تور ارزان چین: درس هایی که از سه ماه ماندن در چین آموختم

به گزارش دور زمین، تجربیات سفر به چین

چین کشوری زیبا است که به سرعت در حال تغییر است، در این کشور عادت ها و سنت های قدیمی جای خود را به آسمان خراش هایی می دهند که در هر ثانیه در گوشه و کنار آن سبز می گردد. سال گذشته من و دوستم سفری سه ماهه به چین داشتیم و برنامه سفرمان این بود که می خواستیم تا حد امکان کمتر انگلیسی حرف بزنیم تا بتوانیم زبان چینی را یاد بگیریم، من امروز می خواهم درس هایی را که از سه ماه ماندن در چین یاد گرفتم با شما در میان بگذارم، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان چین: درس هایی که از سه ماه ماندن در چین آموختم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وقتی به فرهنگ محلی مردم علاقه داشته باشی آن ها بیشتر تو را دوست دارند

من و دوستم هیچ وقت برنامه ای برای رفتن به چین نداشتیم، از قبل فکر می کردیم این کشور مکان مناسبی برای دوست پیدا کردن نیست چون مردم این کشور با غربی ها نامهربان هستند و به ما گفته شده بود که به جای چین به تایوان برویم، اما برای اینکه بخواهیم سه ماه در تایوان بمانیم با مشکلاتی در ویزا برخوردیم که سفر ما را غیر ممکن می کرد و به همین علت در دقیقه آخر تصمیم گفتیم که به چین سفر کنیم، از اولین روزی که به کومینگ رسیدم تمام تصورات قبلی من نسبت به مردم این کشور عوض شد، اولین باری که به خیابان رفتم فهمیدم که مردم بسیار دوست داشتنی هستند آن ها جلو می آمدند و با من صحبت می کردند، همانطور که بیشتر زبان چینی یاد می گرفتم می توانستم بهتر با مردم ارتباط برقرار نموده و بیشتر با آن ها دوست شوم. اگر به مردم، زبان و فرهنگ آن ها علاقه مند باشی آن ها با تو بهتر برخورد می نمایند و این در چین هم مستثنی نیست.

هیچوقت با حرف های رسانه ها کشوری را قضاوت نکنید

در گذشته رسانه های غربی از کشور چین متنفر بودند البته برخی از گزارش هایی که از این کشور می دادند مثل آلوده بودن هوای برخی از شهرها، فیلتر بودن برخی از سایت ها، فقیر بودن بخشی از چین و محدود بودن آزادی سیاسی تا حدودی درست بود. وقتی به این سرزمین رسیدم کشوری متفاوت را دیدم. کومینگ که بیشتر روزها را در آنجا گذراندم هوای آلوده ای نداشت، با مردم چین درباره کمونیست ها، تبت و دموکراسی بحث و گفت و گو کردیم، برخی از سایت های اینترنتی مسدود هستند ولی این کشور برای گوگل و یوتیوب و … ورژن مخصوص خود را دارد. چین همچنان در حل توسعه است اما رشد مالی این کشور نشان می دهد که استانداردهای زندگی بیشتر مردم در 20 سال اخیر به سرعت رشد نموده است و افرادی که من با آن ها صحبت کردم نسبت به آینده بسیار خوشبین بودند.

در چین همه چیز در غذا خلاصه می گردد

مردم در اینجا بسیار به غذا علاقه دارند و من از تنوع مزه ها و مواد اولیه این کشور حیرت زده شدم، غربی ها غذاهای این کشور را فقط در چاهان و مرغ خلاصه می نمایند و مثل این می ماند که کل غذاهای غربی را فقط در برگر و ساندویچ ببینیم . غذاهای چینی یکی از متنوع ترین غذاهای دنیا است، این غذاها نه تنها تنوع ناحیه ای دارند یعنی از استانی به استان دیگر تغییر می نمایند بلکه هر ماده قابل خوردنی که فکرش را بکنید در غذاهای چینی به کار می رود. در غرب هر کسی برای خود بشقاب و ظرفی جدا دارد اما در این محل هر کس برای خود یک کاسه برنج دارد اما همه از بشقاب هایی که در وسط میز قرار دارند به صورت مشترک استفاده می نمایند.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5673

به "تور ارزان چین: درس هایی که از سه ماه ماندن در چین آموختم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: درس هایی که از سه ماه ماندن در چین آموختم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید