جهش یافته های جدید یکی از بدترین فیلم های ابرقهرمانی توسط منتقدان لقب گرفت

به گزارش دور زمین، نقدهای فیلم جهش یافته های جدید منتشر شد و این طور که پیداست با یکی از ضعیف ترین فیلم های ابرقهرمانی چند سال اخیر روبرو هستیم.

جهش یافته های جدید یکی از بدترین فیلم های ابرقهرمانی توسط منتقدان لقب گرفت

فیلم جهش یافته های جدید سیزدهمین اثر از سری فیلم های مردان ایکس است که بر اساس داستان های مصور مارول کامیکس پیرامون یک گروه ابرقهرمان نوجوان ساخته شده است. این فیلم در ابتدا قرار بود در اردیبهشت ماه سال 1397 اکران گردد، اما به دلیل مسائل مختلف بارها این تاریخ به تعویق افتاد و در نهایت جهش یافته های جدید 7 شهریور (28 آگوست) رنگ پرده به خود دید. اما نظرات منتقدین و تماشاگران درباره فیلم جدید فاکس قرن بیست منفی تر از تصورات بود. تا به این ساعت تنها 1 نقد مثبت در متاکریتیک برای این فیلم ثبت شده است و در مقابل 7 نقد با نمره 50 از 100 یا کمتر برای آن به چشم می خورد.

  • نقدهای فیلم جدید نولان منتشر شد؛ جلوه های بصری تأثیرگذار، فیلم نامه ناامیدنماینده

فیلم جهش یافته های جدید داستان 5 نوجوان جهش یافته را روایت می نماید که رفته رفته توانایی های خود را کشف می نمایند و در ادامه این گروه پنج نفره در محلی مخفی گردهم می آیند تا برای پیوستن به تیم ایکس توانایی های خود را افزایش دهند. اما خیلی زود سایه تاریک گذشته آن ها را فرا می گیرد. این فیلم در کنار بهره گیری از المان های سبک ابرقهرمانی، سعی نموده تم های فیلم های ترسناک نوجوان پسند را هم در خود جای دهد که به نظر در انجام این کار پیروز نبوده است.

از میان تیم بازیگری جهش یافته های جدید می توان به میسی ویلیامز، هنری زاگا، بلو هانت، آنیا تیلور-جوی، چارلی هیتون و آنتونیو باندراس اشاره نمود. کارگردانی این فیلم ابرقهرمانی را جاش بون برعهده داشت و فیلم نامه آن هم توسط بون و کنات لی نوشته شده بود.

نقدهای فیلم جهش یافته های جدید

  • اسلش فیلم / جیسون گوربر
  • امتیاز به فیلم: 65 از 100

بخش های ترسناک فیلم بیش از آنکه تأثیرگذار باشند، آزار دهنده هستند. این صحنه ها بخش هایی از سیر تغییر شخصیت ها را تشکیل می دهند و به همین خاطر این بخش های ترسناک ضعیف قسمت عمده ای از خط داستانی را به خود اختصاص داده اند.

  • لس آنجلس تایمز / تریسی برون
  • امتیاز به فیلم: 60 از 100

فیلم بون نشان می دهد سری مردان ایکس چه پتانسیل هایی برای خلق آثار بانشاط و سرگرم نماینده و تاریک و هراس آور دارد. جهش یافته های جدید نشان می دهد چگونه این تم ها در یک فیلم ابرقهرمانی بروز پیدا می نمایند.

  • امپایر / آمون وارمن
  • امتیاز به فیلم: 40 از 100

با وجود تیم بازیگری مناسب، بخش های ترسناک جهش یافته های جدید واقعا ترسناک نیستند و از جهتی دیگر این فیلم به اندازه سایر آثار ابرقهرمانی هیجان انگیز نیست. جهش یافته های جدید یک پایان ناامیدنماینده برای مجموعه مردان ایکس است.

  • نیویورک تایمز / امی نیکلسون
  • امتیاز به فیلم 40 از 100

این فیلم سه سال را در برزخ گذارند تا بالاخره در بدترین تابستان چند دهه اخیر گیشه ها راهی سینماها گردد. جهش یافته های جدید نشان می دهد یک فیلم چگونه می تواند نکات امیدوار نماینده بسیاری را کنار هم قرار دهد و عناصر آن به صورت بالقوه توانایی انفجار را داشته باشند، اما به پایان نرسند و شاهد انفجاری نباشیم.

  • گلوب و ایمیل / برری هرتز
  • امتیاز به فیلم: 38 از 100

جاش بون به جای اینکه برداشت های خود از کمیک های مارول را با یک زاویه دید شخصی ارائه کند، یک فیلم فرانکنشتاینی با المان های کلی مجموعه مردان ایکس ساخته است. فیلم جهش یافته های جدید مانند آسانسور غول پیکری است که مستقیما به زیرزمین می رود.

جهش یافته های جدید سومین فیلم بلند کارنامه حرفه ای جاش بون است. دو فیلم قبلی او آثار رمانتیک نوجوان پسندی بودند که در نظر منتقدین و مردم در قیاس با نخستین تجربه او در سبک ابرقهرمانی و ترسناک عملکرد بهتری داشتند. جهش یافته های جدید در هفته نخست اکرانش در سراسر دنیا به فروش 10 میلیون دلاری دست یافت که برای یک فیلم با بودجه 67 میلیونی رقم چندان درخور توجه ای نیست. پیش بینی می گردد این محصول فاکس قرن بیستم پیروز به بازگشت سرمایه نگردد.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3237

به "جهش یافته های جدید یکی از بدترین فیلم های ابرقهرمانی توسط منتقدان لقب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش یافته های جدید یکی از بدترین فیلم های ابرقهرمانی توسط منتقدان لقب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید