راهنمای اخذ ویزای تایلند

به گزارش دور زمین، برای این که بتوانید با تور تایلند همراه شوید ابتدا باید ویزای تایلند را اخذ کنید. برای اخذ ویزای تایلند با شرایط و مدارک لازم را داشته باشید. در این مقاله شما را با مدارک و مراحل اخذ ویرای تایلند آشنا خواهیم کرد.

قبل از همراهی با تور تایلند باید ویزای توریستی این کشور را در یافت کنید. ویزای توریستی تایلند در حال حاضر بدون نیاز به مصاحبه و با ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا برای گردشگران صادر می‌شود که در این مقاله به معرفی آنها پرداخته ایم.

راهنمای اخذ ویزای تایلند

برای این که بتوانید ویزای تور تایلند را دریافت کنید باید در ایران حضور داشته باشید. هزینه صدور ویزا 35 یورو برای ویزای یک بار ورود و 70 یورو برای ویزای دو بار ورود می‌باشد که بعد از اینه این هزینه را پرداخت کردید هزینه به هیچ عنوان پس داده نخواهد شد.

اگر می خواهید از آژانس های مسافرتی درخواست کنید تا برای شما ویزا تهیه کنند باید ملیت شما حتما ایرانی باشد و فقط هم ویزایی از نوع گردشگری بخواهید و برای انواع دیگر ویزا باید شخصا اقدام نمایید.

سفارت تایلند در شهر تهران در بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک 3 واقع شده است. این سفارت در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 16:30 باز است، برای اینکه مدارک خود را به سفارت تایلند دهید می توانید روزهای یکشنبه تا پنچشنبه از ساعت 8:30 تا 11:30 به این سفارت بروید و بعد از آماده شدن ویزا برای دریافت آن می توانید از ساعت 13:30 الی 16:00 روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه به سفارت مراجعه کنید.

برای درخواست ویزای توریستی، حضور متقاضی الزامی نمی‌باشد و وقتی برای مصاحبه تعیین نمی‌شود. البته در مورد ویزای تجاری یا ویزای بلندمدت، مقررات متفاوت می‌باشد و حضور متقاضی به‌منظور مصاحبه ضروری می‌باشد. ویزای توریستی به شما امکان کار و تجارت در تور تایلند را نمی‌دهد و در صورتی که بدون اجازه‌ی کار، اقدام به اشتغال کنید، طبق قانون با شما برخورد می‌شود. اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای ویزا می‌باشد. این فرم را می‌توانید از سایت سفارت پادشاهی تایلند در ایران دریافت کنید. فرم تقاضای ویزا باید در دو نسخه و برای هرکدام از مسافران به‌طور جداگانه کامل می‌شود.

با استفاده از ویزای توریستی می‌توانید 30 تا 60 را در تور تایلند سپری کنید و به اندازه‌ی مجاز گمرکی (یعنی 30 کیلوگرم) بار با خودتان جا‌به‌جا نمایید.

ویزای توریستی تایلند

سفارت تایلند برای کسانی که قصد دارند، ویزای توریستی تایلند تا سه ماه بعد از صدور معتبر می‌باشد. اما از زمانی که وارد خاک این کشور می‌باشد، می‌توانید یک ماه در تایلند بمانید. ویزای توریستی تایلند یک‌بار ورود می‌باشد. با ویزای توریستی شما اجازه‌ کار یا اقامت ندارید و در صورتی که بدون اجازه اشتغال در تایلند به کار مشغول هستید، با جریمه سنگین روبرو می‌شوید. اگر قصد دارید بیشتر در کشور تایلند بمانید باید با مدارک و دلایل موجه به اداره مهاجرت مراجعه نمایید و ویزای خود را تمدید نمایید. چرا که ماندن در تایلند بعد از پایان زمان ویزا جریمه‌ی سنگینی دارد. حضور در ایران هنگام درخواست ویزا الزامی می‌باشد. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا هستند، اما قبل از سفر باید طبق شرایط و قوانین این کشور ویزای تایلند را دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تور تایلند 

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد تایلند
  • تاییدیه رزرو هتل در تایلند
  • دو قطعه عکس 4*6 عکس باید رنگی با زمینه‌ سفید و با عکس پاسپورت متفاوت می‌باشد.
  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • کپی پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • تکمیل فرم صدور ویزا به صورت تایپ شده
  • برای تحویل و دریافت مدارک باید صاحب پاسپورت حضور داشته باشد.
  • باید حتما هزینه را به واحد پول یورو تبدیل کنید.
  • تمکن مالی با مبلغ حداقل هشت میلیون تومان

هزینه ویزای تایلند

  • ویزای توریستی یک بار ورود 35 یورو می‌باشد.
  • ویزای تجاری یک بار ورود هم 60 یورو می‌باشد.
  • ویزای تجاری چند بار ورود یک ساله 140 یورو هزینه دارد.
  • ویزای گذری هم 25 یورو هزینه دارد.

آدرس سفارت تایلند در تهران

  • آدرس سفارت تایلند در تهران میدان بهارستان، خیابان ابن سینا، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه‌ی استقلال، پلاک 4 می‎باشد. سفارت تایلند در روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8:30 تا 16:30 آماده ارائه خدمات به گردشگران تور تایلند می‌باشد.

آدرس وب سایت سفارت تایلند در تهران

  • www.thaiembassy-tehran.org
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 378

به "راهنمای اخذ ویزای تایلند" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای اخذ ویزای تایلند" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای اخذ ویزای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید