13 پیشنهاد برای تفریح در لنکاوی مالزی

به گزارش دور زمین، برای لذت بردن از تمامی کارهای جذابی که می‌توانید در لنکاوی مالزی انجام دهید، به هفته‌ها زمان و مقدار زیادی انرژی نیاز دارید. لنکاوی یک جزیره محبوب توریستی در آسیای جنوب شرقی و برترین مقصد مسافران تور مالزی است. لنکاوی مجموعه‌ای عالی از فعالیت‌های بیرونی و داخلی را به گردشگران ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید غیر از وقت گذراندن در سواحل آرامش‌بخش و زیبای جزیره، کارهای مفرح و متنوع دیگری نیز انجام دهید.

13 پیشنهاد برای تفریح در لنکاوی مالزی

بعضی از این فعالیت‌ها مختص توریست‌ها هستند. بعضی‌ها هم ماجراجویی‌هایی هستند که مهیا شده‌اند تا شما بتوانید با آن‌ها دل اقوام دور و نزدیک و دوستانی که در دفتر کارشان گیر افتاده‌اند را بسوزانید. بعضی تفریحات هم وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند از گرمای شدید بعد از ظهرها فرار کنید، آن‌هایی که پوست‌تان بابت‌شان از شما تشکر خواهد کرد.

جزیره‌ی معاف از مالیات مالزی در ساحل غربی این کشور، جریانی مداوم از مردم محلی، خانواده‌ها، کوله‌پشتی‌گردها و توریست‌های تور مالزی را به سمت خود جذب می‌کند. فعالیت‌های تفریحی در لنکاوی از استراحت رایگان در شن‌های نرم ساحل تا پرواز 400 دلاری با هلیکوپتر و هر چیزی که بین این دو قرار دارد را در بر می‌گیرد. نیاز نیست نگران رزرو آنلاین این تفریحات، قبل از رفتن‌تان باشید؛ تورها و فعالیت‌های تفریحی در لنکاوی به راحتی و در یکی از کیوسک‌ها یا آژانس‌هایی که در هر پیاده‌رویی پیدا می‌شوند قابل خرید هستند. قسمت سختش این است که تصمیم بگیرید کدام را اول انجام دهید.

تله کابین سوار شوید و روی پل آسمان راه بروید

تله کابین لنکاوی محبوب‌ترین فعالیت تفریحی جزیره بین مسافران تور مالزی است. وجود تعداد زیادی نرده‌گردان برای صف‌ها نشان می‌دهد مردم برای سوار شدن باید مدت زمان زیادی را در صف بایستند. مسیر پر شیب به سمت بالای کوه Mat Chinchang، یک نقطه توقف در میانه‌اش دارد و از آنجا ادامه پیدا می‌کند. هر دوی این توقف‌گاه‌ها کافه و سکوهایی برای تماشای مناظر شگفت‌انگیز جزیره دارند. دیدن ساحل Pantai Cenang از بالا جذاب است، اما هیجان اصلی مخصوص سواری تله کابین است.

وقتی به آن بالا رسیدید، پل آسمان لنکاوی منتظر شما خواهد بود. این پل 125 متری منحنی در ارتفاعی بالا (700 متری سطح زمین) معلق مانده تا میزان اعتماد شما به مهندسی مدرن را بسنجد. با این که پل پهنی است اما بسیاری از مردم جرات نمی‌کنند روی آن قدم بگذارند. در روزهای صاف و آفتابی، شما حتی می‌توانید تایلند را هم ببینید. این پل از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر باز است. تله کابین لنکاوی در دهکده شرقی (Oriental Village) قرار گرفته است؛ این مجتمع خرید، تعداد زیادی فروشگاه سوغات و جاذبه‌های کوچک دارد. از قیمت متفاوت ورودی‌ها برای مالایی‌ها و خارجی‌ها غافلگیر (یا ناراحت) نشوید. این سیستم قیمت‌گذاری دوگانه در تمام آسیا متداول است.

Sky Bridge

از گالری سه بعدی معروف لنکاوی دیدن کنید

کارهای هنری سه بعدی و خطای چشم در داخل موزه هنر در بهشت لنکاوی، جذاب و نوآورانه هستند. با بیش از 100 کار هنری تعاملی، این گالری دومین موزه بزرگ سه بعدی در دنیا است. با این حال شما می‌توانید تمام آن‌ها را در مدت یک ساعت ببینید، مگر این بخواهید از فضای خنک موزه لذت بیشتری ببرید. با این که هدف اصلی این موزه تفریح و گرفتن عکس‌های بامزه در موقعیت‌های ناممکن است اما آثار هنری این مجموعه فوق‌العاده تاثیرگذار و خیره‌کننده‌اند. در هنگام خروج از موزه آن‌قدر عکس‌های خلاقانه و عجیب و غریب خواهید داشت که شما را به یک شخص معروف در اینستاگرام تبدیل کنند.

برای ورود باید کفش‌های خود را در بیاورید. این موزه فوق‌العاده تمیز است، اما اگر خیلی نازک نارنجی هستید جوراب به پا کنید. ورودی موزه هنر در بهشت، شامل یک بلیت ترکیبی برای تله کابین نیز هست. این موزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

3D Gallery

در لنکاوی جزیره‌گردی کنید

لنکاوی بزرگترین جزیره از 104 جزیره این مجمع‌الجزایر است. تعداد کمی از این جزیره‌ها مسکونی هستند. بنابراین واضح است که یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در میان مسافران تور مالزی جزیره‌گردی در لنکاوی است. جزیره‌های قرار گرفته در پارک آبی لنکاوی توسعه نیافته‌اند. این جزیره‌ها مانگروها، غارها و جنگل‌های بارانی بسیاری را میزبانی می‌کنند و محل‌هایی عالی برای تماشای پرنده‌ها هستند. تورهای نیم‌روزه یا یک روزه با تنوع بسیار در دسترس هستند. بهترین آنها شامل یک بازدید به‌یادماندنی از غار خفاش‌ها (Gua Kelawar) می‌شود. در این غار وسایل میلیاردر معروف که با جرم و جنایت می‌جنگد را پیدا نخواهید کرد، ولی مطمئنا می‌توانید خفاش‌های بزرگ میوه‌خوار را ببینید. فقط حواستان باشد بیدارشان نکنید.

راه‌های مختلفی برای دیدن جزیره‌های توسعه نیافته وجود دارد. ارزان‌ترین گشت‌ها توریست‌ها را با قایق‌های کهنه جابه‌جا می‌کنند. گشت و گذار در مانگروها با کایاک تجربه فوق‌العاده هیجان‌انگیزی است، البته فعالیت بدنی زیادی طلب می‌کند. گشت با جت اسکی پر سر و صدا، غیر محتاطانه و همان‌طور که انتظار می‌رود گران است. سوار بر جت اسکی فرصتی برای دیدن حیات وحش پیدا نمی‌کنید اما ممکن است احساس کنید سر صحنه یکی از فیلم‌های جیمز باند هستید.

Langkawi Marine Park

در بازارهای شبانه غذا بخورید

بازارهای شبانه در لنکاوی محلی برای جمع شدن مردم محلی و البته توریست‌های تور مالزی هستند. همگی وقت غروب به این مکان‌ها می‌آیند تا از غذاهای ارزان و خوشمزه لذت ببرند. خوراکی‌های خوشمزه محلی را می‌توانید با کمتر از 25 سنت امتحان کنید. برخی از معروف‌ترین غذاهای پنانگ را می‌توانید در این بازارها پیدا کنید. با این که صندلی‌های زیادی برای نشستن وجود ندارد اما بودن در این حال و هوا فرصتی مغتنم در سفرتان خواهد بود.

بازار شبانه هر شب در جایی متفاوت برپا می‌شود. بازارهای Kuah و Pantai Cenang بزرگترین و محبوب‌ترین آن‌ها بین توریست‌ها هستند. خود را قبل از غروب به این بازارها برسانید تا با شلوغی شب هنگام مواجه نشوید. بعضی از این غذاها در ظرف‌هایی پلاستیکی یکبار مصرف ارائه می‌شوند. این ظرف‌ها مشکلاتی جدی برای جزیره به وجود آورده‌اند. بهتر است ظرف خود را همراه ببرید و از گرفتن ظرف‌های پلاستیکی یکبار مصرف خودداری کنید.

Langkawi Night Markets

در مورد شالیزارهای لنکاوی اطلاعات کسب کنید

می‌توانید با پای پیاده به سمت شمال Pantai Cenang حرکت کرده و به موزه برنج برسید. این موزه کوچک با شالیزارهای پلکانی برنج احاطه شده است. اگر زمانی بوده که بخواهید در مورد این غذای اصلی که با مشقت فراوان به دست می‌آید و اکثریت جمیعت زمین را سیر می‌کند اطلاعات کسب کنید، الان وقتش است. در اطراف گشته و در کارگاه‌های کشت برنج شرکت کنید. این موزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. ورودی آن رایگان است.

Laman Padi

در جزیره Payar غواصی سطحی انجام دهید

محدوده اطراف جزیره پایار از سال 1985 تا حالا پارک دریایی بوده است. بنابراین مرجان‌های این منطقه در وضعیت خوبی باقی مانده‌اند. نگران نباشید، کشتی‌هایی که در کف آب می‌بینید پر از مسافر نبوده‌اند. این قایق‌های قدیمی همراه با لاستیک اتومبیل و دیگر وسایل در این آب‌ها غرق شده‌اند تا یک صخره مرجانی مصنوعی ایجاد کنند. گشت‌های یک روزه غواصی سطحی (Snorkeling)، راهی عالی برای آشنایی با حیات دریایی این منطقه از مالزی هستند. رسیدن به جزیره با قایق دو بدنه نیز گزینه‌ی مفرح و خوبی است. برای آن دسته از اعضای خانواده که با غواصی راحت نیستند گزینه اتاق تماشای زیر آب وجود دارد. این پارک امکانات ساده‌ی پیک نیک مانند توالت را دارد. این چهار جزیره غیر مسکونی، بازدیدکنندگان بسیاری را در آخر هفته‌ها به خود جذب می‌کنند، بنابراین سعی کنید در روزهای میانی هفته به این گشت بروید. قیمت‌ها به نوع جابه‌جایی بستگی دارد. رسیدن از Kuah به پارک آبی حدود 45 دقیقه زمان می‌برد. گشت‌ها معمولا لوازم غواصی سطحی را در اختیارتان قرار می‌دهند اما برای ورود به پارک باید هزینه را خودتان پرداخت کنید.

Snorkeling

از آبشارهای لنکاوی دیدن کنید

آبشار Telaga Tujuh (هفت چشمه) در قسمت شمال غربی جزیره قرار گرفته است. اگر در منطقه Pantai Cenang یا Kuah اقامت می‌کنید دسترسی به این بخش کمی مشکل خواهد بود، اما دیگر جاذبه‌های این بخش از لنکاوی باعث می‌شوند این تلاش ارزشش را داشته باشد. اگر بعد از دیدن آبشارها خیلی خسته و خیس نشده بودید، می‌توانید پیاده به سمت تله کابین یا Oriental Village که در فاصله 15 دقیقه‌ای قرار دارند بروید.

آبشارها را می‌توان در دو نقطه دید. مسیر پر شیب به سمت قسمت پایینی آبشار تنها 10 دقیقه با محوطه پارکینگ فاصله دارد. می‌توانید سرتان را زیر آب ببرید و کمی خنک شوید. در فصل خشک این آبشارها تنها یک باریکه آب هستند. بازدیدکنندگانی که هنوز توان دارند می‌توانند از تعداد زیادی پله  شیب‌دار بالا رفته و خود را به هفت برکه رسانده و تنی به آب بزنند. شنا کردن در بالای آبشار ایمن‌تر از چیزی است که به نظر می‌آید، البته تا وقتی که دور از لبه‌ها باشید. این آب‌تنی به احتمال زیاد برای بچه‌های کوچک خیلی مناسب نیست. برای مردم محلی، صخره‌های لغزنده نقش سرسره‌های آبی طبیعی را بازی می‌کنند.

Telaga Tujuh

لنکاوی را با موتور سیکلت بگردید

بیشتر جزیره‌های جنوب شرقی آسیا، جاده‌های آسفالت بسیاری دارند و کرایه کردن یک اسکوتر و گشت و گذار با موتور سیکلت تجربه‌ای بی‌نهایت مفرح خواهد بود. زمانی که از شلوغی Kuah (شهر اصلی لنکاوی) و Pantai Cenang (محبوب‌ترین ساحل جزیره) دور شدید، داخل جزیره جاده‌های مناسب بسیاری را با مناظر طبیعی عالی پیدا خواهید کرد. لنکاوی جزیره بزرگی است؛ شما به راحتی می‌توانید چند روز از تور مالزی خود را سوار بر اسکوتر به گشت و گذار و رفتن از یک جاذبه به جاذبه دیگر اختصاص دهید. گزینه دیگرتان دوچرخه سواری خواهد بود. البته بعضی از جاده‌های داخل جزیره برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند. پلیس لنکاوی در مورد قانون استفاده از کلاه ایمنی خیلی سفت و سخت عمل می‌کند. شما برای سوار شدن به موتورسیکلت به گواهینامه بین‌المللی نیاز خواهید داشت.

motorbike

معاف از مالیات خرید کنید

مانند جزیره Tioman در جنوب، لنکاوی نیز از سیستم معاف از مالیات بهره می‌برد. معافیت‌های مالیاتی شامل انواع خرید در این جزیره می‌شوند. شاید شما دوست نداشته باشید وسایل سنگین آشپزخانه را با خود به خانه برگردانید اما بسیاری از مسافران تور مالزی لنکاوی را با چندین چمدان جدید ترک می‌کنند. این چمدان‌های جدید هم با شکلات‌ها، لباس‌ها، لوازم آرایشی و لوازم دیگری که بدون پرداخت مالیات خریداری شده‌اند پر شده‌اند. فروشگاه‌های معاف از مالیات (Duty Free) زیادی در لنکاوی وجود دارند؛ مجتمع ZON محبوب‌ترین آن‌ها است. به شکل قابل حدسی فروشگاه‌های داخل فرودگاه گران‌تر از همه هستند. فروشگاه‌های چند بخشی در Kuah نیز ارزان‌ترین آن‌ها هستند.

Shopping

دنیای زیر آب لنکاوی را ببینید

دنیای زیر آب (Underwater World) احتمالا بزرگترین جاذبه سرپوشیده جزیره لنکاوی است. این مرکز در جنوبی‌ترین قسمت Pantai Cenang قرار گرفته است. این آکواریوم بسیار بزرگ، مکانی عالی برای خانواده‌ها در روزهای آفتابی و گرم و همچنین روزهای بارانی است. این آکواریوم از ساعت 9.30 صبح تا 6.30 بعد از ظهر باز است. آخر هفته‌ها تا ساعت 8.30 غروب باز می‌ماند.

Underwater World

در تور لنکاوی خود را به سایبان جنگل برسانید

پارک SkyTrex مجموعه‌ای از پل‌ها، طناب‌ها، تاب‌ها و زیپ‌لاین‌ها را در ارتفاع سرگیجه‌آوری در بالای درختان ایجاد کرده است. این امکانات به شما اجازه می‌دهند به تاج‌پوش (Canopy) جنگل بارانی رسیده و یک فعالیت ورزشی مهیج انجام دهید. تمامی این وسایل امن هستند و تنها چیزی که لازم دارید دل و جرات به اندازه کافی است. برای جوانترهای خانواده نیز نمونه‌های کوچک شده این امکانات فراهم شده‌اند.

SkyTrex

به پنانگ بروید

شاید برای یک سفر یک روزه مناسب نباشد اما لنکاوی به شکل غیرمنتظره‌ای به پنانگ نزدیک است. با قایق می‌توان سه ساعته به پنانگ (یک جزیره بزرگ دیگر در مالزی) رسید. بعد از لذت بردن از لنکاوی می‌توانید چند روزی از تور مالزی خود را به بازدید از پنانگ اختصاص دهید. دیدن این دو جزیره به شما اجازه می‌دهد حس و حال منحصر به فرد مالزی را به خوبی درک کنید. سواحل پنانگ نسبتا خوب هستند اما این جزیره به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش معروف است. جاذبه اصلی پنانگ غذاهای خیابانی است. تاریخ غنی استعماری و تعداد زیادی معبد جذاب، پنانگ را حتی بیشتر جذاب می‌کنند.

Penang

با قایق به تایلند بروید

می‌توان با یک قایق سواری 90 دقیقه‌ای به Koh Lipe، یکی از دورترین جزیره‌های تایلند رسید. زیبایی Koh Lipe آن را فوق‌العاده محبوب کرده است. این جزیره کوچک که با پای پیاده هم می‌توان کل آن را گشت، فوق‌العاده شلوغ می‌شود. اصلی‌ترین دلیل بازدید از این جزیره، غواصی با تجهیزات و غواصی سطحی است. می‌توانید بازدید از کو لایپ تایلند را در میانه سفر خود به لنکاوی بگنجانید. گزارش‌های قدیمی در مورد این که این جزیره خودپرداز ندارد و متروکه است را باور نکنید. با این که در Koh Lipe هیچ اتومبیلی وجود ندارد و تنها تعداد کمی موتور سیکلت تردد می‌کنند، اما این جزیره در سال‌های اخیر با سرعت زیادی توسعه پیدا کرده است. در این جزیره حداقل سه ATM وجود دارد، که بات تایلند به مسافران ارائه می‌دهند.

Koh Lipe

انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2713

به "13 پیشنهاد برای تفریح در لنکاوی مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "13 پیشنهاد برای تفریح در لنکاوی مالزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 پیشنهاد برای تفریح در لنکاوی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید