خونریزی شدید اقتصادی در ایرباس ، کاهش سفارش ها و خطر اخراج هزاران کارمند

به گزارش دور زمین، شرکت هواپیماسازی ایرباس به 135 هزار کارمند خود هشدار داد بیش از این نمی تواند شرایط قرنطینه ناشی از کرونا را تاب بیاورد و شاید ناچار گردد از تعداد کارکنان خود بکاهد.

خونریزی شدید اقتصادی در ایرباس ، کاهش سفارش ها و خطر اخراج هزاران کارمند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گیومه فاوری (مدیر عامل اجرایی ایرباس) روز آدینه نامه ای به همکاران خود نوشت و در آن خاطرنشان کرد این شرکت همزمان با آنالیز آثار احتمالی شبوع ویروس کرونا بر تعداد سفارش های فراوری هواپیما، تمام گزینه ها را روی میز دارد. یکی از این گزینه ها می تواند کاستن از تعداد کارکنان ایرباس در سراسر دنیا باشد.

ایرباس که کنار بویینگ یکی از عظیم ترین شرکت های فراوری هواپیما در دنیاست، پیش تر از برنامه مرخصی اجباری برای کارمندان خود در دوران قرنطینه کرونا بهره برده تا بتواند از هزینه ها کم کند و حقوق سه هزار کارمند مستقر در دفتر مرکزی فرانسه را بپردازد. برنامه دیگر مدیران شرکت فرانسوی در شرایط بحران، متقاعد کردن بانک ها برای خریدن زمان و کنار آمدن با شرایط تازه است.

هر چند رویترز پیش از این خبر داده بود ایرباس گزینه بهره بردن از وام های کلان دولتی را هم در نظر دارد اما فاوری معتقد است شرکت در شرایط خونریزی شدید مالی به برنامه های کاربردی تر و فوری تر در حوزه های مالی برای سرپا ماندن احتیاج دارد و اگر امروز کاری انجام نگردد، آینده ایرباس به خطر می افتد.

ایرباس چند هفته پیش خاطرنشان کرد به دلیل کاهش شدید سفرهای هوایی و تعطیل شدن بسیاری از شرکت ها و خطوط هوایی، فراوری هواپیماهای خود را تا یک سوم کم می نماید. از آنجا که ایرلاین ها کمتر به هواپیمای تازه احتیاج دارند، ایرباس با بدترین چشم انداز تاریخ خود به دلیل ادامه شرایط قرنطینه روبه رو شده است.

محبوب ترین و پرمشتری ترین مدل ایرباس A320 است که معمولا هر ماه 60 فروند آن فراوری می شد. این تعداد در ماه اخیر به 40 فروند کاهش یافته و ایرباس دو فروند A330 و شش فروند هم A350s در خط فراوری دارد. ایرباس روز جهارشنبه گزارش مالی سه ماه اول 2020 را منتشر می نماید و احتمالا همان روز تعداد اخراجی ها هم معین می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2611

به "خونریزی شدید اقتصادی در ایرباس ، کاهش سفارش ها و خطر اخراج هزاران کارمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونریزی شدید اقتصادی در ایرباس ، کاهش سفارش ها و خطر اخراج هزاران کارمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید