مختصری در مورد بالی اندونزی

به گزارش دور زمین، بالی در جنوب شرق آسیا قرار دارد، اما گاهی به نظر می‌رسد این جزیره‌ی اندونزی در دنیای دیگری است. شما می‌توانید مستقیم از فرودگاه با اتوبوس به یک اقامتگاه فوق مدرن در Kuta بروید، سپس از گستره وسیعی از شالیزارهای برنج عبور کرده تا از گالری‌های هنری Ubud دیدن کنید یا به ارتفاعات سرگیجه‌آور معبد Uluwatu بروید.

مختصری در مورد بالی اندونزی

در کشور مسلمان اندونزی، بالی فرهنگ هندوها را دارد. مراسم و فستیوال‌هایی که در این جزیره جشن گرفته می‌شوند را هیچ جایی دیگری نمی‌بینید. فرهنگ این منطقه را می‌توانید از طریق هنر و غذایش درک کنید. مردم محلی عاشق به اشتراک گذاشتن علاقه‌مندی‌هایشان با مسافران تور بالی هستند. این فرهنگ اما، در آتش‌بسی نامطمئن با مدرنیته‌ای متهاجم نشسته است. این پیشروی خود را به شکل اقامتگاه‌ها و هتل‌های مدرن، زمین‌های گلف و مال‌هایی که گوشه گوشه جزیره در حال پیدا شدن هستند نشان می‌دهد.

بالی را نمی‌توان به سادگی تعریف کرد. بالی معرفی فراوانی می‌خواهد؛ تضادهای این جزیره با هم در رقابتند تا بتوانند توجه مسافران را جلب کنند. بالی تنها بازمانده امپراتوری هندویی است که زمانی قدرت زیادی داشته است؛ اما ترس از این است که صنعت توریسم همان فرهنگ غنی که بالی به آن افتخار می‌کند را در خود هضم کند. سواحل و جاذبه‌های طبیعی بالی در مبارزه‌ای شدید با توسعه مداومی هستند که در کل جزیره در جریان است.

در تور بالی چه کارهایی انجام دهیم

بالی مدتی طولانی است که برای سواحل و فرهنگش شناخته می‌شود، اما رشد زیرساخت‌های توریستی به معنی فرصت‌های جدید برای تفریح و سرگرمی برای مسافران تور بالی است. سواحل بالی همچنان اصلی‌ترین جاذبه‌های این جزیره هستند. با داشتن محیطی وسیع با شن‌های نرم، Nusa Dua بهترین ساحل بالی است. موقعیت‌های مختلف برای موج‌سواری در بالی، موج‌سواران را از سراسر دنیا به این بخش از اندونزی می‌کشانند.

Uluwatu

موسیقی و رقص سنتی بالی نقشی برجسته در جامعه محلی دارند. نمایش کچاک و رقص آتش در معبد Uluwatu، نمونه‌ای خوب از این سنت‌ها است. بسیاری از توریست‌ها در مدت سفرشان، به یکی از چندین معبد جزیره رفته و از این مراسم مذهبی دیدن می‌کنند. اما این‌ها لایه‌ی سطحی جاذبه‌های بالی هستند. این جزیره هیچ‌کس با هر سلیقه‌ای را دست خالی بر نمی‌گرداند.

مناطق بالی

پیدا کردن جاذبه‌های بالی برای کسانی که برای اولین بار به تور بالی می‌روند می‌تواند تجربه‌ای کمی گیج‌کننده باشد. یک لحظه خود را در میان هیاهوی Kuta و Denpasar می‌یابید و لحظه دیگر در حال تماشای دلفین‌های ساحل Lovina خواهید بود.

جنوب بالی جایی است که بیشتر فعالیت‌های جزیره در آنجا صورت می‌گیرد. زیرساخت‌های توریستی در این بخش، توسعه‌یافته‌تر از هر جای دیگری در بالی هستند. شن‌های سفید سواحل و زندگی شبانه پر سر و صدای Kuta، جاذبه‌های شهری Denpasar و آرامش اجباری Nusa Dua بخشی از جاذبه‌های این بخش جزیره هستند. مرکز جزیره به عنوان مهد هنر بالی معروف شده است. صنعتگران جزیره که بیشتر در شهر Ubud متمرکز شده‌اند، برای بازار بین‌المللی در حال رشدشان کارهای هنری هم مدرن و هم سنتی می‌سازند.

کوهستان مقدس (Gunung Agung) در شرق بالی قرار گرفته است. این جا مرکز فرهنگ و مذهب بالی است. معبد Pura Besakih در دامنه این کوهستان قرار گرفته است. در امتداد دریا، شن‌های تیره آتشفشان فرصت خوبی برای غواصی عمیق، آفتاب گرفتن و غواصی سطحی برای مسافران تور بالی فراهم می‌کنند. در شمال این بخش، دهکده‌های Kintamani، کوه Batur و دریاچه دهانه آتشفشان را احاطه کرده‌اند. برای خوردن غذاهای تازه و خوشمزه، کوهنوردی و دیدن مناظر بی‌رقیب به این بخش جزیره بروید.

Gunung Agung

شمال بالی در منطقه اطراف Singaraja، مرکز هلندی جزیره شکل گرفته و دیدی عالی از تاریخ پر ماجرای بالی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. این منطقه نسبت به جنوب بالی خلوت‌تر است ولی جاذبه‌های مخصوص به خود را دارد. شما می‌توانید در آب‌های ساحلی شنا کنید، دلفین‌ها را در ساحل Lovina ببینید یا از دیدن ساختمان‌های استعماری Singaraja لذت ببرید. غربی‌ترین بخش بالی اولین جایی است که گردشگرانی که با قایق مسافربری به Gilimanuk می‌آیند می‌بینند. غیر از این چیز خاصی در این بخش برای مسافران تور بالی وجود ندارد. چند جاذبه نه چندان مشهور البته وجود دارد: معبد دلباخته ناکام، Jayaprana و پارک ملی Barat در این قسمت قرار دارند.

گشت و گذار در بالی

بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بالی، سرویس‌های اختصاصی رایگان از فرودگاه بین‌المللی Ngurah Rai دارند. اما اگر احیانا نتوانستید از این سرویس‌ها استفاده کنید (یا نخواستید)، می‌توانید با تاکسی از فرودگاه به هتل یا هر بخش دیگری از جزیره بروید. تاکسی‌های دارای تاکسی‌متر را می‌توان در بخش جنوبی بالی مخصوصا در مناطق توریستی مانند Kuta، توبان و Denpasar پیدا کرد. اگر دوست دارید در مسافت‌های طولانی سفر کنید و اطراف را بگردید، خودرو یا موتورسیکلت کرایه کنید (با راننده یا بدون راننده). اگر خودتان قصد رانندگی داشتید توجه کنید که بالی مکانی فوق‌العاده چالش‌برانگیز برای رانندگی است.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های بالی

بالی گستره شگفت‌انگیزی از گزینه‌های اقامتی را در اختیار مسافران تور بالی قرار می‌دهد. از خوابگاه‌های بسیار ارزان تا ویلاهای چند هزار دلاری را می‌توانید در این جزیره پیدا کنید. کسانی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند می‌توانند در داخل یا اطراف دهکده Kuta بمانند. گزینه‌هایی با قیمت‌های متوسط و مناسب خانواده‌ها را می‌توانید در Tuban پیدا کنید. گران‌ترین اقامتگاه‌های ساحلی هم اکثرا در Nusa Dua قرار دارند.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3603

به "مختصری در مورد بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مختصری در مورد بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید