دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کوالالامپور در کشور مالزی

به گزارش دور زمین، کوالالامپور مرکز بازرگانی کشور مالزی است و با زیبایی های خاص و مشهور و آثار تاریخی و ساختمان های فرهنگی، اوقات فراغت شما در طول شبانه روز را پر می کند. با ما همراه باشید و با تعدادی از نقاط دیدنی کوالالامپور که باید در تور مالزی حتما به آن ها سر بزنید آشنا شوید.

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کوالالامپور در کشور مالزی

میدان استقلال کوالالامپور

زلزله نیمه شب 31 آگوست 1957 مقداری خرابی در قسمت اصلی این بنای تاریخی در قلب شهر پدید آورد. میدان داتاران مرددکا در مرکز شهر قرار داشته و در ضلع مقابل رویال سلانگور کلاب قرار دارد که در آن جشن استقلال مالزی هر ساله بر پا می شود. این کلاب مجلل برای بازی کریکت و هاکی و تنیس و راگبی تا دهه 90 میلادی مورد استفاده بوده است و در طبقه زیرزمین این مجموعه، پارکینگ مجهز و مرکز خرید و رستوران قرار دارد.

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان در سال 1991 ساخته و توسط ملکه مالزی Tunku Bainun افتتاح شده است. از آن تاریخ تا اول جولای 2001 توسط شهرداری کوالالامپور DBKL اداره می شد و سپس مدیریت آن را به شرکت Safari Bird park واگذار شده است. این پارک با مناظر طبیعی، دریاچه و جنگل بسیار زیبا فقط در فاصله 10 دقیقه از مرکز اداری شهر کوالالامپور واقع شده است. این پارک در تمام دنیا به نام بزرگترین پارک مسقف پرندگان و بزرگترین پارکی که پرواز پرندگان در آن آزاد می باشد، معروف است و دارای 3000 پرنده از انواع مختلف محلی و جهانی می باشد. وسعت این پارک در ناحیه تریان به 20 هکتار می رسد و بازدید کنندگان می توانند از مشاهده پرندگان و محیط جنگلی آن لذت ببرند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارک، قابلیت پرواز پرندگان در محیط این جنگل است که آن را از سایر پارک ها مجزا کرده و محلی آرام و طبیعی برای پرندگان و تولید مثل آن ها فراهم کرده است.

باغ ارکیده و هیبیسکوس کوالالامپور

این باغ در منطقه Taman Tasik Perdana واقع شده است. باغ ارکیده بیش از 800 گونه ارکیده مالزیایی دارد و گیاهان ارکیده نیز در همان جا به فروش می رسند. همچنین باغ هیبیسکوس شامل بیش از 500 گونه از شکوفه های رنگارنگ است.

پتروناس، برج‌های دو قلوی کوالالامپور

پتروناس (معروف به مرکز شهر کوالالامپور یا مرکز همایش‌های کوالالامپور) بلندترین برج دوقلوی جهان با ارتفاع 452 متر است. طراحی آن توسط یک معمار آرژانتینی آمریکایی به نام سزار پلی صورت گرفته و در سال 1997 به اتمام رسیده است. پتروناس نام شرکت ملی نفت مالزی بوده که هزینه احداث برج ها را پرداخت نموده است. این برج‌ها دارای 88 طبقه بوده و از بتن های سیمانی و فولاد ضد زنگ و شیشه ساخته شده‌اند و طبقه 41 و 42 توسط پل هوایی به هم ارتباط پیدا می‌کنند. معماری این برج‌ها الهام گرفته از معماری اسلامی می‌باشد. این برج ها دارای قسمت هایی از قبیل سالن ارکستر مالزی، گروه هنری و مرکز خرید سوریا KLCC است که یکی از بزرگترین مراکز خرید تور کوالالامپور می باشد.

شهر سرگرمی جنتینگ هایلند کوالالامپور

به فاصله حدود 51 کیلومتر از شهر کوالالامپور تفرجگاه معروف Genting Highland واقع شده است که در بین عموم معروف به Genting شهر سرگرمی است. این مجموعه که در ارتفاع 600 فوت از سطح دریا واقع شده است، به صورت تمام وقت با انواع مختلفی از سرگرمی ها باز است و بازدید کنندگان از سراسر دنیا توسط تله کابینی که در نوع خود بزرگترین در جنوب شرق آسیا به شمار می رود (Genting Skyway)، به این مجموعه دسترسی می یابند. این مجموعه یک تفریحگاه کاملا مدرن و با سرگرمی هایی مخصوص خانواده ها، شامل 6 هتل با 10 هزار اتاق و سوئیت، حدود 90 مجموعه غذاخوری، 80 مغازه، شهر بازی سرپوشیده و روباز با حدود 60 دستگاه سرگرمی و نیز امکاناتی جهت برگزاری همایش ها و ملاقات ها در مجموعه بین المللی آن است.

آفاموسای کوالالامپور

نام این تفریحگاه که یکی از مشهورترین اماکن تفریحی توریستی مالزی است، از قلعه نظامی معروف پرتغالی ها در قرن 16 میلادی واقع در شهر مالاکا گرفته شده است. چشم انداز زیبا با تپه های سرسبز دور تا دور تفریحگاه 520 هکتاری آفاموسا را فرا گرفته و شکوه آن را چندین برابر کرده است. آفاموسا، علاوه بر تفریحگاه و محلی برای استراحت، مکان بسیار مناسبی نیز برای برپایی جلسات و ملاقات های تجاری بازرگانی است. این تفریحگاه دارای زمین بازی گلف مطابق با استانداردهای بین المللی، پارک تفریحی آبی، دنیای حیوانات سافاری، شهرک کابوی، کلوپ اسب سواری، کلوپ پرواز مایکرو لایت، هتل، هتل آپارتمان و ویلاهای خصوصی با استخر شنا است.

آکواریوم مالزی

در منطقه KLCC کوالالامپور مالزی، در طبقه زیرین برج های دوقلوی پتروناس یکی از بزرگترین آکواریوم های خاورمیانه قرار دارد. به طور کلی پنج طبقه هم کف برج های دو قلوی پتروناس مراکز خرید است که برای عموم آزاد است و بقیه طبقه های این برج، تجاری هستند. در طبقه زیرین این برج دوقلو آکواریومی وجود دارد که در نوع خودش بی نظیر است. شما بعد از تهیه بلیت، ابتدا وارد سالن ورودی می شوید که شامل آکواریوم های مختلفی با انواع موجودات دریایی است. بعد از آن وارد منطقه یو شکل خواهید شد. در این قسمت شما روی ریل در حال حرکت هستید و بالای سر شما محفظه شیشه‌ای U شکلی است که کاملا از آب پوشیده است، دقیقا همانند این است که شما از پشت شیشه در زیر دریا ماهی ها و انواع موجودات دریایی را تماشا کنید.

مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع، قدیمی ترین مسجد کوالالامپور می باشد که در سال 1907 ساخت آن آغاز و در سال 1909 به دست سلطان سلانگور افتتاح شد. این مسجد درست در محل تلاقی دو رودخانه گنبک و کلانگ قرار گرفته است. بسیاری از وقایع تاریخی مالزی، در این مکان به وقوع پیوسته است. در سال 1805 معدنچیان در این محل تجهیزات و نیازهای خود را تامین می کردند و سپس به سمت جنگل، جایی که به دنبال کشف روی بودند، حرکت می کردند. این محل تا سال 1965 و ساخت مسجد ملی، مسجد اصلی کوالالامپور به حساب می آمد.

سالن نمازخانه اصلی دارای سه گنبد می باشد که بزرگترین آن ها دارای 21 متر و 30 سانت ارتفاع است. این گنبد در سال 1990 فرو ریخت و مجددا بازسازی شد. در گوشه ها، دو مناره راه راه قرمز و سفید به چشم می خورد که هر یک 26 متر و 80 سانت ارتفاع دارند. این مسجد در روزهای جمعه پذیرای نمازگزارانی است که برای اقامه نماز جمعه به آن محل می آیند و حتی خیابان های اطراف را نیز پر می کنند. منظره شب این مسجد و به طور کل این خیابان بی نظیر است. شما در هر کجای کوالالامپور که باشید می توانید با مترو به سادگی به این مکان دست بیاید. اسم یکی از ایستگاه های مترو به همین اسم یعنی مسجد جامع است.

پارک آبی Sun Way مالزی

Sun Way منطقه حفاظت شده و پر آب در مالزی است. به بزرگی و پیشرفتگی پارک آبی دبی نیست، اما به دلیل سرسبزی خاص و طبیعی خودش می تواند محیط جالبی باشد. در منطقه Sun Way پاساژ زیبایی به سبک معماری مصر ساخته شده که زمین پاتیناژ بسیار خوبی هم در آن قرار دارد. از روی بالکن یکی از طبقات این پاساژ به راحتی می توانید کل پارک را بینید که مکان خوبی است برای گرفتن عکس یادگاری. بلیت ورودی برای این پارک آبی که شامل پارک پرندگان و شهر بازی و … هم می شود، 60 رینگیت است، که البته در جشن ها و مراسم مختلف سال قیمت ها تغییر می کند و ارزان تر می شود. اگر روزی به تور مالزی و این پارک رفتید، از ساحل های زیبای ماسه ای، سرسره های آبی و پر هیجان و ده ها امکانات دیگر این پارک لذت ببرید.

Mines Wonderland مالزی

Mines Wonderland یکی از مکان های جالب و دیدنی مالزی است. در این پارک تفریحی تنها مبلغی برای ورود دریافت شده و بعد از آن به هر اندازه که می خواهید، می توانید از امکانات پارک استفاده کنید. حدود 2 یا 3 دقیقه پیاده از ایستگاه مترو Serdang تا فروشگاه Mines راه است. Mines Wonderland دقیقا پشت فروشگاه Mines است. یکی از مناطق جالب این پارک زیبا، شهر یخی آن است که شاید تنها جایی در مالزی باشد که شما سرما را به معنای واقعی حس می کنید و نیاز به پوشیدن یک لباس گرم دارید. رقص های محلی و رقص فواره ها و … از دیگر برنامه های پارک است.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3033

به "دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کوالالامپور در کشور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کوالالامپور در کشور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید