حمایت کره شمالی از مسکو در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

به گزارش دور زمین، اصلی ترین روزنامه کره شمالی به نام رودونگ سینمون امروز (دوشنبه) در مقاله ای به مداخله ادعا گردیده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا پرداخت که می تواند به عنوان جانبداری از مسکو در تنش با واشنگتن تفسیر گردد.

حمایت کره شمالی از مسکو در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقاله روزنامه رودونگ سینمون تحت عنوان دورنمای ابری برای روابط بی ثبات روسیه و آمریکا به نشست اخیر میان جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکولای پاتروشف، همتای روسی اش در ژنو می پردازد.

بولتون و پاتروشف در جریان مذاکرات مفصلی که 23 اوت (1 شهریور) در سفارت آمریکا در ژنو داشتند نتوانستند یک بیانیه مشترک صادر نمایند.

روزنامه رودونگ سینمون ظاهرا مسئولیت این عدم توافق را به واشنگتن نسبت داده و در این مقاله می نویسد: این مذاکرات پنج ساعته بدون یک بیانیه مشترک یا یک کنفرانس خبری مشترک خاتمه یافت. دلیل این مساله این است که طرف آمریکایی درخواست کرد که باید در این بیانیه به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016 میلادی اشاره گردد.

در ادامه این مقاله آمده است: آمریکا هشدار داده که اجازه نمی دهد روسیه در انتخابات میان دوره ای اش در ماه نوامبر مداخله کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار مداخله روسیه در این انتخابات اتخاذ می نماید. روسیه دلیلی ندارد با بیانیه ای موافقت کند که در آن به مداخله اش در انتخابات آمریکا اذعان می گردد.

این مقاله روزنامه رودونگ سینمون توجه بسیاری را به خود جلب نموده و در حالی منتشر گردیده که روابط آمریکا – کره شمالی درخصوص پرونده خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و اعلام خاتمه جنگ کره 53 به بن بست رسیده است.

کارشناسان می گویند این مطلب می تواند اینگونه تفسیر گردد که پیونگ یانگ در درگیری میان مسکو و واشنگتن بر سر ادعای مداخله در انتخابات، طرف روسیه را می گیرد.

در این روزنامه دولتی کره شمالی آمده است: به طور کلی مذاکرات ژنو تمامی افرادی را که به صلح و امنیت دنیا امید داشتند، ناامید کرد. روسیه و آمریکا همچنان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و دیگر حوزه ها اختلاف خواهند داشت. این مساله ثابت نموده که بسیار سخت است دو کشوری که منافع ژئوپلتیکی مختلفی دارند بتواند اختلافات دوجانبه خود را حل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 232

به "حمایت کره شمالی از مسکو در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کره شمالی از مسکو در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید