خبرنگاران 50 هزار نفر روستایی خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شوند

به گزارش دور زمین، بجنورد- خبرنگاران- معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اکنون روستاهای احتیاجمند آبرسانی سیار در استان افزایش یافته و آب مورد احتیاج 50 هزار نفر از ساکنان این مناطق با تانکر تامین می گردد.

خبرنگاران 50 هزار نفر روستایی خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شوند

مهندس رضا عطایی روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: شمار روستاهای احتیاجمند به آبرسانی سیار در خراسان شمالی افزایش یافته است البته تدابیر لازم در این زمینه اندیشه شده است تا هیچ نقطه ای، بدون آب نباشد.

وی اضافه کرد: در زمستان پارسال، اهالی 40 روستا به صورت سیار آبرسانی شدند که این رقم در اسفند ماه به بیش از 50 روستا رسید و اکنون ساکنان 83 روستا با تانکر آبرسانی می شوند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در اسفندماه، آبرسانی سیار به روستاها در قالب 500 سرویس اجرا شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد ما این است که مردم در کوتاهترین فاصله، به آب مورد احتیاج برای بهداشت و آشامیدن دست یابند، از این رو، تانکرهای حامل آب، مخازن را پر می نمایند، تا مردم در هر زمان، بتوانند از مخازن آب بردارند.

وی توضیح داد: در بعضی از روستاها که مخزن، حجم کافی ندارند و یا راه دسترسی با مشکل روبه رو است، تانکر ثابت یک مترمکعبی تامین شده و در نقاط مختلف روستا نصب می گردد تا مردم از آن، آب مورد احتیاج را برداشت نمایند.

عطایی با بیان اینکه بخشی از روستاها که با تانکر آبرسانی می شوند، زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب نیست اضافه کرد: با شیوع کرونا، با تصمیم وزارت نیرو، تمام روستاهایی که با تنش آب و مشکل تامین آب مورد احتیاج آشامیدن روبه رو هستند، باید خدمات رسانی شوند از این رو آبرسانی به این مناطق هم در دستور کار است.

وی گفت: به تمام مدیران شهرستانی هم دستور داده شد که بدون در نظر دریافت تحت پوشش بودن یا نبودن روستاها، آبرسانی انجام گردد و در زمان افت دبی و یا بروز اتفاق در شبکه توزیع، باید آب مورد احتیاج، با تانکر تامین گردد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: کوشش داریم تا در شرایط خاص، که یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت فردی است، آب مورد احتیاج در تمام منطق برای مردم تامین گردد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها و 121 هزار مشترک آب در روستاها داشته و نیز بیش از 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2537

به "خبرنگاران 50 هزار نفر روستایی خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 هزار نفر روستایی خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید