رنگ آمیزی مجدد برج ایفل

به گزارش دور زمین، به زودی برج ایفل را برای بار بیستم رنگ خواهند کرد، البته هنوز مشخص نیست چه رنگی به آن خواهند زد، جالب است بدانید اولین رنگ آن قرمز بوده است.

رنگ آمیزی مجدد برج ایفل

بانوی آهنین پاریس، بعد از سال‌ها پیراهنی نو به تن می‌کند. ولی هنوز رنگ لباس نو معلوم نیست.

زمانی که برج ایفل در سال 1889 نصب می‌شد، خیلی از پاریسی‌ها از این برج متنفر بودند. هر چند این موضوع الان غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما اگر بدانید که این بنای تاریخی در ابتدا به رنگ قرمز بود، شاید بتوانید این احساس را درک کنید.

در 129 سال گذشته، برج ایفل 19 بار رنگ شده است و اکنون که تصمیم گرفته شده است که این بنای تاریخی را در اواخر امسال دوباره رنگ کنند، وزارت فرهنگ فرانسه و مقامات شهر پاریس به این موضوع فکر می‌کنند که آیا رنگ فلزی فعلی آن را حفظ کنند یا این که رنگ دیگری جای آن را می‌گیرد.

یکی از کارشناسان وزارت فرهنگ به Le Parisien گفت:

ما رنگ‌های قدیمی را دوباره کشف و احیا خواهیم کرد، درست مثل همان کاری که در زمان بازسازی یک نقاشی قدیمی انجام می‌دهیم. این کار باعث مشغول شدن فکرهای ما شده است و به این فکر می‌کنیم که در نتیجه این کار، آیا نمای فعلی این بنا تغییر خواهد کرد یا خیر.

طبق گفته‌های گوستاو ایفل، مهندس عمران و معمار فرانسه، رنگ قرمز اصلی که روی این بنا استفاده شد، محافظت از آن را در برابر زنگ‌زدگی آسان‌تر می‌کرد. اما از زمان ساخت آن، این برج به رنگ‌های قرمز اخرایی، زرد و چند طیف مختلف از رنگ قهوه‌ای در آمده است. زمانی هم سایه‌های رنگی روی این نما وجود داشت؛ گویی که این برج به آسمان می‌رسید.

صرف‌نظر از رنگی که وزارتخانه انتخاب خواهد کرد، 60 تن رنگ برای پوشش کل بانوی آهنین پاریس لازم است. کار رنگ‌آمیزی در ماه اکتبر آغاز خواهد شد و احتمالا سه سال طول خواهد کشید. این کار، بخشی از یک پروژه بلندمدت است. طی 15 سال آینده، برج ایفل تحت بازسازی‌هایی به ارزش 369 میلیون دلار (300 میلیون یورو) قرار خواهد گرفت و یک دیوار شیشه‌ای ضد گلوله در اطراف این بنای تاریخی نصب خواهد شد.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2740

به "رنگ آمیزی مجدد برج ایفل" امتیاز دهید

1 کاربر به "رنگ آمیزی مجدد برج ایفل" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ آمیزی مجدد برج ایفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید