خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:وزارت نیرو مانع سنگ اندازی در اجرای طرح بن به بروجن شود

به گزارش دور زمین، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح مهم آبرسانی بن به بروجن تعطیل بردار نیست از معاون وزیر نیرو، رفع مشکل آبگیر و سنگ اندازی های شکل گرفته در اجرای این طرح را خواستار شد.

خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:وزارت نیرو مانع سنگ اندازی در اجرای طرح بن به بروجن شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در سیزدهمین هفته پویش ملی الف، ب ،ایران و بهره برداری از 14 طرح حوزه آب و برق این استان که با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت توانیر برگزار گشت، اضافه کرد: عده ای از سر نادانی بر سر اجرای این طرح سنگ اندازی کردند و در حالی که می شد با 200 میلیارد تومان در سال گذشته این طرح را تکمیل کرد امروز باید 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داد.

وی ادامه داد: در اهمیت طرح انتقال آب بن به بروجن باید گفت که این طرح مصوبه 2 دولت را دارد و وزارت نیرو برای آن ردیف و اعتبار ملی قرار داده است و جزو 31 طرح مهم کشور است که باید تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

عباسی شرح داد: این طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از همین رو به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست و اگر چه ممکن است عده ای مخل اجرای این طرح شوند اما نباید این اجازه را به آنها داد.

استاندار چهارمحال و بختکمک با بیان اینکه مشکل اصلی اجرای این طرح در محل آبگیر است، اضافه کرد: از وزارت نیرو تقاضا می شود تا کمک کند، دستگاه ها و ماشین آلات در محل اجرای این طرح مستقر شده و ادامه طرح از سر گرفته شود.

عباسی خاطر نشان کرد: طرح آب بن به بروجن آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختکمک را تامین می کند از همین رو به واسطه اهمیت این موضوع می طلبد در اجرای طرح تسریع شود.

به گزارش خبرنگاران، طرح انتقال آب بن به بروجن که آب را برای مصارف شرب از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می دهد و مشکل آب شرب 11 شهر و 13 روستای چهارمحال و بختکمک با جمعیتی افزون بر 460 هزار نفر رفع می شود.

این طرح قرار است سالانه 41 میلیون مترمکعب آب را از حوضه آبریز زاینده رود به مناطق شرقی استان که به شدت با پدیده خشکسالی درگیر است، منتقل کند.

این طرح با توجه خشکسالی های متوالی در استان و تحت تاثیر قرار دادن زندگی و معیشت مردم یکی از مطالبات اصلی مردم و از ضرورت های این حوزه به شمار می رود که انتظار می رود با سرعت بیشتری اجرا و تکمیل شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3155

به "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:وزارت نیرو مانع سنگ اندازی در اجرای طرح بن به بروجن شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:وزارت نیرو مانع سنگ اندازی در اجرای طرح بن به بروجن شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید