بهترین مکان ها برای بازدید در تور آتن

به گزارش دور زمین، آتن شهری است وسیع، بنا شده در میان هفت تپه تاریخی و احاطه شده توسط کوه‌هایی بی‌نظیر. از 3000 سال پیش تاکنون مردم در آتن سکونت داشته‌اند و این شهر به عنوان مهد تمدن غرب و زادگاه دموکراسی شهرت یافته است. آتن با دارا بودن مرکز شهر بزرگ و نیز حومه وسیع، تلفیقی اعجاب انگیز از ویژگی‌های تاریخی و مدرن در کنار یکدیگر است. با ما همراه باشید تا نگاهی گذرا به جاذبه‌های گردشگری آتن داشته باشیم.

بهترین مکان ها برای بازدید در تور آتن

باغ ملی آتن

قرار گفته در قلب آتن، باغ ملی، چشم اندازهایی سبز و گردشی عالی در بعدازظهرهای آفتابی برایتان فراهم می کند. در باغ سلطنتی، محلی اختصاصی وجود دارد که امروزه به عنوان ساختمان پارلمان مورد استفاده قرار می گیرد. باغ ملی که در سال 1923 تاسیس شده مکانی امن و آرام به دور از هیاهوی شهری است و سایبانی سبز از درختان تنومند و گیاهان مختلف آن را فرا گرفته است. سراسر باغ با مجسمه ها، انواع گل ها و نیز ساختمان های کوچک از دوران باستان مزین شده است.

موزه جدید آکروپلیس آتن

یکی از مهم ترین برنامه های هر تور یونان و تور آتن بازدید از موزه جدید آکروپلیس است که در کنار تپه‌ای در مجاورت شهر قرار دارد. این موزه دارای مجموعه‌ای بزرگ از بقایای معماری یونان و نیز مجسمه های قدیمی شامل مجسمه الهه آتنا و مجسمه Kritios Boy است. ساخت و افتتاح این موزه برای بازی های المپیک سال 2004 برنامه ریزی شده بود ولی به دلیل کشمکش های حقوقی به تاخیر افتاد. این موزه دارای پنج طبقه و نزدیک به 4000 اثر تاریخی است. نمایشگاه های دائمی در این موزه شامل Parthenon Frieze، مجسمه آتنا، Color the Peplos Kore، گالری پارتنون و Athena Nike است.

کوه لیکابتوس (Lycabettus) در آتن

برای تجربه غروب های خارق العاده، بعد از ظهرهای رمانتیک و منظره پانورامای آتن، این کوه مکانی بی نظیر است. به عنوان مرتفع ترین نقطه آتن، این امکان را به گردشگران می دهد تا سرتاسر آتن و دریای اژه را تماشا کنند. همچنین کوهنوردان می توانند از فراز این قله کلیسای کوچک سنت جورج را به وضوح تماشا کنند. ابتدای مسیر کوهپیمایی در منتهی الیه خیابان آریستوپو در کولوناکی قرار دارد و تا بالای کوه ادامه می یابد. گردشگران همچنین می توانند از قطار کابلی نیز برای بالا رفتن استفاده کنند که در خیابان پلوتارکو و آریستوپو قرار دارد.

موزه ملی باستان شناسی آتن

برای علاقه مندان نمایشگاه های هنری، گزینه‌ای بهتر از بازدید موزه ملی در یونان وجود ندارد. آثار مختلفی از هنرمندان امروزی و نیز آثار باستانی در این مکان در معرض دید علاقه مندان قرار دارند. قدمت برخی از آثار باستانی این موزه به عصر نوسنگی باز می گردد. این آثار ارزشمند شامل ظروف کوچک، ابزار کار، ظروف سفالی و سایر مصنوعات کوچکی است که دارای پیشینه هفت هزار ساله هستند. این موزه دارای 30 اتاق است که مجسمه هایی باستانی نظیر مجسمه های مصر در آنها نگهداری می شوند.

میدان سینتگما (Syntagma) آتن

یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران در تور آتن میدان سینتگما است. ویژگی بارز این میدان تغییر شیفت سربازان مقابل مقبره سرباز گمنام است. ساختمان پارلمان یونان و همچنین اتوبوس ها، چرخ دستی ها و ترامواهای متعددی در این میدان قرار دارند. وجود چشمه، مجسمه های باستانی و دو محوطه چمن، مکان مناسبی را برای عکاسی گردشگران و نیز پیک نیک فراهم کرده است. بسیاری از وقایع مهم در یونان در این میدان برگزار می شود. میدان سینتگما همچنین پایگاه فعالیت های سیاسی محسوب شده و در سال 1974 دولت نظامی جونتا در اینجا سرنگون شده است. علاوه بر ساختمان پارلمان، سایر جاذبه های این میدان شامل هتل بزرگ تاریخی برتاین و جورج دوم است.

معبد زئوس آتن

این مکان به عنوان بزرگ ترین معبد در کل یونان شناخته می شود. ساخت این مجموعه عظیم باستانی در حدود 700 سال به طول انجامیده است. ساخت این بنا 515 سال پیش از میلاد مسیح به دستور Peisistratos آغاز شد ولی به دلیل ظلم و جبر وی و پسرش متوقف شد. دومین بار 175سال پیش از میلاد مسیح ساخت این بنا از سرگرفته شد ولی 10 سال بعد با مرگ معمار رومی کوسیتیوس نیمه کاره باقی ماند. 132 سال قبل از میلاد مسیح و در دوره امپراطوری هاردیان ساختمان معبد پس از کش و قوس های فراوان به اتمام رسید و به زئوس اهدا شد. امروزه تنها 15 تا از 104 ستون این معبد باقی مانده است. ارتفاع هر یک از ستون ها به 17 متر می رسد و زمانی هر یک از آنها توسط درون‌خانه‌ای احاطه شده بود که درون آن دو مجسمه بزرگ قرار داشت.

ارچتیوم (Erechtheum) آتن

Erechtheus یا Erechtheion معبدی است که از سنگ مرمر پنتلیک ساخته شده است. این معبد در آکروپلیس واقع شده و یکی از شاهکارهای معماری یونان محسوب می شود. این بنا در حد فاصل سالهای 405 تا 421 میلادی پس از تخریب بنای معبد اولیه در حمله ایرانیان ساخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند از رواق شرقی وارد زیارتگاه شوند. در این معبد مجسمه شش زن ایستاده وجود دارد که توسط قاب محکمی نگه داشته شده‌اند و از مهمترین جاذبه های این آرامگاه به شمار می روند.

آگورای آتن (Ancient Agora)

آگورای باستانی آتن در بخش شمالی آکروپلیس واقع شده و زمانی به عنوان بخش تجاری و خرید شناخته می شد. اکثر افرادی که به اینجا مراجعه می کردند در جستجوی کالاهای مختلفی بودند. همچنین اینجا مکانی برای تجمع و گفتگو در خصوص مسائل سیاسی، تجاری، موضوعات روز و حتی ماهیت جهان و خدایان بود. به جرات می توان ادعا کرد که این مکان مهد دموکراسی یونان در دوره باستان بوده است.

محله پلاکا (Plaka) آتن

یکی از معروفترین جاذبه های توریستی آتن منطقه پلاکا است که در کنار آکروپلیس و سینتگما قرار دارد. این دهکده همانند جزیره ای در داخل شهر است و بهترین گزینه برای تجربه فرهنگ بومی یونان است. پلاکا منطقه ای آرام، دارای مناظر منحصر به فرد با چندین کافه، درختان کهن، سایبانی از برگ های سبز و گذرگاه های سنگفرش است. غذاها، فروشگاه ها و کافه های این منطقه دارای شهرت ویژه ای هستند. در امتداد خیابان کیداتنیون، موزه یهودیان، موزه هنرهای محلی و Saita Taverna قرار دارد که باکالاریو و گوشت کبابی سرو می کند.

پارتنون (Parthenon) در آکروپلیس آتن

پارتنون بر روی تپه ای مشرف بر آتن قرار دارد. این معبد به یادبود خدای Athena Parthenos، مالک آتن، و برای تشکر از او برای حفاظت از شهر در زمان جنگ های ایرانیان ساخته شد. این بنا در اصل توسط مجسمه ساز معروف فیدیاس طراحی شده و دارای انواع گنجینه های ارزشمند است ولی جاذبه اصلی آن مجسمه آتنا است که از عاج فیل و طلا ساخته شده است. تاریخ ساخت این معبد به 447 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این معبد بر روی معبد دیگری بنا شده که به پیش-پارتنون معروف است.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3677

به "بهترین مکان ها برای بازدید در تور آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان ها برای بازدید در تور آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید