ده پارک تفریحی برتر در چین

به گزارش دور زمین، در دنیا، چین به خاطر پارک‌های تفریحی‌اش مقصدی مشهور است. در سال 2016 از 20 تا از بزرگترین و محبوب‌ترین پارک‌های دنیا، چهار تای آنها در چین و هنگ کنگ قرار دارند. پارک‌های تفریحی چین معمولا مخلوطی از فرهنگ غربی و فرهنگ محلی چین را در خود دارند. این پارک‌ها سواری‌های فوق‌العاده هیجان‌انگیز، سینما، سیرک و هتل دارند. در ادامه 10 تا از بهترین پارک‌های چین را با هم مرور می کنیم.

ده پارک تفریحی برتر در چین

Ocean Park در هنگ کنگ

اولین و دومین پارک‌های تفریحی محبوب در چین، بر اساس تعداد بازدیدکننده‌هایشان در هنگ کنگ قرار دارند. Ocean Park در هنگ کنگ سالانه 7.5 میلیون بازدیدکننده دارد، رقم بازدیدی که باعث شده این پارک در رتبه سیزدهمی جهان از نظر بازدید قرار گیرد. محبوب‌ترین تفریح این پارک، نمایش دلفین‌ها و پستانداران دریایی است. پانداها را هم می‌توانید در این پارک تفریحی محبوب چین ببینید. در این پارک یکی از بزرگترین آکواریوم‌های دریایی دنیا با هزار جانور دریایی وجود دارد.

Disneyland در هنگ کنگ

دومین پارک تفریحی محبوب در چین، Disneyland در Lantau Island در هنگ کنگ است. این پارک سالانه هفت و نیم میلیون بازدیدکننده دارد و رتبه پانزدهم در پربازدیدترین پارک‌های دنیا را از آن خود کرده است. بچه‌ها عاشق سواری‌ها، نمایش‌ها و کاراکترهای کارتونی هستند. این پارک محبوب هنگ کنگ، پنجمین دیزنی‌لندی است که در دنیا ساخته شد. این پارک هتل نیز دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند در مدت بازدید از این پارک در هتل‌ها هم اقامت کنند. پارک نسبتا جدید است و برخی از بخش‌ها و سواری‌های آن در حال ساخته شدن هستند.

Chimelong Ocean Kingdom

این پارک تفریحی جدید در سال 2004 افتتاح شده است. همین الان با 6 میلیون نفر بازدید کننده در سال، سومین پارک محبوب چین و بیستمین پارک محبوب دنیا رتبه‌بندی شده است. از نظر مساحت دو برابر پارک Ocean Park است. همچنان در حال ساخت است ولی همین الان بزرگترین آکواریوم دنیا و یکی از طولانی‌ترین ترن‌هوایی‌های دنیا را دارد. این پارک، سواری‌های جذاب، تفریحات، هتل‌ها و سینماهای با کیفیت بالایی دارد. این پارک تفریحی تلاش زیادی کرده است تا بازدیدکنندگانی از ماکائو را جذب کند. یک پل مخصوص ساخته شده تا محوطه پارک را به ماکائو متصل کند و رفت و آمد را تسهیل کند. از گوانژو (Guangzhou) می‌توانید به این پارک بروید. مدت زمان سفر قطار سریع‌السیر، از ایستگاه جنوبی گوانگجو (Guangzhou) به سمت ایستگاه Gongbei یک ساعت است. با اتوبوس (خط K10) از ایستگاه Gongbei تا پارک 40 دقیقه راه است و هزینه آن تنها 3 یوان است. از ترمینال اتوبوسرانی Jida نیز می‌توانید به پارک برسید.

پارک Songcheng در هانگزو (Hangzhou)

از نظر بازدیدکننده این پارک یکی از برترین پارک‌های تفریحی چین است. حدود 6 میلیون نفر در سال به این پارک می‌آیند. مانند دیگر پارک‌ها نیست، این جا خبری از سواری‌های بزرگ یا آکواریوم نیست. این پارک بزرگ بر اساس تمی از امپراتوری سونگ ساخته شده است. نمایش‌های بزرگ، ساختمان‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها همگی برای این طراحی شده‌اند تا نشان دهند زندگی در 800 سال پیش در چین چگونه بوده است. بر اساس گفته TripAdvisor این پارک در سال 2016 یکی از هفت جاذبه گردشگری محبوب در هانگزو بوده است. اصلی‌ترین جاذبه این پارک، نمایش بزرگ رقص سنتی و حرکات آکروباتیک و خانه جن زده چینی است. دریاچه جنوبی گوانگزو نیز در نزدیکی این محل قرار دارد و می‌توان در زمان بازدید از پارک از این مکان نیز دیدن کرد.

Overseas China Town یا OCT در شنزن

این پارک تفریحی در شنژن (Shenzhen) قرار داشته و از ساحل تا بالای کوه کشیده شده است. این پارک هر سال 4 میلیون بازدیدکننده دارد. دره Ecoventure و دره Tea Stream اصلی‌ترین بخش‌های پارک هستند. پارک OCT دارای فعالیت‌های ورزشی در محیط بیرون، امکانات آموزشی علمی، اکوتوریسم و مکان‌هایی برای استراحت است.

پارک دایناسور Changzhou

این پارک تفریحی تمی دایناسوری دارد و شامل بیش از 70 جاذبه توریستی از جمله جزیره دایناسورها، آبشارهای گرم، باغ‌های سرسبز، پارک آبی (جولای و آگوست باز است) و امکاناتی با تکنولوژی بالا است. شهر بامزه دایناسورها، بازی‌های کامپیوتری و نمایشگاه مرتبط به دایناسورها دارد. جزیره دایناسورها تم‌هایی محیط زیستی دارد و شامل تعداد زیادی فعالیت مهیج و جذاب برای کودکان است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان پیاده‌روی در جنگل، شکار دایناسور در بوته‌ها، ماجراجویی در کوهستان و سر خردن روی کابل را نام برد.

پنجره دنیا در شنزن (Shenzhen)

Window of the World در واقع بخشی از مجموعه Overseas Chinese Town یا همان OCT است. این مجموعه نزدیک Happy Valley در شنزن قرار دارد و در 10 تای برتر لیست بهترین پارک‌های تفریحی چین قرار داد. سواری بزرگی ندارد، ولی برای نسخه‌های کپی‌اش از ساختمان‌های معروف دنیا معروف است. حدود 3.5 میلیون گردشگر در سال از این پارک دیدن می‌کنند. بیشتر افراد از این پارک همزمان با Happy Valley یا Splendid China و Chinese Folk Culture Village که این‌ها هم در مجموعه OCT قرار دارند دیدن می‌کنند. این مکان‌ها به اندازه یک پیاده‌روی کوتاه یا گذشتن از یک خیابان با هم فاصله دارند.

اقامتگاه تعطیلات Changlong گوانگجو (Guangzhou)

Guangzhou Changlong Holiday Resort با فاصله زیادی محبوب‌ترین مقصد مسافران خارجی تور چین در گوانژو است. این محل مجموعه‌ای از مکان‌های جذاب و مفرح را دارد: پارک حیات وحش و باغ وحش، پارک آبی، سواری‌های رعب‌آور، هتل، سینما، سیرک و زمین‌های گلف. Chimelong Safari Park محبوب‌ترین مکان توریستی در گوانگجو است. چند صد گونه حیوانی آنجا هستند تا از آن‌ها دیدن کنید، به آن‌ها غذا دهید و آن‌ها را نوازش کنید. محبوب‌ترین بخش، حیوانات بزرگ آفریقایی و پانداهای غول پیکر هستند. در بیرون از سیچوان، این مکان از هر جای دیگری در دنیا پاندای بیشتری دارد.

Beijing Happy Valley (دره شادی پکن)

دره شادی پکن توسط همان شرکتی اداره می‌شود که دره شادی شنزن را در تملک دارد. این مکان 50 قسمت مختلف با تم‌های متفاوت، 10 نمایش با تم‌های گوناگون و 30 نوع سواری دارد. در سال 2016 این پارک بر اساس تعداد بازدیدکننده در سال، در مقام سی و چهارم جهان قرار گرفت. حدود 3.5 میلیون گردشگر در سال از این پارک دیدن می‌کنند.

Shenzhen Happy Valley (دره شادی شنژن)

پارک تفریحی Shenzhen Happy Valley در حدود 350 هزار متر مربع فضا و با هزینه 2 میلیارد یوان بنا شده است. این پارک هم اکنون یکی از پیشرفته‌ترین پارک‌های تفریحی چین است. در سال 2016 حدود 3.5 میلیون نفر از این پارک دیدن کردند. این پارک نیز در لیست ده پارک برتر چین قرار دارد.

انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2758

به "ده پارک تفریحی برتر در چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "ده پارک تفریحی برتر در چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده پارک تفریحی برتر در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید