جمهوری خواستار 52 کرسی و دمکرات ها و نمایندگان مستقل، 48 کرسی مجلس سنا را به دست اوردند

به گزارش دور زمین، نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

جمهوری خواستار 52 کرسی و دمکرات ها و نمایندگان مستقل، 48 کرسی مجلس سنا را به دست اوردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند. در مقابل جمهوریخواستار تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی و تگزاس موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

شبکه تلویزیونی NBC گفت دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را به دست گرفتند. شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز گفت، براساس آرای بدست آمده در مجلس نمایندگان، تاکنون دموکرات ها 123 کرسی و جمهوریخواستار 124 کرسی را به خود اختصاص دادند.در همین حال سخنگوی کاخ سفید نیز رسما از پیروزی جمهوری خواستار در سنا اطلاع داد.

شبکه تلویزیونی NBC نیز گفت در پی برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا، جمهوری خواستار کنترل مجلس سنای این کشور را حفظ کردند.لازم به ذکر است در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، دموکراتها تاکنون 12 کرسی را از جمهوری خواستار پس گرفته اند.

ابقای برنی سندرز در مجلس سنابرنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال 2016 موفق شد برای یک دوره شش ساله دیگر به عضویت در مجلس سنا انتخاب گردد.شکست کریس کوباچ، نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات فرمانداری کانزاسکریس کوباچ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات فرمانداری ایالت کانزاس از لورا کلی، نامزد حزب دموکرات مغلوب شد. کریس کویاچ در انتخابات مقدماتی ایالت کانزاس برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه با حمایت دونالد ترامپ موفق به پیروزی شده بود.او در حالی در انتخابات فرمانداری کانزاس مغلوب شد که این ایالت از جمله ایالتهایی است که دونالد ترامپ دو سال پیش به راحتی در آن به پیروزی دست یافته بود.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز روز سه شنبه از داخل حوزه های اخذ رای برای انتخابات کنگره آمریکا گزارش داد که 54 درصد از شرکت نمایندگان در این انتخابات، مخالف سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بودند. 47 درصد این افراد مخالفت شدید و 7 درصد آنها مخالفت کلی با ترامپ داشته اند.از میان شرکت نمایندگان در انتخابات روز سه شنبه، مجموعا 44 درصد هم از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا ابراز رضایت کردند.

در نظرسنجی دیگری که شبکه سی ان ان در همین رابطه منتشر نموده، آمار موافقان و مخالفان ترامپ به ترتیب 55 و 44 درصد ذکر شده است.دیگر نتایج این دو نظرسنجی نشان می دهد که تعداد بالایی از شرکت نمایندگان، حمایت ترامپ از نامزدها را نوعا در انتخاب و یا رد افراد مد نظر قرار داده اند.بنا به نتایج نظرسنجی ان بی سی، ترامپ روی رای دست کم دو سوم از رای دهندگان آمریکایی تاثیرگذار بوده است.

65 درصد شرکت نمایندگان در نظرسنجی سی ان ان هم گفته اند که عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم آن ها تاثیر مثبت یا منفی داشته است.نظرسنجی این شبکه همچنین نشان میدهد که 56 درصد از شرکت نمایندگان معتقد بوده اند که آمریکا در مسیر نادرستی قرار گرفته است.بنا به پیش بینی های اولیه، انتظار می رود دمکرات ها 227 کرسی و جمهوریخواستار 208 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا را از آن خود نمایند.

با وجود ارزیابی های اجرا شده مبنی بر پیروزی دمکرات ها در مجلس نمایندگان، انتظار می رود جمهوریخواستار همچنان اکثریت سنای آمریکا را حفظ نمایند.پیش بینی سی ان ان حاکی است که در مجلس بعدی سنا، جمهوریخواستار 52 کرسی و دمکرات ها و نمایندگان مستقل، 48 کرسی را در اختیار داشته باشند.تا این لحظه، آرای برخی از حوزه های انتخاباتی شمارش شده و بر مبنای آمار منتشر شده، دمکرات ها با کسب دو کرسی که پیش از این در اختیار جمهوریخواستار بود، 29 کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورده اند.در انتخابات روز سه شنبه تمام 435 کرسی مجلس نمایندگان، 35 کرسی مجلس سنا و 36 کرسی فرماندار به رای گذاشته شد.

5252

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1179

به "جمهوری خواستار 52 کرسی و دمکرات ها و نمایندگان مستقل، 48 کرسی مجلس سنا را به دست اوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری خواستار 52 کرسی و دمکرات ها و نمایندگان مستقل، 48 کرسی مجلس سنا را به دست اوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید