جاذبه های گردشگری رایگان هانگزو چین

به گزارش دور زمین، به گفته مارکو پولو، هانگزو شیک‌ترین و زیباترین شهر دنیا است. بیشتر جاذبه‌های گردشگری هانگزو نیازمند پرداخت هزینه ورودی هستند، ولی همچنان بعضی از دیدنی‌ها در هانگزو وجود دارد که می‌توانید رایگان از آن‌ها لذت ببرید. چگونه آن‌ها را پیدا کنید؟ با ما همراه باشید و ما به شما می گوییم در کجای هانگزو قرار دارند.

جاذبه های گردشگری رایگان هانگزو چین

دریاچه غربی (West Lake) هانگزو

West Lake شناخته‌شده‌ترین جاذبه گردشگری هانگزو و یکی از توصیه‌ها برای مسافران تور چین است، که برای منظره‌های طبیعی فوق‌العاده‌اش مشهور است. شاعر بزرگ Su Dongpo در سلسله Song، دریاچه غربی را همتراز زیبای بزرگ چین باستان، Xishi، توصیف کرده است. به خاطر افسانه‌ی مار سفید، دریاچه غربی سمبل عشق ابدی برای مردم چین شده است. این دریاچه توسط CNN یکی از 12 نقطه برتر دنیا برای دیدن غروب آفتاب انتخاب شده است.

از مشهورترین مکان‌ها در این منطقه زیبای هانگزو می‌توان گذرگاه Su، گذرگاه Bai، پل شکسته و سه حوضچه‌ای که ماه را بازتاب می‌دهند را نام برد. خود دریاچه رایگان است (مگر این که قایق کرایه کنید یا از اتوبوس‌های توریستی استفاده کنید). می‌توانید از زیبایی دریاچه در حین پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری لذت ببرید. اگر می‌خواهید از زیبایی این دریاچه با صرف انرژی کمتری لذت ببرید، می‌توانید در یک چایخانه و کافه کنار دریاچه نشسته و از یک فنجان چای Longjing لذت ببرید.

در کنار West Lake سه مسیر کلاسیک دوچرخه سواری وجود دارد:

  • مسیر شمالی (7.7 کیلومتر، 2 ساعت)، از پل Longxiang تا Lingyin
  • مسیر جنوبی (7.4 کیلومتر، 2.5 ساعت)، از Longxiang تا Nine Steams
  • مسیر دور دریاچه (12.4 کیلومتر، 3.5 تا 4 ساعت)، از پل Longxiang به دور دریاچه تا نقطه شروع

در اطراف دریاچه 800 نقطه برای اجاره کردن دوچرخه عمومی و بیشتر از 30 نقطه سرویس رسانی وجود دارد. هزینه کرایه دوچرخه حدود 10 تا 20 یوان است، و شما می‌توانید دوچرخه را در هر یک از نقاط سرویس رسانی پس دهید.

برای مثال چند نقطه برای کرایه دوچرخه این‌ها هستند:

  • Orioles Singing in the Willows
  • ورودی جنوبی گذرگاه Su
  • پارک پل بلند
  • ورودی شمالی قصر بچه‌ها
  • باغ وحش
  • Six Harmonies Pagoda
  • معبد پادشاه King Qian
  • خیابان West Lake

کانال بزرگ هانگزو

کانال بزرگ 1764 کیلومتری هانگزو که کانال پکن-هانگزو نیز نامیده می‌شود، بلندترین و بزرگترین کانال آبی است که در چین باستان ساخته شده است. این کانال در زمان سلسله Sui (581 تا 618) ساخته شده و اتصال چندین رودخانه در جهت‌های مختلف از پکن تا هانگزو برای کامل کردن این کانال، بیشتر از 6 سال طول کشیده است. این کانال نقش مهمی برای انتقال وسایل و غلات از جنوب به شمال داشته است. بخش‌های مختلفی در کانال بزرگ وجود دارد، ولی منظره‌های کانال بزرگ در اطراف هانگزو زیباترین آنها و شامل بیش از 40 نقطه دیدنی هستند. علاوه بر منظره‌های زیبا می‌توانید از غذاهای خوشمزه‌ای که در رستوران‌های اطراف کانال ارائه می‌شوند لذت ببرید.

از میان دیدنی‌های کنار کانال چند تا از آن‌ها را می‌توان نام برد:

  • موزه تازه تاسیس کانال بزرگ چین
  • میدان فرهنگی West Lake
  • میدان فرهنگی Grand Canal
  • پارک Genshan
  • پارک Qingsha
  • پارک Beixing

Prince Bay Park هانگزو

Prince Bay Park درست نزدیک West Lake قرار گرفته و مکان ایده‌آلی است برای دیدن منظره‌های عالی از دریاچه از زاویه‌ای بالاتر. در بالای کوه داخل پارک، در فصل بهار می‌توانید از شکوفه‌های گیلاس و گل‌های لاله لذت ببرید. این پارک همچنین پارکی رمانتیک است و بهار این پارک برای عروس‌ها و دامادها خیلی محبوب است؛ بسیاری از زوج‌های تازه ازدواج کرده از مناظر زیبای پارک به عنوان پس‌زمینه عکس‌های عروسیشان استفاده می‌کنند. بهترین زمان برای دیدن این پارک 20 مارس تا 10 آوریل است وقتی که هزاران گل لاله، درختان گیلاس و درختان سیب، همگی شکوفه داده‌اند.

چند نکته:

  • چند مسیر عالی برای پیاده‌روی وجود دارد، ولی همه‌ی آن‌ها برای کالسکه بچه مناسب نیستند.
  • در زمان بهار این پارک به شدت شلوغ است و ترافیک اطراف خیلی بد است، بنابراین یک نقشه همراه داشته باشید اگر احتمالا تاکسی نتوانست شما را به مقصد برساند.

خیابان باستانی Hefang هانگزو

خیابان 1.8 کیلومتری Hefang یک خیابان/پیاده‌رو پر از مغازه است که از زمان سلسه سونگ (960 تا 1279) وجود داشته است. این خیابان در منطقه قدیمی شهر هانگزو قرار گرفته و از دریاچه غربی حدود 15 دقیقه با پای پیاده فاصله دارد. این خیابان پر است از مغازه‌ها و رستوران‌هایی با بناهایی به سبک ساختمان‌های سلسله مینگ و کینگ؛ محلی عالی برای خرید انواع مختلف سوغاتی.

برنامه‌ریزی کنید که 1 یا 2 ساعتی را در خیابان باستانی Hefang بگذرانید. همه چیز در این خیابان پیدا می‌شود، از یک میان‌وعده خوشمزه تا کارهای هنری با ارزش. در این خیابان مشهور هانگزو، مجسمه‌های آبنباتی، فروشگاه‌های بالش، کاریکاتوریست‌ها، پخش‌کننده‌های قدیمی فیلم، قصه‌گوها، چای‌خانه و کلی غذاخوری کوچک خواهید یافت، که همگی باعث می‌شوند خیابان Hefang به شکل جذابی زنده و سر حال به نظر آید.

مزرعه چای Meijiawu هانگزو

مزرعه چای Meijiawu خانه یکی از مشهورترین انواع چای، یعنی چای Longjing (چای چاه اژدها) است. این مکان که در جنوب غربی دریاچه غربی قرار گرفته، یک جاذبه گردشگری افسانه‌ای هانگزو است. جایی که می‌توانید از مزارع دیدن کنید، در مورد پیچیدگی‌های تولید چای اطلاعات کسب کنید و یک مراسم سنتی نوشیدن چای را تجربه کنید. چای Longjing برای سبزی‌اش، عطر خوشش، مزه دلپذیر و برگ‌های چای زیبایش مشهور است.

موزه هنر Zhejiang هانگزو

این موزه در جاده 138ام Nanshan هانگزو و در مجاورت West Lake قرار دارد. این موزه در سال 2009 تاسیس شده است و با مجموع مساحتی بیشتر از 35 هزار متر مربع، این موزه بزرگترین موزه هنری چین است و بازدید از آن هم رایگان است. ساختمان موزه شکل یک ساختمان محلی و قدیمی را دارد و از طبقه بالای موزه می‌توان نمایی زیبا از West Lake را دید. موزه Zhejiang آثار هنری مختلفی از تمام نقاط چین دارد. در این موزه هم کارهای مدرن را خواهید دید هم کارهای قدیمی و مردمی را. در مجموع 14 سالن نمایشگاهی در این موزه وجود دارد. اگر در زمان تور چین به این موزه رفتید خود را کاملا آماده کنید چرا که دیدن تمام موزه حدود 3 ساعت زمان خواهد برد.

Jiuxi (9 جوی) هانگزو

9 جوی (Jiuxi) مکانی برای کسب و آرامش و لذت بردن از آب و نهرها است. این مکان در تپه Yangmei، نزدیک به دهکده Longjin و حدود 10 کیلومتری دریاچه غربی واقع شده است. این نهرها از کوه‌های غربی هانگزو جاری شده و به رودخانه Qiantang می‌ریزند. ویژگی‌های اصلی این مکان آب‌های شفاف، درختان سرسبز و آرامش الهام‌بخشش است. در نزدیکی این محل معبد Li'an قرار دارد، معبدی که در دوره پنج سلسله (907 تا 960) بنا شده و از معدود معبدهای هانگزو است که بازدید از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارد. اگر از گشت و گذار در طبیعت خسته شدید می‌توانید در معبد استراحت کنید و یک چای بنوشید. بهترین فصل برای دیدن این محل فصل پاییز است زمانی که گل‌های زیبای Osmanthus شکوفه داده‌اند.

با ما به تور هانگزو بروید

هانگزو یکی از بزرگترین شهرهای چین است. برای کشف و جستجو در تاریخ و فرهنگ طولانی هانگزو پیشنهاد می‌کنیم با تور راهنما به این سفر بروید. ما به شما کمک می‌کنیم بهترین تجربه را در تور چین و تور هانگزو داشته باشید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3026

به "جاذبه های گردشگری رایگان هانگزو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری رایگان هانگزو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید