ده جاذبه برتر تور اندونزی

به گزارش دور زمین، اندونزی به عنوان یکی از وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان، از تنوع فرهنگی و جغرافیایی کم‌ نظیری برخوردار است. این کشور به عنوان بزگترین کشور مجمع‌الجزایری جهان از 18110 جزیره که شش هزارتایشان مسکون گردیده‌اند تشکیل شده است. جمعیت 240 میلیون نفری اندونزی ریشه در 300 گروه‌ قومی و عقیدتی دارند و به بیش از 250 زبان مختلف صحبت می‌کنند. در میان تمامی جاذبه‌های این کشور، نام بالی به گوش بسیاری از گردشگران تور اندونزی آشناست. با این وجود این تمامی آنچه که در این سرزمین انتظار مسافران را می‌کشد نیست. به خواندن ادامه دهید تا با ده جاذبه برتر این سرزمین هزار جزیره آشنا شوید. 

ده جاذبه برتر تور اندونزی

بازدید از Lake Toba در مدت تور اندونزی

Lake Toba دریاچه آتشفشانی بسیار وسیعی (طول:100 کیلومتر، عرض:30 کیلومتر) واقع در جزیره سوماترا است. این پهنه آبی که بر اثر فورانی بسیار سهمگین در حدود 70000 سال پیش پدید آمده است، به عنوان عظیم‌ترین حفره آتشفشانی احیا شده در جهان شناخته می‌شود. آزمایشات ژنتیکی گویای آنند که تنها تعداد اندکی از ساکنین این محل پس از فوران جان سالم به در برده‌اند. جزیره Pulau Samosir که در میانه این دریاچه واقع شده است به عنوان بزرگترین جزیره‌ای که در میان جزیره‌ای دیگر قرار دارد شناخته می‌شود و دو دریاچه را نیز شامل شده است. علاوه بر بازدید از دریاچه‌ جزیره‌ای که خود در میان دریاچه‌ای در جزیره‌ای دیگر قرار دارد، آب تنی در آب‌های گرم و لذت بردن از مناظر پیرامونی که آرامش بخش جسم و روح خواهند بود از دیگر جاذبه‌های این محل به شمار می‌روند.

 بازدید از Tanjung Puting در مدت تور اندونزی

پارک ملی Tanjung Puting در جزیره بورنئو (Borneo) در استان کالیمانتان مرکزی (Central Kalimantan) قرار دارد. این پارک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تور اندونزی با ماهیت اکوتوریسم یا زیست گردشگری است. شرکت‌های محلی بسیاری امکان بازدید از حیات وحش و مراکز تحقیقاتی این بخش را با ارائه تورهای آبی به دست خواهند داد. این پارک زیستگاه میمون دراز دست (گیبون)، بوزینه دم کوتاه، پلنگ‌ خالدار، خرس آفتاب، مار پیتون، کروکودیل و از همه مهمتر اورانگوتان است. متأسفانه این محل به جهت قطع غیر قانونی درختان و پاکسازی جنگل به منظور مصارف کشاورزی به شدت در معرض تهدید قرار دارد.

بازدید از Baliem Valley در مدت تور اندونزی

دره بالیم که در ارتفاعات غربی گینه نو قرار دارد، امکان بازدید از بخش‌هایی را بدست خواهد داد که تا به امروز در عصر حجر به سرمی‌برده‌اند. این دره تا اواخر قرن نوزده میلادی برای جهانیان ناشناخته بود. در سال 1983 شناساگرهای هوایی که از Hollandia (که امروزه تحت عنوان Jayapura شناخته می‌شود) در جهت جنوب حرکت می‌کردند جمعیت بسیار زیاد کشاورزان آن را کشف نمودند. Wamena به عنوان نقطه شروعی جهت بازدید از این بخش به شمار می‌رود. مناظر کوهستانی، رودهای خروشان، دهکده‌های قومی قبیله‌ای و مردم دوست‌داشتنی قبیله دانی (Dani) از جاذبه‌های این بخش به شمار می‌روند.

بازدید از Mount Bromo در مدت تور اندونزی

آتشفشان فعال برومو بخشی از رشته کوه‌های Tengger است و در شرق جزیره جاوا قرار دارد. اگرچه این کوه با ارتفاع 2329 متری‌اش بلندترین قله این بخش نیست، اما بی‌شک یکی از شناخته شده‌ترین و پر بازیدترین جاذبه‌های تور اندونزی به شمار می‌رود. نوک قله این کوه آتشفشانی منفجر شده است و حفره‌ ایجاد شده در آن به طور دائم گازهایی سفید رنگ در هوا آزاد می‌کند. این کوه با Sea of Sand که از شن‌های نرم آتشفشانی تشکیل شده است احاطه گردیده و بازدید از آن تجربه‌ای به تمام معنا متفاوت خواهد بود.

بازدید از Bunaken در مدت تور اندونزی

بوناکن به عنوان یکی از محبوب‌ترین نقاط قواصی اندونزی در شمال جزیره سولاوسی (Sulawesi) قرار دارد. این جزیره که به عنوان بخشی از پارک آبی بوناکن (Bunaken Marine Park) محسوب می‌شود، بیش از هفتاد درصد از تمامی گونه‌های آبزی موجود در غرب اقیانوس آرام را شامل شده است. بهترین زمان جهت قواصی در بوناکن حد فاصل ماه‌های آوریل و نوامبر است.

بازدید از Torajaland در مدت تور اندونزی

دهکده توراجا یا Tana Toraja ناحیه‌ای مرتفع واقع در جنوب جزیره سولاوسی (South Sulawesi) است. آنچه که مردم توراجا را شاخص نموده است مراسمات خاکسپاری منحصربفرد و عجیبشان و خانه‌هایی با سقف‌هایی بسیار بلند و قله مانند به سبک Tongkonan است. پس از مرگ، جسد فرد متوفی برای مدت بسیار طولانی تا زمان برگزاری مراسم اصلی خاکسپاری نگه داشته می‌شود و این مراسم برای مدت چند روز به درازا خواهد کشید. در انتها جسد در قاری کوچک یا در حفره درختی سوزانیده می‌شود.

بازید از Gili Islands در مدت تور اندونزی

محبوب‌ترین جاذبه گردشگری جزیره لومبوک (Lombok) در سفر با تور اندونزی، مجمع‌الجزایری تحت عنوان گیلی است که از سه جزیره کوچک به نام‌های گیلی تراوانگان (Gili Trawangan)، گیلی منو (Gili Meno) و گیلی ایر (Gili Air) تشکیل شده است. در کافه‌های ساحلی بی‌شمار این جزایر زیبا و دل‌انگیز، موسیقی جامائیکایی به گوش می‌رسد و هیچ ماشین یا موتوری وجود نخواهد داشت تا آرامشتان را برهم زند. توجه داشته باشید که عبارت جزایر گیلی حشو است چرا که واژه گیلی به تنهایی به معنای جزیره کوچک است و در پیرامون کرانه‌های لومبوک جزایر بسیاری را می‌توان یافت که واژه گیلی را در نام خود دارند.

بازدید از Komodo National Park در مدت تور اندونزی

پارک ملی کومودو در مجمع‌الجزایر سوندای کوچک (Lesser Sunda Islands) که از سه جزیره بزرگ به نام‌های کومودو (Komodo)، پادار (Padar)، رینکا (Rincah) و 26 جزیره کوچک دیگر تشکیل شده است قرار دارد. این پارک به افتخار اژدهای کومودو به عنوان بزرگترین مارمولک موجود در جهان نام گذاری شده است. طول این گونه گاه به سه متر می‌رسد و وزن آن ممکن است بیش از هفتاد کیلوگرم باشد. اگرچه کومودو عمدتاً از لاشه جانوران مرده تغذیه می‌کند، گاه پستانداران و پرندگان را نیز شکار می‌نماید و از این رو درندگانی خطرناک محسوب می‌شوند. از طرفی حمله به انسان‌ها نیز به ندرت مشاهده شده است.

بازدید از Borobudur در مدت تور اندونزی 

بوروبودور به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین معابد بودای جهان در چهل کیلومتری شمال غربی شهر یوگیاکارتا (جزیره جاوا) واقع شده است. ساخت این معبد توسط پادشاهی Sailendra در حد فاصل قرون هشتم و نهم میلادی هفتاد و پنج سال به طول انجامید و در آن به طور تقریبی از دو میلیون بلوک سنگی استفاده شده است. در قرن چهاردهم میلادی این محل به دلایلی نامعلوم متروکه گردید و در طی قرن‌ها در میان درختان و لایه‌هایی از خاکستر آتشفشانی مدفون گشت. امروزه این محل یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های تور اندونزی به شمار می‌رود.

بازدید از Ubud در مدت تور اندونزی

اوبود به عنوان قلب فرهنگی جزیره بالی و یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های تور اندونزی، در میان مزارع پلکانی برنج واقع شده است. مراسمات پر شوری که هر روزه در سرتاسر این شهر برگزار می‌گردند به همراه گالری‌های هنری و فروشگاه‌های صنایع دستی از دیدنی‌های این محل به شمار می‌روند. اگرچه اوبود سال‌هاست که به عنوان مکانی ایده‌آل جهت آموختن فرهنگ و سنت بالی شناخته می‌شود، صنعت گردشگری در آن تنها در طی چند دهه اخیر بود که رشد چشم گیری را تجربه کرد. خوشبختانه به راحتی می‌توان در طی یک پیاده روی یا دوچرخه سواری کوتاه از ازدحام جمیعت گردشگران و فروشندگان این شهر گریخت.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3698

به "ده جاذبه برتر تور اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده جاذبه برتر تور اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید