ثبت نام درخواست هدیه ازدواج و یاری معیشت ایثارگران الکترونیکی شد

به گزارش دور زمین، مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران از الکترونیکی شدن فرایند های ثبت نام خدمات الکترونیک، هدیه ازدواج و درخواست یاری معیشت در سامانه خدمات الکترونیک ایثار اطلاع داد.

ثبت نام درخواست هدیه ازدواج و یاری معیشت ایثارگران الکترونیکی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا امینی با اشاره به برخط شدن بخش ثبت نام خدمات الکترونیک سامانه خدمات ایثار اضافه نمود: تا پیش از این، جامعه معزز ایثارگری برای استفاده از خدمات الکترونیک باید یک بار به یکی از دفاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه و اطلاعات کاربری سامانه را از کارشناس بنیاد دریافت می کردند.

وی ادامه داد: در راستای حذف لزوم مراجعه حضوری با همکاری سازمان تنظیم مقررات، زیرساختی پیاده سازی شد که امکان احراز هویت غیرحضوری با استفاده از وب سرویس شاهکار که مالکیت خط تلفن همراه از آن طریق آنالیز می گردد، فراهم شده است.

امینی اظهارداشت: به این ترتیب، فرایند ثبت نام خدمات الکترونیک برخط سازی شده و از این پس، ایثارگران می توانند بدون مراجعه حضوری در سامانه خدمات الکترونیک ایثار، ثبت نام و از خدمات الکترونیک استفاده نمایند. لینک ثبت نام برای این کار، در صفحه ورود سامانه خدمات الکترونیک و بخش خدمات پرکاربرد قرار داده شده است.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فرایند الکترونیکی درخواست یاری معیشت شرح داد: متقاضیان حائز شرایط می توانند بدون مراجعه حضوری، درخواست یاری معیشت خود را ثبت نمایند. پیش از این، ایثارگران برای ثبت این درخواست باید یک بار برای دریافت فرم های استعلامی خام به بنیاد مراجعه می کردند و فرم های لازم را به سازمان ثبت اسناد و سازمان امور مالیاتی برده و استعلام دریافت می کردند و دوباره، فرم ها را به بنیاد ارائه می دادند.

وی افزود: با تعامل انجام شده با سازمان های یادشده، استعلام های وب سرویس از این سازمان ها دریافت شد تا به این ترتیب، فرم های کاغذی تا حد زیادی حذف شده و مراجعه حضوری به بنیاد صفر و مراجعه به سایر دستگاه ها نیز به حداقل برسد.

امینی اضافه نمود: در زمینه ثبت نام هدیه ازدواج نیز ایثارگران تا پیش از این باید مدارک متعددی اعم از شناسنامه و عقدنامهه زوج و زوجه را اسکن و در سامانه بارگذاری می کردند. با رایزنی به عمل آمده با سازمان ثبت اسناد، سرویس استعلام شرایط تأهل از این دستگاه اخذ شده و با استفاده از این خدمت، فرایند باز طراحی شد و در فرایند نو، دیگر لازم نیست حتی یک مدرک بارگذاری گردد و فرایند ثبت نام با چند کلیک به خاتمه می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4828

به "ثبت نام درخواست هدیه ازدواج و یاری معیشت ایثارگران الکترونیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام درخواست هدیه ازدواج و یاری معیشت ایثارگران الکترونیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید