دیدار روسای جمهور چین و جمهوری آذربایجان در پکن

به گزارش دور زمین، رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان اعلام نمود که باکو یکی از شرکای اصلی پکن در منطقه اوراسیا است.

دیدار روسای جمهور چین و جمهوری آذربایجان در پکن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آذرتاج، ژی جینپینگ رئیس جمهور چین در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در پکن گفت: طرف آذربایجانی و شخص رئیس جمهور این کشور توجه زیادی به توسعه روابط پکن و باکو و اجرای مشترک پروژه احیای جاده ابریشم دارد و ما قدردان این مساله هستیم.

رئیس جمهور چین اضافه کرد: جمهوری آذربایجان در میان اولین کشورهایی است که پاسخ مثبت به پروژه احیای جاده ابریشم داده و در اجرای آن فعالانه شرکت کرد. جمهوری آذربایجان در جهت جاده ابریشم واقع شده است و طبیعتا در احیای این جهت شریک هستید. هم اکنون همکاری های زیادی بین دو کشور وجود دارد که منافع ملموسی برای دو ملت به ارمغان می آورد.

با تور چین سفر کنید.

ژی جینپینگ ابراز آمادگی کرد تا با همتای آذربایجانی خود اجرای پروژه احیای جاده ابریشم را ادامه داده تا همکاری متقابل بین دو کشور در تمامی زمینه ها با هدف رفاه و توسعه مشترک عمیق تر گردد.

رئیس جمهور چین در سرانجام خطاب به رئیس جمهور آذرباجان گفت: آقای رئیس جمهور، شما دوست قدیمی مردم چین هستید، دائما برای توسعه روابط و همکاری ها میان چین و جمهوری آذربایجان در تمام زمینه ها شخصا کوشش می کنید. از این موضوع قدردانی می کنم و آماده هستم که ارتباطات نزدیک با شما را حفظ نموده و روابط دوجانبه را توسعه دهم. حزب کمونیست چین نیز آماده است تا ضمن تقویت ارتباطات با حزب آذربایجان جدید، در زمینه حکومتداری تبادل تجریه نموده و اعتماد متقابل بین دو کشور را تقویت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1663

به "دیدار روسای جمهور چین و جمهوری آذربایجان در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار روسای جمهور چین و جمهوری آذربایجان در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید