در بالی سوغاتی چه بخریم؟

به گزارش دور زمین، برای خرید سواغاتی در بالی این مقاله رو مرور بفرمایید، ما بازارچه ها و مراکز حرید مناسب را معرفی خواهیم کرد.

در بالی سوغاتی چه بخریم؟

خرید تجربه‌ای متفاوت در سفر با تور بالی خواهد بود. تماشای بازارچه‌های محلی، صنایع دستی پر نقش و نگار و استادانی که به ظرافت آن‌ها را پدید می‌آورند وجهه‌ای دیگر از جاذبه‌های این پهنه سبز را آشکار می‌سازند. شاید بتوان بهترین محل برای خرید این اقلام زیبا و باارزش را بازارچه هنری اوبود (Pasar Seni Ubud) دانست. این محل شال‌های ابریشمی، لباس‌های حریر، کیف‌های بافتنی، سبد، مجسمه‌های چوبی و صدها شی دیگر را که می‌توان با خریدشان خاطره حضور در این سرزمین را زنده کرد شامل شده است. در ادامه به معرفی برخی از شاخص‌ترین صنایع دستی و آثار هنری این جزیره خواهیم پرداخت که بی‌شک از بهایی بیش از آنچه برایشان می‌پردازید برخوردارند.

دست بند، گردنبند، پابند و حلقه‌های نقره، آذین شده به سنگ‌های قیمتی، به زیبایی بیانگر هنر طراحان این سرزمینند. آنچه که الهام بخش این هنرمندان بوده است، طبیعت و رنگ‌های لایتناهی آن است. جمالا سیلور (Gemala Silver) واقع در مرکز فرهنگی دهکده اوبود (Ubud Village) بهترین محل جهت خرید این آثار به شمار می‌رود.

منبت کاری‌های دهکده ماس (واقع در بخش اوبود Ubud) با مضامینی چون پیوند انسان و طبیعت که به زیر دستان استادانی زبردست جان می‌گیرند بی‌تردید چشم‌ها را خیره خواهند ساخت.

اگر از طرفداران نقوش افسانه‌ای هستید، گارودا (Garuda) را فراموش نکنید. این مجسمه که مردی نیمه انسان و نیمه پرنده را به تصویر کشیده است یکی از نمادهای مهم آیین بودا و هندو به شمار می‌رود. در این میان گاروداهای ساخته شده در پاکودای (Pakudai) از زیبایی و ظرافت بسیار خاصی برخوردارند.

پوشاک پل راپز (Paul Ropp) با طرح‌هایی الهام گرفته از چهار عنصر طبیعت از دیگر گزینه‌هاییست که نمی‌توان به سادگی از کنارشان گذشت و در اوبود و فرودگاه بین‌المللی نوراه رای (Nurah Rai International Airport) قابل خریداریند.

سارونگ، این پارچه‌های زیبا مزین به نقوشی برگرفته از ساحل و دریا یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های بالی محسوب می‌شود. علاوه برآن به جهت آنکه ورود به معابد با پاهای برهنه امکان پذیر نمی‌باشد، می‌توان از آن‌ها به عنوان پوششی در این اماکن مذهبی استفاده نمود. باتیک نیز از دیگر اقلام سنتی و منحصربفرد بالی به شمار می‌رود. بهترین نمونه‌های این پارچه‌های به زیبایی نقاشی شده را می‌توان در پاپیلر (Popiler) واقع در شرق شهر دنپاسار خریداری نمود.

در آخر آنچه را که نمی‌توان از قلم انداخت، بادبادک‌های عظیم و سه بعدی بالی هستند و بهترین محل جهت خریدشان بازارچه‌های ساحلی سانور (Sanur Beach) می‌باشند.

 
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4331

به "در بالی سوغاتی چه بخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در بالی سوغاتی چه بخریم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بالی سوغاتی چه بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید