خبرنگاران دسته های عزاداری در مشهد اجازه حرکت ندارند

به گزارش دور زمین، مشهد- خبرنگاران- همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هیاتها و دسته های عزاداری در مشهد اجازه حرکت در خیابانها را ندارند و فقط با رعایت پروتکلهای بهداشتی در یک مکان ثابت می توانند عزاداری نمایند.

خبرنگاران دسته های عزاداری در مشهد اجازه حرکت ندارند

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: در این ایام به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا فقط چند هیات عزاداری معین با خودرو و با رعایت پروتکلهای بهداشتی می توانند در خیابانهای اطرف حرم مطهر رضوی تردد نمایند.

علی اصغر حسنی اضافه کرد: همچنین هیچ هیات عزاداری به صورت گروهی اجازه ورود به حرم مطهر رضوی را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نخواهد داشت.

وی تاکید نمود: بر اساس پروتکل های بهداشتی برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در مکان های مسقف ممنوع است و فقط در مکان های رو باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی میسر است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات و چای در تمامی استان ها و شهرستان های کشور ممنوع اعلام شده است.

حسنی اضافه کرد: استفاده از ماسک به صورت مستمر در زمان برگزاری مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در زمان برگزاری مراسم، سینه زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه جایی و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری مورد تاکید است.

او ادامه داد: طی ایام محرم 203 گروه بر اجرای پروتکل های بهداشتی در عزاداری های حسینی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نظارت می نمایند که 120 گروه از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.

80 درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در 17 شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و نیشابور هستند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 369 هزار و 911 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 21 هزار و 249 تن رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3294

به "خبرنگاران دسته های عزاداری در مشهد اجازه حرکت ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دسته های عزاداری در مشهد اجازه حرکت ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید