خبرنگاران سه هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس یزد احتیاج است

به گزارش دور زمین، یزد- خبرنگاران- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد با بیان اینکه 347 مدرسه در استان احتیاج به تخریب و بازسازی دارد، گفت: برای بازسازی این تعداد واحد آموزشی به سه هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج است.

خبرنگاران سه هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس یزد احتیاج است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جواد ذاکر روز سه شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نوسازی مدارس (28 اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران کمک و کمک خیران استان را ضروری عنوان نمود و اضافه نمود: نیکوکاران همچون گذشته در ساخت فضای آموزشی این اداره کل را کمک نمایند.

وی در ادامه مجموع مدارس دولتی استان را یکهزار و 600 باب ذکر کرد و گفت: از این تعداد هزار و 210 مدرسه فعال است که از این تعداد 400 مدرسه در مرکز استان و مابقی در 9 شهرستان واقع شده است.

وی میانگین کلاس های درس برای هر مدرسه استان را هفت مورد ذکر کرد که به گفته وی این تعداد در بعضی شهرستان ها 9 کلاس درس است.

وی همچنین میانگین دانش آموزان برای هر مدرسه را 156 نفر برشمرد که این تعداد در شهر یزد 271 تن است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد با بیان این که در حال حاضر 390 مدرسه به دلیل متروکه بودن و یا دلایل دیگر بلا استفاده است، اضافه نمود: البته با اقدامات اجرا شده و مشارکت مستمر خیران، در چند سال گذشته تعداد مدارس دولتی تخریبی که احتیاج به بازسازی داشتند از 35 درصد به 30 درصد کاهش یافته است.

به گفته ذاکر بعضی مدارس دایر شهرستان های استان درصد تخریبی آنها بالای 30 درصد است که به طور مثال 54 درصد مدارس شهرستان تفت احتیاج به تخریب و بازسازی دارد همچنین این رقم در اردکان43 و شهر نیر هم 39 درصد است.

مدیرکل نوسازی مدارس یزد از راه اندازی سامانه مکان یابی ویژه فضاهای آموزشی و افزایش مشارکت خیران در ساخت مدارس و تامین کلاس های درس را از جمله اقدامات این نهاد اعلام کرد و اضافه نمود: هم اکنون چهار متجمع آموزشی در مناطق مختلف استان در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال عملیات ساخت 10 باب فضای آموزشی در شهرستان های استان شروع شد، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های افراد خیر در مدرسه سازی از جمله اولویت های این اداره کل است.

ذاکر جمع آوری مدارس خشت و گلی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در این مورد در استان چهار مدرسه شناسایی و تامین اعتبار شد که مهرماه امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد اضافه نمود: مدارس خشت و گلی به مدارس اطلاق می گردد که در ساخت آنها فقط از آجر ، خشت و گل استفاده شده باشد.

158 طرح فضای آموزشی در دست اجراست

ذاکر اضافه نمود: در امسال 158 طرح در زمینه ساخت فضاهای آموزشی با اعتبار 375 میلیارد تومان در دست اجراست که 84 مورد از این طرح ها به صورت مشارکتی و خیری و مابقی دولتی است.

وی گفت : در نظر داریم که 38 مورد از طرح های یادشده در امسال و مابقی تا انتها سال 1400 به بهره برداری برسد.

ذاکر خاطر نشان کرد: در بودجه سال 99 برخلاف سال های گذشته اعتباری ملی برای تامین قیر و ایزوگام مدارس در نظر گرفته نشد، امیدواریم در تخصیص اعتبار استانی، رقم خوبی لحاظ گردد و گرنه با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه تعداد خیران مدرسه ساز استان را یک هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 188 نفر از خانواده های معظم شهدا، 254 تن زن ، 69 نفر نخبه ، 145 تن از اقلیت دینی زرتشتیان هستند.

در سال تحصیلی امسال حدود 270 هزار دانش آموز در 2 هزار و 100 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل بودند که به دلیل شیوع کرونا در اوایل اسفند ماه 98 مدارس تعطیل شد و امور آموزشی آنها به وسیله فضای آموزشی انجام می گردد.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد آنها در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2595

به "خبرنگاران سه هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس یزد احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس یزد احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید