راهنمای شهر پکن

به گزارش دور زمین، در بازدید از پکن انتظار دیدن شهری را داشته باشید که در طول یک نسل خود را از هیچ ساخته است. برای مسافران کنجکاو و شجاع، پکن ماجراجویی‌های فراوانی برایشان دارد.

راهنمای شهر پکن

چه زمانی به پکن برویم؟

سعی کنید تابستان را انتخاب نکنید. دما در تابستان در پکن به 39 درجه سانتیگراد می‌رسد. زمستان پکن هم شاید چندان وقت مناسبی نباشد. دما در زمستان حدود منفی 20 درجه است. بهار و پاییز بهترین زمان رفتن به تور چین و سفر به پکن است، مخصوصا ماه‌های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر.

رسیدن به پکن

در طول هفته، پروازهای متعددی از تهران به چین پرواز می‌کنند، از پروازهای داخلی گرفته تا پروازهای شرکت‌های خارجی. تورهای مسافرتی زیادی، بسیاری از شهرهای مهم چین را پوشش می‌دهند. معمولا بیشتر این تورهای چین شامل بازدید از پکن نیز هستند.

گشت و گذار در پکن

فرودگاه پکن حدود 28 کیلومتر بیرون شهر قرار دارد. قطار تا نزدیکی فرودگاه وجود دارد، ولی بیشتر گردشگران پکن تاکسی را ترجیح می‌دهند. 13 یوان شروع قیمت است و سفر به مرکز شهر پکن حدود 70 تا 120 یوان هزینه خواهد داشت، بسته به محل و ترافیک.

حمل و نقل عمومی پکن

پکن یکی از بزرگترین شبکه‌های مترو جهان را دارد. هر سواری در متروی پکن 2 یوان هزینه دارد، مهم نیست چه مسافتی طی می‌کنید یا چند بار در ایستگاه‌ها مسیر را عوض می‌کنید. قیمت کم، استفاده از متروی پکن را مقرون به صرفه می‌کند اما توجه داشته باشید که قطارها فوق‌العاده پر جمعیت هستند مخصوصا در زمان‌های شلوغی.

رانندگی در پکن

اگر مترو شلوغ است، باید یک نگاهی به ترافیک روی زمین بیاندازید. پکن با مجموعه‌ای از جاده‌های حلقه‌ای توری شکل احاطه شده است. این مسیرها قرار بوده ترافیک را روان کنند، اما اگر زمانی در ساعت‌های شلوغی با ماشین بیرون بودید آماده باشید که چند ساعتی را در ترافیک بمانید.

پیاده‌روی در پکن

پیاده‌روی در پکن توصیه نمی‌شود. پکن یکپارچه و فوق‌العاده بزرگ است و طراحی شده که باعث شود انسان در مواجهه با قدرت، احساس کوچکی کند. طراحانی که در طول 10 سال گذشته پکن را از نو ساختند به نظر می‌آید به این فکر نکردند که شاید مردم بخواهند بین آسمان‌خراش‌های غول پیکر پیاده‌روی کنند.

دوچرخه‌سواری در پکن

با فاصله زیادی، بهترین راه برای دیدن پکن، حداقل اگر مقصدتان خیلی دور نیست، کرایه کردن دوچرخه از هتل‌تان است. پکن سرازیری و سربالایی ندارد و شهر صافی است و خطوط مخصوص دوچرخه سواری از خیابان اصلی جدا شده‌اند و کاملا امن هستند. رد شدن از صف‌های ماشین‌ها به شما ثابت می‌کند که وسیله اشتباهی را انتخاب نکرده‌اید.

چیزهایی که باید قبلا از رفتن به پکن بدانید

چین می‌تواند گاهی خسته کننده باشد و زبان انگلیسی خیلی گسترده نیست. ولی سعی کنید از آن نوع گردشگران با صورت‌های قرمز و مشت‌های گره کرده ناشی از عصبانیت نباشید. با ادب بودن درهای بیشتری را به روی شما باز می‌کند.

پکن فوق‌العاده امن است، جیب‌بری به ندرت اتفاق می‌افتد و خانم‌ها با آزادی کامل و بدون نیاز به همراه می‌توانند در شهر گشت و گذار کنند حتی شب‌ها.

اگر برای کار و تجارت سفر می‌کنید حتما کلی کارت ویزیت همراه داشته باشید. گناهی نابخشودنی است اگر زمانی بدون کارت بمانید. با هر کسی که ملاقات می‌کنید، انتظار دارد با شما کارت ویزیت رد و بدل کند. حتی اگر سفرتان به چین یک سفر کاری نیست همراه داشتن تعدادی کارت ارزشش را دارد. اگر کسی به شما کارتی ارائه داد، آن را با دو دست قبول کنید و به دقت آن را مطالعه کنید و بعد محترمانه آن را کنار بگذارید.

پکن از معدود شهرهای بزرگ جهان است که در آن سیگار کشیدن در تمام مکان‌های عمومی شامل بارها و رستوران‌ها کاملا پذیرفته شده است، حداقل برای مردان.

سعی کنید خستگی و یا عصبانیت‌تان را نشان ندهید، همیشه و در هم حال بهترین کار مودب بودن است. بهتر است قبل از رفتن به تور چین در استفاده از چوب غذاخوری مهارت پیدا کنید.

تعطیلات عمومی چین

سفر به چین در زمان دو تا از تعطیلات اصلی چین توصیه نمی‌شود؛ فستیوال بهار در ابتدای سال و تعطیلات ملی در اکتبر. تقریبا همه در این زمان‌ها در حال سفر هستند و تمام هواپیماها، قطارها و دیگر شکل‌های حمل و نقل به شدت شلوغ هستند.

آلودگی هوا در پکن

آلودگی هوا در پکن می‌تواند بسیار وحشتناک باشد، برای همین بد نیست که نیم نگاهی به شاخص کیفیت هوا داشته باشید، شاخصی که توسط سفارت آمریکا و شهرداری پکن منتشر می‌شود. بیشتر مردم محلی پکن به اطلاعات سفارت آمریکا اعتماد دارند. این اطلاعات از طریق توئیتر منتشر می‌شود و از طریق چند اپلیکیشن موبایل نیز در دسترس است. اگر شاخص بالاتر از 200 بود مه پکن را فرا می‌گیرد و به خانواده‌هایی که با بچه‌ها به تور چین رفته‌اند توصیه می‌شود از خانه بیرون نیایند. اگر شاخص بالاتر از 300 بود بزرگترها هم باید در محل اقامتشان بمانند.

اینترنت در پکن

چین با دقت اینترنت را کنترل می‌کند، بنابراین اگر به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد دارید یا از آن‌هایی هستید که به صورت مداوم از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنند باید قبل از رفتن به تور چین برنامه‌ریزی کنید و برای خودتان شبکه خصوصی مجازی تهیه کنید.

لباس پوشیدن در پکن

پکن در لبه صحرا قرار دارد و بر همین اساس شهری خشک است، معمولا نیازی به بردن چتر نیست. پکن آنچنان رسمی نیست. حتی مسافرانی که برای تجارت به این شهر می‌روند می‌توانند با یک پیراهن و شلوار در قرارهای کاریشان حاضر شوند. در زمستان لباس گرم برای پوشیدن زیر لباس‌هایتان داشته باشید. در تابستان چتر آفتابی بین مردم پکن خیلی محبوب است. این چترها برای فرار از گرمای آفتاب بسیار مناسب هستند.

اطلاعات مفید برای سفر به پکن

پکن هشت ساعت جلوتر از ساعت گرینویچ و 4.30 ساعت جلوتر از ساعت تهران است. پرواز تهران به پکن حدود هشت ساعت است. پرواز پکن به تهران حدود نیم ساعت بیشتر است.

واحد پول رسمی چین renminbi نام دارد، به معنی پول مردم و نماد آن CNY است. بیشتر مردم واحد پول را یوان خطاب می‌کنند.

توصیه‌ای مهم برای مسافران چین مسافران خارجی بالای 16 سال باید تمام مدت پاسپورت همراه داشته باشند.

تنبیهات خیلی شدید برای جرایم مربوط به مواد مخدر در چین وجود دارد، شامل اعدام. سالانه هزاران ایرانی به چین سفر می‌کنند و تقریبا تمامی سفرهای آن‌ها بدون مشکل است.

در موارد اورژانسی بهتر است تاکسی خبر کنید به جای آمبولانس. بیشتر بیمارستان‌های بزرگ چین بخشی دارند که در آن انگلیسی صحبت می‌شود. شماره پلیس 110 و شماره آتشنشانی 119 است. معمولا تمامی هتل‌ها آدرس و شماره بیمارستان Beijing United Family Hospital را چاپ شده بر روی کارت دارند. اگر لازم شد می‌توانید آن را به تاکسی نشان دهید تا شما را به بیمارستان ببرد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3646

به "راهنمای شهر پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای شهر پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید