10 موزه برتر پکن را بشناسیم

به گزارش دور زمین، پکن یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای چین است و گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ، فرهنگ و هنر دارد. موزه‌های پکن مکان‌هایی عالی برای کسب اطلاعات در مورد دستاوردهای تمدن چین و وقایع مهم تاریخی این کشور هستند. مسافران تور چین از سراسر دنیا می‌توانند در موزه‌های چین و وقتی در حال بررسی آثار و گنجینه‌های باستانی چین هستند، چیزهای زیادی را در مورد چین یاد بگیرند. در ادامه 10 تا از بهترین موزه‌های پکن که می‌توانید در زمان تور چین ببینید را برایتان آماده کرده‌ایم.

10 موزه برتر پکن را بشناسیم

1. موزه قصر (شهر ممنوعه پکن)

با فاصله زیادی، محبوب‌ترین موزه در پکن بین مسافران تور چین، موزه قصر است. این مجموعه به نام شهر ممنوعه شناخته می‌شود. این مکان محل سکونت آخرین خانواده سلطنتی چین بوده است. شهر ممنوعه در مرکز پکن قرار داشته و شمال میدان تیانانمن را اشغال کرده است. این مجموعه در دوره سلسله مینگ (1368 تا 1644) ساخته شده و بزرگترین و حفظ‌شده‌ترین مجموعه قصر در تمام دنیا است. این جاذبه گردشگری چین در سال 1987 به لیست مکانهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو اضافه شد. موزه قصر همراه با دیوار بزرگ چین مکانهایی هستند که باید آنها را در مدت تور چین و در پکن ببینید. تعداد زیادی گنجینه از خانواده‌های سلطنتی چین، با ارزش تاریخی فوق‌العاده بالا، در این موزه قرار گرفته‌اند. این گنجینه‌های ملی، تنها ویژگی خارق‌العاده این مجموعه نیستند. خود ساختمان‌ها نیز در این قصر از مهمترین بخش های دیدنی این مجموعه‌اند. سقفهای طلایی همراه با دیوارهای سرخ و تزئینات سلطنتی قدیمی چینی، از عجایب معماری جهان هستند.

2. موزه ملی چین (سومین موزه پر بازدید در دنیا)

موزه ملی چین نزدیک شهر ممنوعه قرار دارد و از نظر بازدید در کل جهان مقام سوم را دارد. به خاطر تعداد زیاد مکانهای دیدنی و جذاب که در پکن وجود دارد، توریست‌های خارجی تور چین اغلب بازدید از موزه ملی چین که در بخش شرقی میدان تیانانمن قرار دارد را از دست می‌دهند. با این حال این موزه دومین موزه پر بازدید توسط مسافران خارجی تور چین در پکن است. این موزه پکن، به شکلی غیر معمول، نسبت به دیگر موزه‌های چین عظیم است. بسیاری از توریستهای تور چین در هنگام بازدید از این موزه متوجه می‌شوند که دو ساعت تمام را تنها در یکی از سالنهای فوق‌العاده بزرگ موزه سپری کرده‌اند. ورودی موزه ملی چین برای توریست‌های خارجی تور چین رایگان است. این موزه در منطقه Dongcheng و در شماره 16 خیابان Chang'an شرقی قرار دارد.

3. آنتیکواریوم موزه قصر در شهر ممنوعه پکن

این موزه در شهر ممنوعه قرار دارد، ولی برای ورود به آن به بلیت جداگانه نیاز دارید، حتی اگر بلیت شهر ممنوعه را نیز قبلا تهیه کرده باشید. این موزه محل نگهداری گنجینه‌ها و وسایل آنتیک سلسله کینگ در محفظه‌های شیشه‌ای است. بنابراین شما می‌توانید این وسایل آنتیک و قدیمی را از نزدیک ببینید. دیوار 9 اژدهای مشهور و نمایشگاه جواهرات از دیگر بخش های جذاب این موزه هستند. بسیاری از توریستهای تور چین می‌گویند بازدید از این موزه در شهر ممنوعه، ارزش وقت و 10 یوان ورودی‌اش را دارد. این موزه در بخش شرقی شهر ممنوعه قرار دارد.

4. موزه هوانوردی چین

موزه هوانوردی چین فوق‌العاده بزرگ است و برای توریستهای تور چین که به پرواز، جنگ‌های گذشته چین و اسلحه‌ها علاقه دارند عالی است. این موزه در یک پایگاه نیروی هوایی چین با آشیانه‌ای بزرگ به طول 600 متر و عرض 40 متر قرار دارد. بقیه ساختمانها در داخل کوهستان کار شده‌اند تا در مقابل حملات در امان باشند. توریستهای تور چین از عظمت این مجموعه که در تمام پایگاه گسترده شده تعجب خواهند کرد. از تجهیزات و هواپیماهای جنگ جهانی دوم گرفته تا هواپیماها و موشک‌های مدرن نیروی هوایی چین، در این موزه به نمایش عموم گذاشته شده است. بیشتر این تجهیزات ساخت چین و روسیه هستند.

5. موزه Capital پکن

این موزه در سال 2006 به روی عموم باز شد. موزه Beijing Capital Museum مجموعه‌ای بزرگ از آثار فرهنگی و تاریخی چین را در خود جای داده است. این موزه امکانات نمایشی با تکنولوژی بالا نیز دارد. این موزه به خاطر اندازه بزرگ ساختمان و حجم بالایی از گنجینه‌های تاریخی و باستانی، یکی از مورد علاقه‌ترین مکان‌ها بین مسافران تور چین است. این ساختمان بزرگ، 5 طبقه روی زمین و 2 طبقه زیر زمین داشته و 63390 متر مریع وسعت دارد. ساختمان بزرگ، نمایشگاه‌های مختلف و خدمات پیشرفته، این موزه را به یکی از بهترین موزه‌های پکن تبدیل کرده است. این موزه به خاطر وسایل برنزی‌اش، ظروف چینی از دوره‌های مختلف تاریخی چین، آثار خطاطی و مجسمه‌های بودایی‌اش مشهور است. بسیاری از این مجموعه‌ها بعد از شکل گرفتن جمهوری خلق چین کشف شدند. برخی از آثار موجود در این موزه مربوط به دوره نوسنگی هستند. لوح سنگی امپراتور Qian Long یکی از گنجینه‌های ارزشمند این موزه پکن است.

6. موزه ملی هنر چین

موزه ملی هنر چین به جمع‌آوری، تحقیق و نمایش آثار هنری مدرن و معاصر چین اختصاص داده شده است. این موزه بیشتر از 18 هزار متر مریع وسعت دارد و به پنج طبقه تقسیم شده است. بیش از 100 هزار قطعه هنری در این موزه نگهداری می‌شود. مجموعه‌ای از شاهکارهای هنری که توسط هنرمندان معروف چین درست شده و کارهای مطرح در سطح جهانی از سلسله‌های مینگ و کینگ و اوایل شکل‌گیری جمهوری خلق چین، گنجینه‌های این موزه جذاب پکن هستند. جدا از آثار هنری مربوط به چین، تعداد زیادی کارهای هنری مربوط به هنرمندان خارجی در این موزه، بین بازدیدکنندگان تور چین بسیار محبوب هستند. در چند دهه گذشته تعداد زیادی نمایشگاه تاثیرگذار از هنرمندان مشهور چین و هنرمندان دیگر کشورها در این موزه برگزار شده است.

7. موزه صنعت ریلی چین

موزه راه آهن چین یک موزه ملی است که به نمایش و جمع‌آوری آثار فرهنگی و تاریخی صنعت ریلی چین اختصاص داده شده است. این موزه چین، یک نمایشگاه مهم برای حفاظت از میراث صنعت راه آهن در چین و نشان دادن تکنولوژی و ساخت و ساز راه آهن در این زمان چین است. اولین موتور بخار چین، لوکوموتیوهای خارجی مورد استفاده در چین، لوکوموتیوهایی با موتورهای گازی و موتورهای الکتریکی در عرصه 16500 متر مربعی این موزه به نمایش در آمده‌اند. این موزه در جنوب شرقی برج Qianmen (روبروی میدان تیانانمن) قرار گرفته است.

8. موزه ملی فیلم چین

موزه ملی فیلم چین، بزرگترین موزه در چین با موضوعیت به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ سینمای چین و برگزاری نمایشگاه‌های مربوط به تکنولوژی فیلم است. بیشتر از 20 سالن نمایشگاهی، یک سینمای آیمکس و دو سینما با پرژکتورهای دیجیتال تجربه‌ای کامل از فرهنگ معاصر سینمای چین را برای گردشگران تور چین فراهم کرده‌اند. این موزه در منطقه Chaoyang و در شماره 9 جاده Nanying قرار گرفته است.

9. موزه علم و فناوری چین

موزه علم و فناوری چین، موزه‌ی ملی علم و فناوری است که در آن نمایشگاه‌های دائمی و کوتاه مدت برگزار می‌شوند. این موزه برای ایجاد دسترسی به دانش علمی و فن‌آورانه و ترویج پیشرفت علم و تکنولوژی در چین ساخته شده است. از سه سالن نمایشگاهی این موزه پکن، آن یکی که به معرفی تکنولوژی باستانی چین می‌پردازد احتمالا مورد علاقه‌ترین سالن برای بچه‌ها خواهد بود. این موزه در منطقه Chaoyang پکن و در شماره 5 جاده Beichen شرقی قرار گرفته است.

10. موزه تاریخ طبیعی پکن

موزه تاریخ طبیعی پکن وقتی که در سال 1959 افتتاح شد، اولین موزه همه جانبه از علم طبیعت در چین بود. تمرکز اصلی این موزه در چین، بر تحقیقات علمی و ترویج علم در موضوعاتی مانند جانورشناسی و گیاه‌شناسی است. صدها فسیل از پستانداران بزرگ باستانی، همراه با تعداد زیادی آثار باستانی به خوبی حفظ شده، در این موزه نگهداری می شوند. نمایشگاه‌های دائمی و موقت در تمام طول سال در این موزه پکن برگزار می‌شوند. گالری دایناسورها و خزنده‌های ماقبل تاریخ، گالری پستانداران باستانی، گالری منشا حیات و شکل‌گیری بی‌مهرگان باستانی، قلمرو گیاهان، گالری زیبایی حیوانات و گالری حیوانات دوست انسان، از مهمترین نمایشگاه‌های موزه تاریخ طبیعی پکن هستند. این موزه در منطقه Dongcheng پکن و در خیابان Tianqiao جنوبی قرار گرفته است.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3047

به "10 موزه برتر پکن را بشناسیم" امتیاز دهید

2 کاربر به "10 موزه برتر پکن را بشناسیم" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 موزه برتر پکن را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید