تولید برق با انرژی پاک در چین

به گزارش دور زمین، چین در چند سال اخیر مشکلات اساسی در زمینه آلودگی هوا داشته است. عمده دلایل این مشکلات وجود تعداد زیادی نیروگاه زغال سنگی و صنعت فولادسازی کشور است. حالا چین تصمیم گرفته با سرمایه‌گذاری هنگفت بر روی انرژی‌های پاک خود را از آلودگی هوا نجات دهد.

تولید برق با انرژی پاک در چین

طبق طرح تازه انرژی چین، این کشور تا 4 سال آینده حدود 361 میلیارد دلار آمریکا برای تولید انرژی برق با استفاده از منابع پاک سرمایه‌گذاری می‌کند. این گام بزرگی در جهت کاهش وابستگی صنعت برق چین به سوخت‌های فسیلی و به دنبال آن کاهش انتشار کربن خواهد بود. با اجرای طرح سرمایه‌گذاری در توسعه استفاده از انرژی‌های سبز، توان تولید برق با استفاده از انرژی‌های پاک در چین بیش از توان تولید برق با انرژی‌های پاک در امریکا می‌شود. انتظار می‌رود تا سال 2020 و بعد از اجرای کامل این پروژه نیمی از انرژی برق تولیدی در چین از نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، آبی و هسته‌ای (منابع انرژی پاک) تامین شود. این سرمایه‌گذاری 13 میلیون فرصت شغلی در چین ایجاد می‌کند و به رشد اقتصادی این کشور کمک خواهد کرد.

در سال گذشته 44.1 میلیارد دلار در توسعه انرژی‌های پاک در آمریکا سرمایه‌گذاری شد. این رقم بالاترین میزان سرمایه‌گذاری از سال 2011 تا سال 2015 بوده است. بر مبنای ارزش سرمایه‌گذاری، امریکا بعد از چین به عنوان دومین سرمایه‌گذار دنیا در بخش انرژی‌های پاک شناخته شد.

انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2940

به "تولید برق با انرژی پاک در چین" امتیاز دهید

3 کاربر به "تولید برق با انرژی پاک در چین" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید برق با انرژی پاک در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید