بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

به گزارش دور زمین، بسیاری از گردشگران تور اروپا در هنگام سفر به ایتالیا تنها سرزمین اصلی آن که شکلی شبیه به چکمه دارد را به عنوان مقصد تعطیلاتشان  در نظر می‌گیرند. این درحالی است که این کشور بیش از 80 جزیره بسیار زیبا در محدوده مرزهای خود دارد. از هفده جزیره‌ای  که شهر ونیز را شکل داده‌اند تا جزایر زیبای آیولین (Aeolina Islands) که با فاصله از کرانه سیسیل قرار گرفته است، جزایر ایتالیا در چشم انداز، فرهنگ و اقلیم همانند سرزمین اصلی ایتالیا متنوعند.

بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

بازدید از جزیره پروسیدا (Procida) همراه با تور ایتالیا

پروسیدا کوچکترین جزیره از میان سه جزیره معروف خلیج ناپل (Naples) است. این جزیره به  اندازه دو جزیره دیگر کاپری (Capri) و ایشیا (Ishia) جاذبه گردشگری ندارد و جمعیت آن نسبت به همسایه‌های وسیع‌ترش بسیار کمتر است. این جزیره مقصدی مطلوب برای آن‌ دسته از گردشگران تور ایتالیا است که به دنبال تعطیلاتی خودمانی در کنار دریا هستند. شهرهایی همچون بندر اصلی Marina Grande و Chiaiolella از اقامتگاه‌هایی معمولی، رستوران‌هایی که وعده‌هایی ساده شامل ماهی تازه یا گوشت خرگوش سرو ‌می‌کنند و سواحل شنی که امکان حمام آفتاب و شنا را بدست می‌دهند برخوردارند. کلیسای سنت مایکل (San Michele) با گنبد نقاشی شده‌اش که قدیس مایکل را در حال نبرد با شورشیان ترک نشان می‌دهد، فرصت پناه گرفتن در سایه و نگاه انداختن به تاریخچه پروسیدا را بدست می‌دهد.

بازدید از جزیره پانارئا (Panarea) همراه با تور ایتالیا

پانارئا کوچکترین جزیره از مجمع‌الجزایر آیولین (Aeolian Islands) است که در شمال سیسیل (Sicily) واقع شده است. این جزیره مکانی محبوب در میان افراد مشهور از سراسر جهان است؛ کسانی که بسیار سفر می‌کنند. پانارئا جمعیتی در حدود 200 نفر دارد و غالباً توسعه نیافته است و تنها تعداد محدودی هتل و اتاق اجاره‌ای دارد. همین امر سبب شده است که در فصل تابستان این جزیره هیچ گردشگری نداشته باشد. در این محل هیچ ماشینی وجود ندارد و گردشگران تور ایتالیا و افراد محلی تنها با ماشینن‌های گلف و موتورهای برقی در سطح جزیره جابه‌جا می‌شوند. عمده غذاهایی که در این جزیره سرو می‌شوند وارداتی و گران هستند. در هنگام عصر، چراغ‌ها و فانوس‌ها روشن می‌شوند. بازدید کنندگان ثروتمند برای شنا، غواصی، گرفتن حمام آفتاب در فضاهای خصوصی و لذت بردن از پیاده‌روی در میان دهکده‌های بسیار زیبای آن به Panarea می‌آیند.

بازدید از ایشیا (Ischia) همراه با تور ایتالیا

ایشیا بزرگترین جزیره از مجمع‌الجزایر خلیج ناپل (Naples) واقع در کرانه غربی ایتالیا است. سواحل شنی و چشمه‌های آب گرم طبیعی، این جزیره را به مقصدی محبوب برای تعطیلات آخر هفته ساکنان ناپل و گردشگران تور اروپا تبدیل کرده است. عمده مساحت Ischia را کوه‌‌‌ها تشکیل می‌دهند که بلندترین آن‌ها کوه‌ آتشفشانی Epomeo با ارتفاع 789 متر است. این جزیره جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که قطعاً ارزش بازدید کردن را دارند، مانند Gardini Ravino، که باغچه‌ای از گیاهان دارویی است و در Forio d'Ischia قرار گرفته و بواسطه مجموعه بزرگ کاکتوس‌هایش شناس است؛ سازه Aragonese که قلعه‌ای قرون وسطی ایست و توسط Alfonso D'Aragnona ساخته شده است و برج Guervera که یک دژ قرن پانزدهمی است و به نمادی از این جزیره تبدیل شده است.

بازدید از جزیره مادالنا (La Maddalena) همراه با تور ایتالیا

 که با فاصله از کرانه شمال شرقی جزیره ساردینیا (Sardinia) واقع شده است، بزرگترین جزیره در مجمع‌الجزایر مادالنا است. این جزیره که توسط گذرگاهی به همسایه‌اش یعنی جزیره کاپررا (Caprera) متصل شده است، به کمک قایق یا کشتی‌های تفریحی که از ساردینیا در طول شب یا روز حرکت می‌کنند قابل دسترسی است. سنگ‌های گرانیتی صورتی رنگی که از معادن نزدیک به شهر مادالنا استخراج شده‌اند و در ساخت مجسمه آزادی نیز به کار رفته‌اند، سبب درخشش دهکده در هنگام غروب خورشید می‌شوند. این شهر به واسطه حیات شبانه پر شورش مشهور است. جاده‌ای که در اطراف شهر واقع شده است، به گردشگران تور ایتالیا امکان درسترسی به محبوب‌ترین سواحل مادالنا شامل Bassa Trinita  و Spalmatore را می‌دهد و از کنار بسیاری از استحکامات نظامی متروکه عبور می‌کند. 

بازدید از جزیره لامپدوسا (Lampedusa) همراه با تور ایتالیا

فاصله این جزیره از کشور تونس (Tunisia) کمتر از فاصله آن تا ایتالیا است و محل یکی از زیباترین سواحل دنیا، یعنی ساحل خرگوش (Rabbit Beach) است. این ساحل که بر جزیره‌ای بسیار کوچک در کرانه جنوبی لامپدوسا واقع شده است و شکلی شبیه به قلب دارد،  با عبور از آبراه‌هایی کم عمق قابل دسترسی است. این جزیره محافظت شده یکی از معدود مکان‌های دریای مدیترانه است که در آن لاک‌پشت‌های دریایی می‌توانند در آرامش تخم ریزی کنند. لامپدوسا موقعیت ایده‌آلی را برای غواصی بدست می‌دهند و گردش با قایق بهترین روش برای پیدا کردن مکان‌های منحصر بفرد در زیر دریاست. یکی از مکان‌های معروف برای غواصی، اطراف مجسمه در زیر آب Madonna del mare است؛ جایی که غواصان می‌توانند هشت‌پاها، ماهی‌های هامور و سارگو را از نزدیک ببینند.

بازدید از جزیره لیپاری (Lipari) همراه با تور ایتالیا

لیپاری بزرگترین جزیره آتشفشانی از میان هفت جزیره آتشفشانی است که مجمع‌الجزایز آیولین را با فاصله از کرانه سیسیل شکل  می‌دهند. این جزیره که زمانی به واسطه سنگ‌های ابسیدین که از زمین آتشفشانی آن استخراج می‌شدند معروف بود، امروزه بیشتر به واسطه چشم‌انداز صخره‌ای، شهرهایی با ابنیه سفید رنگ و آب به شفافی کریستالش مشهور است. غواصی، قایقرانی و صخره نوردی از جمله فعالیت‌های تفریحی محبوب در این جزیره‌اند. از میان جاذبه‌هایی که لیپاری دارد، موزه باستان‌شناسی آیولین (Aeolian Archaeological Museum) از اماکنی است که باید گردشگران تور اروپا از آن دیدن نمایند. این موزه محل مجموعه‌ای جالب از مصنوعات گورستان Contrada Diana است که در مجاورت آن قرار دارد. این مجموعه شامل تابوت‌هایی می‌شود که به واسطه خاکسترهای آتشفشانی ناشی از فواران‌هایی که در گذشته روی داده است به خوبی حفظ شده‌اند.

بازدید از جزیره الب (Elba) همراه با تور ایتالیا

الب به عنوان بخشی از مجمع‌الجزایر توسکان (Tuscan Archipelago)، با فاصله از کرانه غربی ایتالیا واقع شده است و بیشتر به عنوان محل تبعید ناپلئون شناخته می‌شود. عمده گردشگران تور ایتالیا بازدید از خانه‌های زمستانه و تابستانه ناپلئون را در برنامه بازدید خود از جزیره می‌گنجانند.  این جزیره که سومین جزیره بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود بیش از 150 ساحل را از سواحل شنی وسیع گرفته تا خلیج‌های کوچک را در بر می‌گیرد. پر طرفدارترین مقصد‌های ساحلی شامل تفریحگاه Marina di Campo، سواحل شنی Procchio و آب‌های آبی و رویایی Fetovaia می‌شود. بالا رفتن از کو‌ه‌هایی که درون جزیره قرار گرفته‌اند نیز از دیگر فعالیت‌های محبوب در میان گردشگران تور ایتالیا محسوب می‌شوند. گاهی پیش آمده است که بازدید کنندگان در شیب‌های کوه Capanne که آکنده از مواد معدنی است با سنگ‌های قیمتی، کوارتز و کریستال برخورد کرده‌اند.

بازدید از جزیره کاپری (Capri) همراه با تور ایتالیا

کاپری که در خلیج ناپل (Naples) واقع شده است، جزیره‌ای سرشار از افسانه و تاریخ است. در داستان‌ها آمده است که آوازهای فریبنده زنان زیبای این جزیره، دریانوردان را به کام مرگ می‌کشیده است. امپراطور رومی، تیبریوس (Tiberius) تا زمان مرگ خود در سال 37 بعد از میلاد در این مکان می‌زیسته است. ویلا جووی (Villa Jovis)، که اقامتگاه شاهانه امپراطور بوده است، یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف جزیره کاپری است. محبوب‌ترین جاذبه طبیعی این جزیره غار مشرف به آب Blue Grotto است که با قایق در هنگامی که امواج آرامند قابل دسترسی است. سواری با تله کابین‌های Seggiovia در شهر Anacapri به سمت قله Monte Solaro از دیگر فعالیت‌های تفریحی محبوب است. این سفر کوتاه 15 دقیقه‌ای امکان تماشای مناظر بسیار زیبای جزیره و دریا را به دست می‌‌هد.

بازدید از جزیره ساردینیا (Sardinia) همراه با تور ایتالیا

این جزیره که در میان شبه جزیره ایتالیا و کرانه ساحلی شمال آفریقا واقع شده است، محل سکونت سلسله تمدن‌هایی بوده است که آثار و نشانه‌های خود را بر ساردینیا، دومین جزیره بزرگ ایتالیا برجا گذاشته‌اند. ابنیه تاریخی این محل که از سازه‌های سنگی که تحت عنوان نوراگه (Nuraghe) شناخته می‌شوند و در حدود 3000 سال پیش ساخته شده‌اند تا قلعه‌ها و کلیساهای قرون وسطی‌ای را شامل می‌شود، گردشگرانی را که به تاریخ، معماری و فرهنگ علاقه دارند ناامید نخواهند کرد. با این وجود عمده گردشگران تور ایتالیا، ساردینیا رابه واسطه سواحل تمیز و آفتابی‌اش به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند و محبوب‌ترین این سواحل در Costa Smeralda در بخش شمال شرقی واقع شده‌اند. پیاده‌روی، کوه‌نوردی و کمپ زدن از فعالیت‌های تفریحی محبوب در میان کسانی است که قصد  فرار از جمعیت متراکم ساحل‌ها و کشف نواحی تپه‌ای جزیره را دارند.

بازدید از جزیره سیسیل (Sicily) همراه با تور ایتالیا

سیسیل بزرگترین جزیره دریای مدیترانه است و یک ناحیه مستقل از ایتالیا است که شامل چندین جزیره و مجمع‌الجزایر می‌شود. این جزیره بواسطه تنگه Messina که طول آن تقریباً 3 کیلومتر می‌شود از سرزمین اصلی ایتالیا جدا شده است و از طریق قایق، هواپیما، اسکی‌های آبی و کشتی‌های تفریحی قابل دسترسی است. مهمترین عارضه زمین شناسانه این جزیره کوه اتنا (Mount Etna) به عنوان بلندترین آتشفشان فعال در اروپا است. سواحل، تفریحگاه‌های کنار دریا و اقلیم آفتابی و خشک آن از مهمترین جاذبه‌های گردشگری سیسیل به شمار می‌روند.

انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2717

به "بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید