نه دیدنی و انجام دادنی برتر در مثلث طلایی کوالالامپور

به گزارش دور زمین، مثلث طلایی، قطب تجاری، سرگرمی و خرید کوالالامپور پایتخت مالزی است. سه ضلع مثلث طلایی کوالالامپور را خیابان‌های ایمبی (Imbi)، سلطان اسماعیل (Sultan Ismail) و راجا چولان (Raja Chulan) تشکیل می‌دهند. در کنار مراکز خرید فراوانی که در این منطقه از کوالالامپور وجود دارد، این مکان محلی عالی برای مزه غذاهای خوشمزه مالزی است. همچنین این منطقه پر از مکان‌های تفریحی و سیاحتی برای گردشگران مشتاق است. در ادامه لیستی از 9 مرکز برتر این منطقه را مشاهده خواهید کرد تا در زمان رفتن به تور مالزی، از آن‌ها دیدن کنید.

نه دیدنی و انجام دادنی برتر در مثلث طلایی کوالالامپور

خیابان بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) کوالالامپور

به لطف مرکزیت خیابان بوکیت بینتانگ، این خیابان به عنوان قطب خرید و تفریحات تور کوالالامپور شناخته می‌شود. هتل‌های پنج ستاره در کنار رستوران‌های شبانه روزی و مراکز خرید بسیار لوکس، این خیابان را متمایز کرده است. دسترسی بسیار خوب این خیابان به نقاط مختلف کوالالامپور باعث شده تا گردشگران بی‌شماری به صورت شبانه‌روز در این خیابان تردد کنند. مرکز خرید Pavilion LK که در این خیابان قرار دارد، یکی از مقاصد خرید لوکس است و برند‌های معتبر اروپایی مانند ورساچه، دولچه و گابانا، Coach و بسیاری دیگر در این مرکز خرید شعبه‌ی رسمی دارند. رستوران‌های فراوانی در این منطقه وجود دارد. زندگی شبانه در این منطقه با وجود موسیقی زنده، نوشیدنی‌فروشی‌های روی سقف‌ها و کلوپ‌های شیک و زیبا که در سرتاسر این منطقه پخش شده‌اند، بسیار هیجان‌انگیز شده است.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Bukit Bintang

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) کوالالامپور

برج‌های دوقلوی پتروناس، نماد و سمبل مالزی، آسمان مثلث طلایی شهر کوالالامپور را به تسخیر خود در آورده‌اند. این برج‌ها در سال 1998 پس از اتمام ساخت، با داشتن ارتفاع 452 متر لقب بلندترین ساختمان جهان را به خود اختصاص دادند. البته این لقب در سال 2004 به برج تایپه 101 تعلق گرفت و پس از آن در سال 2010 با ساخته‌شدن برج الخلیفه، این عنوان از برج قبلی گرفته شد و به برج غول‌آسای خلیفه تعلق گرفت. با این وجود برج‌های پتروناس همچنان لقب بلندترین برج‌های دوقلوی جهان را یدک می‌کشند. امکان بازدید عموم مردم البته به تعداد محدود در هر روز برای برج‌ها فراهم شده است.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، مرکز شهر کوالالامپور، Petronas Towers

مرکز خرید سوریا (Suria KLCC) کوالالامپور

مرکز خرید بزرگ سوریای کوالالامپور، پایین برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد و بخشی از مجموعه‌ای است که در مرکز شهر کوالالامپور (KLCC) شامل برج‌های دوقلو است. ساختمان شش طبقه‌ی سوریا شامل مراکز تفریحی، خرید و سالن‌های همایش است. این مجموعه دارای بیش از 320 فروشنده محلی و بین‌المللی شامل Jimmy Choo، ورساچی، Louis Vuitton و Banana Republic است.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، مرکز شهر کوالالامپور (KLCC)، Jalan P Ramlee

برج Menara KL Tower کوالالامپور

در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس، برج منارای کوالالامپور، با ارتفاع 420 متر یکی از مرتفع‌ترین سازه‌های شهر کوالالامپور است و به سادگی از دور دست دیده می‌شود. چشم‌انداز کوالالامپور در بالای برج منارا بسیار زیبا و سحر‌انگیز است. عرصه‌ی چشم‌انداز در این برج 100 متر بالاتر از برج‌های پتروناس قرار دارد. این برج بر فراز تپه‌ی بوکیت ناناس یا همان تپه‌ی آناناسی بنا شده‌ است و بازتاب دهنده‌ی میراث اسلامی مالزی است. در بالای این برج رستوران گردانی تعبیه شده‌ است که در آن انواع غذاهای بین‌المللی و محلی سرو می‌شود.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Jalan P Ramlee

نمایشگاه پتروسینز (Petrosains) کوالالامپور

نمایشگاه علمی و تفریحی Petrosains با مساحت 7000 متر مربع در مرکز تجاری Suria KLCC به تاریخچه‌ی هیدروکربن اختصاص یافته است. این نمایشگاه معمولا به صورت منظم به‌روز رسانی شده و بخش‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. این نمایشگاه تعاملی توسط شرکت ملی نفت مالزی بر پا شده‌ است. شرکت نفت مالزی (Petronas) با برند Sauber Petronas در مسابقات فرمول 1 حضور دارد که نمونه‌ای از ماشین‌های آن در این نمایشگاه دیده می‌شود. در این مجموعه دو سینمای سه بعدی مجهز به فناوری IMAX و یک سالن تئاتر مدرن نیز جای گرفته‌اند. اگر از علاقه‌مندان به علم و تکنولوژی هستید، در زمان تور مالزی بازدید از این نمایشگاه را فراموش نکنید.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Jalan Ampang، مرکز خرید Suria KLCC

آکواریم کوالالامپور (Aquaria KLCC)

آکواریوم کوالالامپور مساحت نیم میلیون متر مربع را پوشش داده و بیش از 150 گونه‌ی دریایی متفاوت دارد. جدا از گردشگرانی که از سرتاسر دنیا از این آکواریوم دیدن می‌کنند، مردم محلی مالزی نیز به خاطر تنوع زیستی موجود در این مجموعه، روزانه از این آکواریوم بازدید می‌کنند. انواع ماهی‌های اقیانوسی از جمله کوسه‌ی قاتل و مار ماهی برق‌دار را می‌توانید در این آکواریوم زیبای کوالالامپور مشاهده کنید.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Kuala Lumpur Convention Centre Complex

باغ‌های دریاچه‌ی کوالالامپور (Lake Gardens)

شهر کوالالامپور در دل خود پارکی وسیع دارد. این پارک در کنار دریاچه‌ی پردانا (Perdana) توسعه داده شده‌ است. در این مجموعه باغ‌های بسیار زیبایی از جمله باغ ارکیده، باغ گیاهان محلی، باغ پرندگان، خانه‌ی پروانه‌ها، بنای یاد بود ملی و بنای مجلس وجود دارد که ارزش دیدن دارند و می‌توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. 20 سال از ساخت این باغ می‌گذرد، و همچنان چشم‌اندازهای بی‌نظیری در آن وجود دارد که ارزش بازدید دارند.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Jalan Kebun Bunga

خیابان Jalan P Ramlee کوالالامپور

همانند خیابان بوکیت بینتانگ، خیابان پی راملی هم پر از جنب و جوش است و شب‌های زنده‌ای دارد. گروه‌های موسیقی محلی، شب‌ها در گوشه و کنار این خیابان اجرای زنده دارند. مراکز تفریحی و رستوران‌ها با تنوع مختلف می‌توانند سلیقه‌ی هر مخاطبی را پوشش دهند. زندگی شبانه پر رنگ‌تر از روز در این خیابان جریان دارد.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Jalan P Ramlee

خیابان Jalan Alor کوالالامپور

خیابان الور قطب طبخ و عرضه‌ی غذاهای محلی مالزی در شهر کوالالامپور و مشهورترین مقصد برای رسیدن به غذاهای خیابانی و ارزان است. انواع غذاهای چینی و غذاهای سنتی مالزی در این محل در تنوع بی‌نظیری در اختیارتان هست.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، Jalan Alor
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2904

به "نه دیدنی و انجام دادنی برتر در مثلث طلایی کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه دیدنی و انجام دادنی برتر در مثلث طلایی کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید