مهمترین دلایل برای رفتن به تور پکن

به گزارش دور زمین، پکن، پایتخت چین، معجونی از تاریخ و مدرنیته است. پکن به مدت 800 سال پایتخت چین بوده است و خانه بهترین بازمانده‌های تاریخی چین باستان است. پکن با گذشته باشکوهش شناخته می‌شود، اما شهری است که در گذشته نمانده است. پکن افسونی خاص دارد که باعث می‌شود بازدیدکنندگانی از سراسر جهان را به سمت خود بکشاند. شما نیز می‌توانید هزاران دلیل برای رفتن به تور چین و بازدید از پکن برای خود آماده کنید، و این دلایل مهمترین دلایل ما برای بازدید از پکن هستند.

مهمترین دلایل برای رفتن به تور پکن

پکن تعداد بی‌شماری بناهای تاریخی دارد

پکن تاریخی 3000 ساله دارد و بیش از 800 سال آن را به عنوان پایتخت چین خدمت کرده است. در پکن تعداد زیادی بناهای تاریخی وجود دارد: معبد بهشت پکن جایی بوده است که امپراتورهای باستانی برای برداشت محصول پربار، مراسم مذهبی انجام می‌دادند. کاخ تابستانی پکن محلی برای استراحت تابستانی امپراتوران باستانی چین بوده است. Ming Tombs در پکن، آرامگاه 13 امپراتور سلسله Ming را در خود جای داده است.

پکن بیشترین تعداد جاذبه‌های توریستی در دنیا را دارد

پکن آن قدر جاذبه توریستی دارد که می‌تواند نه تنها در چین رکورد بزند، بلکه می‌تواند رکود جهانی را نیز از آن خود کند. از آن جمله می‌توان این‌ها را نام برد: دیوار بزرگ چین که بلندترین ساخته دست بشر تا به امروز بوده است. شهر ممنوعه که بزرگترین و حفظ شده‌ترین مجتمع باستانی در دنیا است. میدان تیانانمن که بزرگترین میدان شهری در دنیا است.

پکن فرهنگ تاریخی خود را به خوبی حفظ کرده است

یکی از جاذبه‌های اصلی پکن محله‌های قدیم شهر است. این محله‌های قدیمی (Hutong) که در قرن 13 ساخته شده‌اند، مجموعه‌ای از کوچه‌های باریک و حیاط‌های خانه‌های مسکونی هستند. این محله‌ها نمایشگر گذشته پکن هستند. Hutongها مانند موزه‌ای بزرگ هستند که پنجره‌ای رو به زندگی سنتی مردم چین باز کرده‌اند.

پکن بازارهای روباز دارد

در پکن تعداد زیادی منطقه برای خرید وجود دارد که در آن‌ها هر چیزی را فکرش را بکنید به فروش می‌رسد. به غیر از مناطق سنتی خرید در پکن، مانند خیابان Wangfujing و خیابان Qianmen، در مدت تور چین نباید بازارهای روباز شهر را از دست بدهید. در بازار آنتیک Panjiayuan و خیابان Xiushui می‌توانید اجناسی مانند مروارید، وسایل آنتیک و ابریشم پیدا کنید.

پکن شب‌های رنگارنگی دارد

به عنوان پایتخت چین، پکن، مردم را از همه جای دنیا و از سراسر چین به خود جذب می‌کند. گوناگونی و سرزندگی پکن، باعث به وجود آمدن شب‌هایی بدون خواب در این شهر شده است. غیر از رستوران‌هایی که تا نیمه شب باز هستند، تعداد زیادی نمایش و اجراهای گوناگون مانند اپرای پکن و نمایش‌های آکروباتیک، باعث جذب بسیاری از عاشقان نمایش به پکن شده است.

پکن برای تمامی بودجه‌ها و سلیقه‌ها اقامتگاه دارد

پکن مورد علاقه مسافران خارجی تور چین و مسافران داخلی چین است. در پکن همه نوع اقامتگاه با هر بودجه‌ای یافت می‌شود. در پکن از خوابگاه‌ها و هاستل‌ها گرفته تا هتل بوتیک‌های شیک و هتل‌های چند ستاره پیدا می‌شود.

جابه‌جایی در پکن آسان است

پکن به عنوان پایتخت چین، مرکز حمل و نقل داخلی کشور است. تعداد زیادی پرواز بین‌المللی از پکن به اقصی نقاط جهان وجود دارد. خطوط هوایی و ریلی، پکن را به هر نقطه‌ای در چین وصل می‌کنند.

اتمسفر بعد از المپیک هنوز در پکن وجود دارد

پکن به شکلی عالی بازی‌های المپیک 2008 را میزبانی کرد. خود پکن و کل چین مشتاقانه برای این بازی‌ها خود را آماده کردند. نتیجه تلاش تمام مردم چین این بود که پکن زیباتر و پاکتر از هر وقت دیگری شد. اگر در مدت تور چین به منطقه المپیک پکن بروید می‌توانید گوشه‌ای از لحظه‌های باشکوه آن رویداد خارق‌العاده را تجربه کنید. در این منطقه می‌توانید تعدادی از باشکوه‌ترین ساخته‌های ورزشی جهان مانند لانه پرنده و مکعب آبی را ببینید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3666

به "مهمترین دلایل برای رفتن به تور پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین دلایل برای رفتن به تور پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید