توافق 30 ساله شرکت بازی های ویدیویی EA و فیفا در نبرد بر سر نام در خطر افتاده و بازیکنان سرشناس فوتبال و باشگاه ها در پی سهم بیشتری از این گیم هستند

به گزارش دور زمین، میلیون ها هوادار فوتبال، وقتی نام فیفا را می شنوند به جای نهاد حاکم بین المللی ورزش فوتبال، به یاد بازی ویدئویی مورد علاقه شان می افتند.

توافق 30 ساله شرکت بازی های ویدیویی EA و فیفا در نبرد بر سر نام در خطر افتاده و بازیکنان سرشناس فوتبال و باشگاه ها در پی سهم بیشتری از این گیم هستند

این ارتباط 30 سال پیش شکل گرفت، زمانی که شرکت الکترونیک آرتز مستقر در کالیفرنیا مجوز استفاده از نام فیفا را گرفت. این بازی اکنون به وسیله 100 میلیون نفر در سراسر دنیا انجام می گردد و به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده و یک پدیده فرهنگی است.

با وجود ارتباط طولانی و سودآور نهاد فیفا و شرکت گیم سازی EA ، دو طرف بر سر ارزش نام فیفا با یکدیگر اختلاف نظر دارند و از حالا نشانه هایی احتمالی از تغییر نام بازی فیفا به چشم می خورد. مثلا این شرکت نام تجاری EA Sports FC را در سراسر اروپا به ثبت رسانده است و میخواهد تا سرانجام سال تصمیم نهایی را در خصوص نام گیم بگیرد.

مینو رایولا، مدیر برنامه های مشهور فوتبالیست هایی از جمله زلاتان ابراهیموویچ و پل پوگبا، گفته است که صد ها بازیکن می خواهند از EA به علت استفاده از هویت شان در فیفا شکایت نمایند. در سال های اخیر، یوونتوس در کنار سایر باشگاه های ایتالیایی مانند رم و لاتزیو از بازی کنار کشیده است.

دارندگان کنسول برای خرید هر نسخه نو از FIFA که هر سال منتشر می گردد تا 70 دلار می پردازند، اگرچه نسخه های رایگان موبایلی نیز وجود دارد. EA گفته 27 درصد از بازیکنان FIFA 21 خرید های داخلی انجام داده اند، مانند تیم نهایی که در آن گیمر ها پول خرج می نمایند تا تیم های خود را ارتقا دهند تا با دیگران به صورت آنلاین رقابت نمایند.

در سرانجام جهام دنیای 2022 قطر، قرارداد ده سال شرکت EA و فیفا تمام می گردد و فیفا کوشش می نماید که مبلغ قرارداد را از 150 میلیون دلار سالانه بالاتر ببرد.

از آن سو EA دوست دارد که حقوق بیشتری مانند حق مانند فروش یادگاری های دیجیتال به عنوان توکن های غیرقابل تعویض را از فیفا بگیرد.

EA حتی از این که در خصوص مسائلی مانند کوشش برای راه اندازی جام دنیای دوسالانه مردان، پروژه ای که به وسیله رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو رهبری می گردد و برای تامین عایدی بیشتر برای سازمانش طراحی شده است، با آنها مشورت نگرفته بود، عصبانی است!

تحقیقات داخلی بعلاوه مدیران EA را به این نتیجه رسانده که این شرکت بدون فیفا می تواند شرایط بهتری داشته باشد. این شرکت در حال حاضر 300 قرارداد مجوز نامگذاری دارد تا اطمینان حاصل کند که بزرگترین تیم ها، بازیکنان و لیگ ها برای سال های آینده در بازی باقی خواهند ماند. اینها شامل مذاکرات با یوفا، لیگ های برتر فوتبال در سراسر دنیا و Fifpro، اتحادیه بازیکنان، که حقوق صد ها بازیکن برتر را اداره می نماید، است.

اما آیا واقعا EA بدون نام فیفا می توانست از یک ناشر بازی های ویدیویی کوچک به یک شرکت در لیست 500 شرکت بزرگ Fortune طبق برآورد نشریه فورچون تبدیل گردد که سرمایه ای حدود 39 میلیارد دلار دارد؟

مدیران EA فعلا قدرت نام برند را دست کم گرفته اند و روی وفاداری مشتریان خود حساب باز نموده اند.

منبع: arstechnica

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4691

به "توافق 30 ساله شرکت بازی های ویدیویی EA و فیفا در نبرد بر سر نام در خطر افتاده و بازیکنان سرشناس فوتبال و باشگاه ها در پی سهم بیشتری از این گیم هستند" امتیاز دهید

861 کاربر به "توافق 30 ساله شرکت بازی های ویدیویی EA و فیفا در نبرد بر سر نام در خطر افتاده و بازیکنان سرشناس فوتبال و باشگاه ها در پی سهم بیشتری از این گیم هستند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق 30 ساله شرکت بازی های ویدیویی EA و فیفا در نبرد بر سر نام در خطر افتاده و بازیکنان سرشناس فوتبال و باشگاه ها در پی سهم بیشتری از این گیم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید