راهنمای سفر به آتن برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، آتن، مجموعه‌ی بزرگ و بی‌نظیری از بقایای یونان باستان و آثار تاریخی و صنایع دستی آن دوران را در اختیار دارد و یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که به تور یونان می‌روند. آتن یک شهر تاریخی است و مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و کسانی است که بازدید از بقایای تمدن‌های کهن و آثار تاریخی را دوست دارند.

راهنمای سفر به آتن برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در تور آتن

اقامت در خوابگاه‌ها در آتن: اقامتگاه‌ها در آتن بسیار ارزان هستند. هزینه‌ی اقامت در خوابگاه‌ها شبی 12 یورو است و برای اتاق‌های خصوصی از 30 یورو شروع می‌شود.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت آتن: هتل‌های ارزان‌قیمت خوبی در آتن پیدا می‌شود. یک اتاق دو تخته در چنین هتل‌هایی شبی 30 یورو است که معمولا این هزینه شامل صبحانه هم می‌شود.

متوسط هزینه‌ی خوراک در آتن: غذاهای خیابانی ارزان مثل جایرو (یک غذای محبوب در یونان) و انواع پیتزا در حدود 4 یورو قیمت دارند. یک وعده غذا برای دو نفر به همراه نوشیدنی در حدود 36 یورو می‌شود؛ حتی در مناطق توریستی‌تر مثل پلاکا (Plaka). یک وعده غذا در کافه‌ها در حدود 12 یورو هزینه دارد. با 45 یورو در هفته می‌توانید تمام خواروبار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

هزینه‌های حمل‌ونقل و رفت‌وآمد در آتن: یک بلیت تک‌سفره‌ی مترو در آتن 1.20 یورو است. بلیت قطار به مقصد فرودگاه 8 یورو و اتوبوس 3.20 یورو است. هزینه‌ی استفاده از تاکسی در حدود 20 یورو است.

توصیه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها در مدت تور آتن

جایرو بخورید: تنها با پرداخت 4 یورو می‌توانید جایروهای لذیذی بخورید. این کار بهترین راه برای کم کردن هزینه غذا در کشوری ارزان مانند یونان است.

در محله‌ی اومونیا (Omonia) اقامت کنید: این منطقه که در شمال Plaka مرکزی واقع شده، اقامتگاههای ارزان‌قیمتی دارد.

بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین مکان‌ها برای دیدن در آتن

از مجموعه‌ی تاریخی پارتنون (Parthenon) آتن دیدن کنید: این بنا که تماما از مرمر ساخته شده، معبد اصلی الهه‌ی یونانی، آتنا و مرکز مذهبی آتن بوده است. البته گذر زمان و تاریخ پرفراز‌ و نشیب یونان به این بنای باشکوه و دیدنی آسیب‌هایی وارد کرده است. متاسفانه این بنا معمولا در دست مرمت و ساخت و ساز است و شما نمی‌توانید یک عکس بدون وجود داربست‌ها از آن بگیرید. معبد پارتنون با چند معبد کوچک دیگر نیز احاطه شده و چشم‌انداز زیبایی از شهر آتن را نیز به نمایش می‌گذارد. برای بازدید از این مجموعه، بهتر است اوایل روز و صبح را انتخاب نکنید، چرا که این زمان زمان حضور تورهای گردشگری است که از کشتی های کروز یونان می‌آیند.

از آکروپولیس آتن بازدید کنید: آکروپولیس نام محوطه اطراف معبد پارتنون است. معبد پارتنون در بالاترین نقطه‌ی منطقه‌ی آکروپولیس واقع شده است. تعدادی معبد دیگر، تماشاخانه و بقایای باستانی متعددی در این مجموعه وجود دارد. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند در این مجموعه گشتی بزنند و درباره‌ی تاریخ یونان بیشتر بیاموزند.

در پارک کیفیسیای آتن (Kifissias) استراحت کنید: این پارک بهترین مکان برای گشت و گذار و ترتیب دادن یک گردش یک‌روزه است. می‌توانید کمی نان محلی، پنیر، محصولات پروتئینی و نوشیدنی همراه خود بردارید و یک روز را با تماشای زندگی اهالی آتن بگذرانید.

از میدان آگورای آتن دیدن کنید: نواحی اطراف آکروپولیس را بقایای بناهای تاریخی و ساختمان‌های اداری یونان باستان پوشانده‌اند. یکی از بخش‌های دیدنی این مجموعه، کتابخانه‌ای قدیمی است. بناهای تاریخی متعددی در این اطراف وجود دارد که برای بازدید از همه‌ی آنها باید زمان زیادی را در نظر بگیرید.

از موزه‌ی ملی باستان‌شناسی یونان بازدید کنید: این موزه یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر مجسمه‌ها، اشیای سفالی و زیورآلات مربوط به یونان باستان را در اختیار دارد. به علاوه، کامپیوتر 2000 ساله‌ای که در یک کشتی غرق شده در جزیره‌ی Antikithera یافت شده، در این موزه نگه‌داری می‌شود که قطعا با دیدن آن از میزان پیشرفت و نبوغ مردم یونان باستان شگفت‌زده خواهید شد. این موزه بهترین مکان برای یادگیری بیشتر درباره‌ی تاریخ یونان است.

در بازار مرکزی آتن خرید کنید: برای خرید از این بازار و استفاده از محصولات تر و تازه، بهتر است که از ساعت 7 صبح تا یک بعدازظهر از این بازار بازدید کنید. یک گشت کوتاه مدت در این بازار باعث می‌شود آرزو کنید که ای کاش در سفر نبودید و یک آشپزخانه در اختیار داشتید و می توانستید این غذاهای فوق‌العاده را برای خودتان بپزید.

از Cape Sounion و معبد پوزیدون آتن دیدن کنید: این جا بهترین مکان برای یک سفر نیم‌روزی در آتن است. معبد پوزیدون به خوبی حفظ و نگه داری شده و منظره‌ی غروب آن بسیار چشم‌نواز است. بر خلاف سایر معابد و پرستشگاه‌های آتن، اینجا در دست بازسازی قرار ندارد و معمولا شلوغ و پرازدحام نیست.

از موزه‌ی Kanellopoulos آتن بازدید کنید: این عمارت که در سال 1884 ساخته شده در دامنه‌های شمالی آکروپولیس قرار دارد. در این موزه، مجموعه‌ی ارزشمندی از زیورآلات، اسلحه، اشیای سنگی و سفالی، مجسمه‌ها و سایر متعلقات خاندان Kanellopoulos نگه‌داری می‌شوند. این عمارت به تازگی و در سال 2008 مرمت شده و گسترش یافته است.

از برج ویندز (Winds) آتن دیدن کنید: این بنا که توسط آندرونیکوس یک قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده، به عنوان شاخص آفتاب، بادنما، قطب‌نما و ساعت آبی کاربرد داشته است.

از مراسم Easter Vigil آتن دیدن کنید: اگر در ایام عید پاک به تور یونان بروید، می‌توانید از این مراسم دیدنی بازدید کنید. هر ساله هزاران نفر در حالی که شمع‌هایی به همراه دارند از تپه‌ها پایین می‌آیند. این مراسم فرصت خوبی برای عکاسی و آشنایی با فرهنگ و مذهب مردم یونان است.

در پارک ملی پارنیتای آتن (Parnitha) گردش کنید: مناظر و چشم‌اندازهای یونان بسیار نفس‌گیر و دیدنی هستند؛ به خصوص در آتن و نواحی اطراف آن. در این پارک ملی چندین غار، دره و چشمه وجود دارد. می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی متعدد این پارک که نیازی هم به حضور راهنما ندارند، استفاده کنید.

در محله‌ی Anafiotika آتن گشتی بزنید: این محله‌ی قرن نوزدهمی در شمال آکروپولیس قرار گرفته است. در این منطقه می‌توانید از سکوت و آرامش خیابان‌ها، دیدن گل‌های رنگارنگ و دیوارهای سفید ‌رنگ لذت ببرید.

از کوه لیکابتوس (Lycabettus) آتن بالا بروید: اگر دوست دارید کمی ورزش کنید و چشم‌انداز زیبایی از شهر را ببینید (مخصوصا در بعد از ظهر) می‌توانید از این کوه 277 متری بالا بروید. مسیر کوهنوردی از انتهای خیابان Aristippou شروع می‌شود. در بالای قله، یک کافه‌ی بی‌نظیر وجود دارد که مکانی مناسب اما گران برای استراحت است. با پرداخت 7 یورو می‌توانید با تله‌کابین به بالای این کوه بروید.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2999

به "راهنمای سفر به آتن برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آتن برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید