکم و انبوه آن با ارتفاع 2500 متری از سطح دریا از محبوب ترین و مجذوب کننده ترین تصاویر و چشم اندازهای دیدنی در روستای ییلاقی لاویج می باشد. درختان راش در این منطقه که از دوره های بسیار گذشته از جنگل های هیرکانی به جای مانده است هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد.

از مهمترین فعالیت های اهالی این روستا می توان به زنبورداری و پرورش زنبور عسل اشاره کرد که به این منظور میتوان گفت یکی از مهمترین و پرطرفدارترین سوغاتی های روستای لاویج؛ عسل طبیعی با عطر و طعم مخصوص می باشد هم چنین محصولات لبنی و صنایع دستی این منطقه از پرتقاضاترین و مورد پسند ترین سوغاتی ها در میان گردشگران می باشد.

جاذبه های دیدنی روستا

جنگل های لاویج : جنگل های لاویج از تنوع زیاد گونه های گیاهی و دختان گوناگون برخوردار است و در هر ناحیه آن چشمه سارانی از دل زمین به خارج می جوشد و در هر فصلی از سال از میوه های وحشی و جنگلی خاصی برخوردار است . فصل بهار با شکوفه های سپید , فصل تابستان یکسره سبز و پاییز هزار رنگ آن از جاذبه های جالب و طبیعی آن به شمار میرود.

آب گرم لاویج : این آب گرم در دامنه های کوه های قسمت شرقی لاویج از دل زمین به بیرون می جوشد . این آب گرم دارنده املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که برای امراض پوستی و دردهای مفاصل کمردرد , پادرد و مهمتر از همگی برای تمدد روان مضاعف مفید است . آبگرم ها دارای امکانات قابل قبول و بهداشتی مانند دوش , استخر و وان است.

آبشار حرام او : این آبشار در 25 کیلومتری جاده نور قرار گرفته است. حرام او بر اساس گویش مازنی انتخاب شده است. درکنار مجذوب کنندهیت و زیبایی طبیعی این آبشار، مردم محلی معتقدند که این آبشار هم نیز مانند آب گرم لاویج دارای خواص درمانی است.

مسیر دسترسی

پس از آنکه از سمت غرب به چمستان وارد شدید، در کیلومتر 3 چمستان به نور از مسیری فرعی زیبا و آسفالته که به سمت جنوب از جاده اصلی جدا شده، از پارک جنگلی کشپل عبور کنید تا نهایتا به لاویج برسید. این روستا که از دهستان های شهر چمستان شهرستان نور می باشد، در17 کیلومتری جنوب چمستان واقع شده است. روستای لاویج به دلیل ییلاقی بودن منطقه، منظره ها زیبا و آبگرم های طبیعی معروف شده است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6051

به "روستای لاویج ، ییلاقی سرسبز و دیدنی در مازندران Lavij" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای لاویج ، ییلاقی سرسبز و دیدنی در مازندران Lavij"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید