خبرنگاران دستورالعمل های بهداشتی در مدارس زنجان سختگیرانه اعمال می گردد

به گزارش دور زمین، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در این استان دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با کرونا با جدیت تمام اعمال می گردد و با همکاری متولیان بهداشتی نیز کوشش خواهد شد تا سلامت، امنیت و آرامش دانش آموزان و خانواده ها تامین گردد.

خبرنگاران دستورالعمل های بهداشتی در مدارس زنجان سختگیرانه اعمال می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

فتح الله حقیقی شامگاه آدینه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ویژه بازگشایی مدارس اضافه نمود: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس با توجه به شرایط کرونایی از فردا /15 شهریور / در سطح کشور بازگشایی می گردد که در این راستا تدابیر لازم در استان نیز اندیشیده شده است تا مسئله ای ایجاد نگردد.

وی افزود: بر این مبنا همه شهرهای دارای شهرداری استان و بخش ها و دهستان ها نیز با تشکیل تیمی منسجم با متولیان بهداشتی بر بازگشایی مدارس نظارت خواهند کرد و حضور دانش آموزان حداکثر در هر کلاس درس به تعداد 10 نفر خواهد بود.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورتی که دانش آموزان در کلاس درس حضور نیابند، غیبت محسوب نخواهد شد که این فرایند تا خاتمه شهریور ادامه خواهد یافت و در این میان علاوه بر حضور دانش آموزان، شبکه شاد نیز باید گروه های هدف را تحت پوشش قرار دهد تا خللی در آموزش ایجاد نگردد.

وی گفت: بر این اساس بازگشایی مدارس باید به لحاظ مسائل بهداشتی به تایید دانشگاه علوم پزشکی استان برسد که در این راستا از حضور دانش آموزان مشکوک به کرونا در مدارس جلوگیری خواهد شد که در صورت حضور، والدین آنان باید جوابگو باشند.

حقیقی تاکید نمود: دانش آموزان با هر نوع علائم مشکوکی نباید در مدارس حضور داشته باشند و معلمان و مدیران مدارس باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و در این میان نظارتها بر چگونگی تردد دانش آموزان مبنی بر اجتناب از تجمعات امری اگر چه سخت است اما باید موارد به دقت لحاظ و انجام گردد.

وی افزود: مسؤولان و ناظران بهداشتی در مدارس باید به چگونگی اجرای پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند و آموزش های لازم نیز از سوی کارشناسان امر ارایه گردد تا مسائل احتمالی در این خصوص کاهش یابد.

استاندار زنجان با تاکید بر حفظ عدالت آموزشی در سطح استان در شرایط کرونایی ادامه داد: این مهم باید از راهکارهای مختلف پیگیری گردد تا هیچ دانش آموزی در سطح استان از آموزش باز نماند.

حقیقی اضافه نمود: این استان برای رفاه خاطر دانش آموزان روزانه 300 هزار عدد ماسک با نصف قیمت در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد و کوشش می گردد حتی مواد ضد عفونی مورر احتیاج با سازوکارهایی تامین گردد که مسائل به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی یاری حال دانشگاه علوم پزشکی این استان در شرایط کرونایی بوده و هستند، افزود: همین مساله نیز همزمان با بازگشایی مدارس برای آموزش و پرورش استان نمود داشته باشد چرا که یک ارگان به تنهایی متولی نیست و بروز چنین دیدگاهی خطا است.

استاندار زنجان گفت: تا اطلاع بعدی، همه روزه ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح شهرستان ها و در بازه زمانی نیم ساعت با دستور اصلی بازگشایی مدارس و موضوعات پیشین تشکیل خواهد شد و در سطح استان نیز این مهم بطور مستمر انجام و موارد لازم پیگیری و رصد خواهد شد تا تصمیمات بهتری برای اول مهر اتخاذ گردد.

وی اعلام نمود: علاوه بر آن تا اطلاع بعدی با حضور استاندار، شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان بهصورت مشترک ویدئو کنفرانس در خاتمه هر هفته برای آنالیز مسایل این بخش برگزار خواهد شد تا با دید بهتری برای آینده برنامه ریزی گردد.

استاندار زنجان با تاکید بر توجیه والدین دانش آموزان زنجانی در مورد بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی توضیح داد: بر این اساس معاون بهداشتی و مدیر کل آموزش و پرورش طی روزهای آینده با حضور در رسانه استانی نیز به آگاهسازی و بیان مسائل اقدام نمایند چرا که مشارکت آنان اصل مهم محسوب می گردد.

وی افزود: آموزش و پرورش استان نیز نگرانی ها در ارتباط با توزیع کتب درسی را کاهش دهد و با اقداماتی از قبیل زمان بندی ها نسبت به برطرف مسائل بوجود آمده در بین خانواده ها اقدام نمایند.

حقیقی اضافه نمود: این استان کوشش دارد با عزم و همکاری مدیران استانی تا اول مهر برنامه ریزی لازم را در مورد حضور دانش آموزان در کلاس های درس انجام دهد که هدف کاهش نگرانی ها و ایجاد امنیت بین خانواده های زنجانی است.

وی گفت: رنگ بندی کرونایی در سطح استان معنا ندارد چرا که امکان تغییر و ورود به شرایط قرمز فراهم است و بر این مبنا باید مدیریت های لازم در راستای کاهش آسیب ها انجام گیرد.

حقیقی ادامه داد: نمودارها و گزارش های دانشگاه علوم پزشکی این استان نشان می دهد شمار مراجعه نمایندگان سرپایی کرونایی با شیب کندی در حال افزایش است که این مهم در شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده شرایط نامناسب تری در مقایسه با سایر شهرستانهای استان دارد.

وی افزود: این موضوع بیانگر آن است که به رغم ابلاغ و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی هیات های عزاداری و اغلب مردم افرادی بدون توجه به هشدارها به سفر رفتند که عوارض این مساله به تدریج خود را نشان خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3312

به "خبرنگاران دستورالعمل های بهداشتی در مدارس زنجان سختگیرانه اعمال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستورالعمل های بهداشتی در مدارس زنجان سختگیرانه اعمال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید