حقایقی جالب در مورد بانکوک

به گزارش دور زمین، شهر بانکوک یکی از زیباترین شهرهای کشور تایلند در بین گردشگران تور تایلند است. در این مقاله شما را با حقایقی جالب در مورد این شهر آشنا خواهیم کرد.

حقایقی جالب در مورد بانکوک

5. طبق گزارش‌های سازمان جهانی هواشناسی، بانکوک گرمترین شهر جهان است! متوسط دمای هوای این شهر در طول سال 28 درجه‌ی سانتیگراد است اما بین ماه‌های مارس و مه این دما به 34 درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر با تور تایلند بین ماه نوامبر و فوریه می‌باشد. در این زمان دمای هوا خنک و آسمان آبی می‌باشد. 

نوشیدنی مشهور انرژی زا که امروزه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند، توسط مرد کم‌سواد تایلند درست شده. مردم تایلند از سال 1976 از این نوشیدنی استفاده می‌کنند. در سال 2012 زمانی که این مرد فوت کرد، با ثروتی حدود 5 میلیارد دلار سومین مرد ثروتمند تایلند بود. در تور تایلند با جاذبه‌هایی روبرو خواهید شد که شما را به حیرت وادار می‌کند.

رودخانه‌ Chao Phraya، رودخانه‌ مهم بانکوک می‌باشد که دقیقا در قلب این شهر جریان دارد. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر در اطراف این رود قرار گرفته‌اند و به‌راحتی می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی به محل مورد نظر برسید.

بانکوک مانند ونیز بر روی ده‌ها کانال آبی ساخته شده که امروزه با این که بیشتر این کانال‌ها پر و به سنگفرش تبدیل شده که بسیاری از گردشگران تور بانکوک هنوز هم این شهر را ونیز شرق می‌نامند.

هر ساله تایلند به‌دلیل سطح بالای آلودگی هوا در بانکوک، 2.3 میلیارد دلار صرف هدررفت انرژی و هزینه‌های سلامت می‌کند. افسران پلیس راهنمایی و رانندگی بانکوک به‌دلیل آلودگی هوا همواره ماسک روی صورت خود می‌گذارند.

انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3991

به "حقایقی جالب در مورد بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب در مورد بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید