چند جاذبه دیدنی عجیب در بانکوک تایلند

به گزارش دور زمین، بانکوک پایتخت تایلند، شهر تناقض‌‌ها و تضادها است. این متروپولیس در هم تنیده، مکانی است پر شده با چیزهایی که به طرز عجیبی زیبا هستند و زیبایی‌هایی که فوق‌العاده عجیب هستند. در بانکوک هر جایی که بروید به چیزی برخورد می‌کنید که شما را مجبور می‌کند برای لحظه‌ای توقف کنید، به آن خیره شوید و سراغ دوربین‌تان بروید تا بتوانید این چیز خارق‌العاده را با بقیه نیز شریک شوید.

چند جاذبه دیدنی عجیب در بانکوک تایلند

بانکوک زیبایی‌های اصیل و طبیعی چیانگ مای را ندارد و مانند هنگ کنگ نیز پر از نمایش‌های خیره‌کننده و جذاب نیست. بانکوک بیشتر برای جاذبه‌های عجیب و دیوانه‌وارش مشهور است؛ نتیجه قرن‌ها حضور فرهنگ قدیمی بودایی که یک راست و چشم بسته خود را به قرن بیست و یکم رسانده است. اگر فکر می‌کنید یک بار که به تور تایلند و بازدید از بانکوک رفته‌اید تمام جاذبه‌های این شهر خاص آسیایی را دیده‌اید، کمی حوصله کنید و با ما همراه شوید و با چند تا از عجیب و غریب‌ترین جاذبه‌های دیدنی بانکوک آشنا شوید.

موزه Erawan در Samut Prakan تایلند

یک مجسمه فیل سه سر عظیم‌الجثه که بر روی پایه‌ای به همان اندازه بزرگ و غول‌پیکر قرار گرفته است اولین و آخرین چیزی است که از بازدید از موزه Erawan در Samut Prakan تایلند به یاد خواهید داشت. این غول پر زرق و برق و عظیم، 29 متر ارتفاع، 39 متر عرض و 250 تن وزن دارد و با مس خالص پوشیده شده است.

معبد دیوید بکهام در خیابان رامای سوم در منطقه Riverside بانکوک

Wat Pariwat بانکوک به خاطر دلیلی خیلی غیر عادی به نام معبد دیوید بکهام شناخته می‌شود. در گوشه پشتی محراب بزرگ این معبد خیلی بزرگ، مجسمه یک Garuda (یکی از آن موجودات افسانه‌ای بالدار) با مجسمه دیوید بکهام تعویض شده است. این مجسمه که با توافق یک طرفدار این فوتبالیست با رئیس راهبان در سال 1998 در آنجا قرار داده شده است، تنها 30 سانتیمتر ارتفاع دارد. مدل موی این مجسمه با آن چه که ما از دیوید بکهام به یاد داریم آن چنان همخوانی ندارد، ولی شما می‌توانید به وضوح آرم Sharp، اسپانسر تیم را بر روی تی‌شرت این مجسمه ببینید.

موزه بدن انسان بانکوک

موزه بدن انسان در Siam Square بانکوک، نمایشگاهی عجیب و خارق‌العاده از 14 بدن تشریح شده انسان است که از ژاپن آورده شده‌اند. بعضی ممکن است فکر کنند که بازدید از این موزه کاری چندش‌آور است ولی همیشه تعداد کمی مخاطب وجود دارد که دوست دارند در مدت تور تایلند با این چیزهای عجیب و غریب کمی بترسند. از بعضی جهات کمی مشوش‌کننده است ولی این نمایشگاه در ساختمان دانشکده دندان‌پزشکی در دانشگاه پزشکی Chulalongkorn قرار دارد و از این موزه از جنبه آموزشی نیز استفاده می‌شود. بر خلاف موزه قدیمی و خاک گرفته و نسبتا شیطانی واقع در Thonburi، نمایشگاه بدن انسان بانکوک، مکانی قابل تحمل‌تر است.

ساختمان فیل در Chatuchak بانکوک

این ساختمان فیل شکل در منطقه Chatuchak بانکوک، یکی از منحصر به فردترین ساختمان‌های بانکوک است. سه برج این مجموعه حیوان ملی تایلند را شکل می‌دهند که حتی از بزرگراه هم قابل رویت است. بر روی یکی از برج‌های این ساختمان می‌توانید چشم و دندان‌های عاج این فیل را هم ببینید. این ساختمان ادرای بوده و محل قرارگیری یک مدرسه زبان نیز هست.

برج اژدهای غول پیکر در معبد Wat Samphran بین بانکوک و Nakhon Pathom

این معبد غیر عادی که بیرون از شهر بانکوک قرار دارد به خاطر اژدهای غول پیکرش که دور یک برج 17 طبقه پیچیده شده ارزش اشاره کردن را دارد. سر این اژدهای غول پیکر حتی از دور هم قابل رویت است. بر روی زمین و در معبد نیز تعداد زیادی تزئینات و مجسمه‌های حیوانات و البته اژدهاهای بیشتری وجود دارد. پیدا کردن این مکان کمی سخت است، ولی بازدید از آن در مدت تور تایلند ارزشش را دارد.

ساختمان روبوت در Sathorn بانکوک

این ساختمان که در سال 1986 ساخته شده در جاده Sathorn جنوبی بانکوک قرار گرفته است. بنا به گفته معمار این بنا، ایده طراحی این ساختمان 20 طبقه، از اسباب‌بازی روبوت بچه‌اش آمده بوده است. شکل عجیب و غریب این ساختمان که با چشم‌ها و آنتن‌هایش کامل می‌شود، گاهی این واقعیت را که زیر این جلوه بیرونی، اهدافی واقعی و حقیقی در فکر بوده است گم می‌شود. برای مثال پیچ و مهره‌های عظیم اطراف ساختمان به عنوان آفتاب‌گیر کاربرد دارند.

آسمان خراش ارواح Sathorn بانکوک

Sathorn Unique بانکوک یک ساختمان 50 طبقه در انتهای جاده Sathorn است که به ساختمان ارواح تبدیل شده است. این ساختمان به خاطر بحران اقتصادی 1997 نیمه کاره رها شد؛ ساختمانی که قرار بود لوکس‌ترین ساختمان مسکونی بانکوک شود. این برج هم اکنون در زندگی روزمره بانکوک نقش داشته و به عنوان نگهدارنده تابلوهای عظیم تبلیغاتی استفاده می‌شود.

موزه تادیب بانکوک در Bangrak

موزه اصلاح و تربیت بانکوک، یکی دیگر از آن مکان‌های وحشت‌آور و عجیب و غریب است که بعضی از مسافران تور تایلند از بازدید از آن لذت می‌برند. این موزه در سه ساختمان باقی مانده از جایی که زمانی زندانی فوق امنیتی بوده بنا شده است. این زندان در سال 1890 ساخته شده و در جاده Maha Chai بانکوک درست بعد از محله چینی‌های بانکوک قرار گرفته است. اگر به چیزهای غیر معمول علاقه‌مند هستید این مکان را نباید در تور بانکوک خود از دست دهید. این زندان در قدیم محوطه بزرگی را پوشش می‌داد ولی در سال 1987 به پارک عمومی Rommani Nart تبدیل شد. زمانی که این زندان فعال بود، می‌توانست هزار نفر زندانی را در خود نگه دارد، با شرایطی که ... بهتر است بازگو نکنیم.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3639

به "چند جاذبه دیدنی عجیب در بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند جاذبه دیدنی عجیب در بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید