تور ارزان آلمان: رایشتاگ، مجلس دیدنی آلمان

به گزارش دور زمین، ساختمان رایشتاگ برلین | Reichstag

برلین ازجمله شهرهای دیدنی در اروپا محسوب می شود که دو جنگ جهانی بزرگ را به خود دیده است. جالب است بدانید که این شهر تاریخی دو بار به صورت کامل تخریب شده است ولی هر بار از نوع بازسازی شده است. یکی از القابی که به برلین نسبت داده می شود، واژه ققنوس است؛ از آن رو که ققنوس بعد از مرگ به خاکستر تبدیل می شود و به طرز شگفت انگیزی دوباره از میان آن خاکسترها جانی دوباره می گیرد و زندگی را از نوع شروع می نماید. درست به مانند ققنوس، برلین هم توانسته است دوبار از تلی از خاکستر تبدیل به شهری زیبا و جهانگرد پذیر شود. با خبرنگاران همره شوید.

تور ارزان آلمان: رایشتاگ، مجلس دیدنی آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ساختمان رایشتاگ در برلین محل برگزاری جلسات بوندستاگ یا مجلس فدرال است. بوندستاگ محل نشست قوه قانونگذاری آلمان محسوب می گردد. ساختمان مجلس برلین یکی از منظرههای مشهور برلین است که در منتهی الیه شمالی خیابان ابرت استراسه و نزدیک جنوب رودخانه اسپری واقع شده است. پارک تیرگارتن درست در غرب ساختمان مجلس و براندنبرگ گیت در شمال آن نهاده شده است. این ساختمان در دوره نئو رنسانس (احیای رنسانس) بوسیله پل والوت طراحی شده است و ساخت آن در سال 1894 انتها یافته است. این مکان، منزلگاه رایشتاگ یا همان مجلس این کشور بین سالهای -19331894 ، امپراطوری آلمان بین سالهای 1871-1918و جمهوری وایمار بین سالهای 1919-1933 بوده است.

گگرددن اتش به سمت مجلس المان در 27 فوریه 1933 و همزمانی این رخداد با صدراعظمی آدولف هیتلر درست یکماه بعد از این آن، اغازگر حوادثی بود که به دیکتاتوری شدن رژیم آلمان آن برهه تاریخی گشت. این ساختمان خسارات فراوانی از بمباران نیروهای متفقین درجنگ جهانی دوم دید و بی توجهی به بازسازی این ساختمان در سالهای بعد از جنگ منجر به خرابی بیش از پیش رایشتاگ شد. ولی در طول سالهای دهه 1970 تا حدودی مورد ترمیم و بازسازی نهاده شد و به موزه تاریخ آلمان مبدل شد.

بازسازی ها و بازسازیهای بعدی تحت نظارت معمار بریتانیایی به نام سر نورمن فاسترشکل گرفت که مصادف با زمان یکی شدن غرب و شرق آلمان آن موقع بود. گنبد شیشه ایی بسیار بزرگ این ساختمان که روزگاری ویژگی بارزاین بنا محسوب می شد در این دوره ساخته شد. ضمناً، پلکانی مارپیچی شکل نیز به این مجموعه اضافه شد که بسمت گنبد این ساختمان ادامه یافت که منظره بسیار زیبایی از اطراف در اختیار بازدیدکنندگان رایشتاگ قرار می دهد. بعد از اینکه، بازسازی این بنا انتها پذیرفت، رایشتاگ تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برلین شد که سالانه صدها هزار بازدیدکننده به خود می بیند.

این ساختمان در سال 1995 بیشتر مورد توجه دنیای هنر واقع گشت زمانی که، روی آن با بیش از یک میلیون فوت مربع (بیش از 90،000 متر مربع) پارچه نقره ایی بوسیله مجسمه سازان محیطی به نام های کریستو و ژان کلود پوشیده شد. بیش از 5 میلیون نفر از این سازه تا به امروز تماشا نموده اند که از جمله پروژه های بلند پروازانه این دو هنرمند محیطی قلمداد می گردد.

در4 اکتبرسال 1990، مجلس آلمان تازه متحد شده برای اولین بار در رایشتاگ آغاز به کار کرد و در سال بعد از آن رای گیری برای انتقال مرکز از بن به برلین انجام شد که بعد از آن تاریخ، رایشتاگ خانه همیشگی مجلس المان تعییین شد. هرچند انتخاب رایشتاگ با انتقاداتی در ابتدا همراه شد، ولی مجلس آلمان نشست آغازین خود را 7 سپتامبر1999 دراین مکان برگزار کرد.

در قرن بیست و یکم، رایشتاگ تبدیل به سمبل تعهد آلمان برای بکارگیری از انرژیهای تجدید پذیر شده است. گنبد نمادین رایشتاگ به منظور گرم کردن این ساختمان با نور طبیعی خورشید طراحی شده است و پنل های خورشیدی بزرگ تعبیه شده در سقف ساختمان مجلس احتیاج این بنا را به انرژی های فسیلی کاهش داده است. ژنراتورهای مجهز به تکنولوژی زیست سوختی بخش زیادی از احتیاجهای برقی رایشتاگ را رفع می کنند. به همین دلیل در سال 2008 مجلس المان طرحی را به تصویب رسانده است تا احتیاجهای برقی ساختمان مجلس را به وسیله بکارگیری 100% منابع تجدید پذیر تامین کند.

همانطور که پیشتر اشاره شد در ساختن این بنا تا جایی که امکان داشته است کوشش شده است که برترین ارتباط محیطی ممکن بین فضای داخلی ساختمان با پیرامون آن برقرار گردد. ضمناً، طراحی این ساختمان شکیل با بهره گیری از گنبد تماما شیشه ایی این امکان را برای این ساختمان فراهم ساخته است تا از نور طبیعی خورشید و روشنایی روز برای جلوگیری از مصرف الکتریسیته جهت انجام کارهای روزمره مجلس این کشور استفاده گردد. ضمناً، این گنبد شیشه ایی شرایط لازم را برای تهویه طبیعی هوای این بنا را به برترین شکل ممکن فراهم می کند

بعلاوه هنگام ملاقات از این ساختمان بازدیدکنندگانی که از میدان و ورودی اصلی جهت سوار شدن به آسانسور برای دسترسی به بام و در نهایت گنبد این ساختمان وارد می شوند با صحنه جالبی روبرو میشوند وآن چیزی نیست غیر از مشاهده مستقیم کنندگان مجلس آلمان که در حال بحث و تبادل نظر در صحن مجلس این کشور با یکدیگردرباره موضوعات کشوری است. برای دسترسی به گنبدی که پیشتر توضیح آن رفت دو رمپ در جهت مخالف یکدیگر پیش بینی شده است که یکی برای بالا رفتن بازدیدکنندگان و دیگری برای پایین آمدن آنان می باشد. در بالای گنبد جهت تهویه طبیعی هوا نیز حفره ای تعبیه شده است. بعلاوه با استفاده از انرژی خورشیدی در تابستان آب گرم مورد احتیاجمجموعه تامین میگردد و مقادیری ازآن نیز درعمق 300 متری زمین که گرم می باشد جهت استفاده در زمستان ذخیره سازی می گردد. در قسمت میانی گنبد که رأس آن به طرف پایین و صحن مجلس می باشد تعداد زیادی آیینه متحرک هوشمند تعبیه شده است که درطول روز نور طبیعی خورشید را به داخل ساختمان انعکاس می دهند و شب هنگام نیز نور داخل را به فضای زیر گنبد منتقل می کند. در زیر گنبد شیشه ای قطاعی از نیمکره به صورت کرکره جهت کنترل نور وجود دارد که با تغییر موقعیت خورشید بطور اتوماتیک حرکت می کند. این کرکره ها به سیستم هوشمند مجهز می باشند و از ورود نور مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

منبع: german-way.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4831

به "تور ارزان آلمان: رایشتاگ، مجلس دیدنی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: رایشتاگ، مجلس دیدنی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید