تغییر رنگ لب ها نشانه کدام بیماری است؟

به گزارش دور زمین، معمولا زمانی که افراد با کمبود انواع ویتامین ها و بیماری روبه رو هستند نشانه های از آن بیماری را در بدنشان مشاهده می نمایند و یا با بروز علائمی به وجود این بیماری پی می برند.

تغییر رنگ لب ها نشانه کدام بیماری است؟

شاید برای شما عجیب باشد، اما یکی از اعضایی که به شما یاری می نماید تا به بیماری خود پی ببرید، لب است. بطور طبیعی رنگ لب افراد متناسب با رنگ پوست صورتشان است، اما گاهی اوقات برای نشان دادن و هشدار به شما برای پی بردن به بیماری و یا کمبود انواع ویتامین ها در بدنتان رنگ لب های شما تغییر می نماید.

لب های رنگ پریده و سفید

کم خونی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که معمولا لب های رنگ پریده و سفید تری را نسبت به پوست صورتتان دارید، احتمال کمبود آهن دارید. علاوه بر تغییر رنگ لب، ترک هایی را در اطراف لب خود مشاهده می کنید. زمانی که شما کم خونی دارید در واقع میزان گلبول های قرمز خون در بدن شما نیز کاهش یافته است، به همین خاطر به اصطلاح شما دچار رنگ پریدگی می شوید که هم در چهره و هم در رنگ لب شما بروز می نماید. پس ضروری است در چنین شرایطی تحت نظر پزشک از قرص های آهن بهره ببرید.

مسائل گوارشی

می توان رنگ پریدگی لب را یکی از علائم و نشانه های ابتلا به بیماری های گوارشی دانست. ضروری است تا زمان مراجعه به پزشک از مصرف غذاهای چرب تا حد زیاد خودداری کنید.

لب های تیره مایل به بنفش

بیماری های قلبی

گاهی اوقات رنگ لب افراد به طور طبیعی کمی تیره است اما اگر از ابتدا رنگ لب هایتان تیره نبوده و به مرور زمان از رنگ طبیعی خود فاصله گرفته و تیره شده است به این معنا است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در شما زیاد است. در چنین شرایطی ضروری است که سریعا به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

لب های قرمز روشن

بیماری کبدی و طحال

اگر از اینکه رنگ لب های شما دیگر صورتی نیستند و به رنگ قرمز روشن تمایل پیدا نموده اند خوش حال هستید ضروری است بدانید که ممکن است این تغییر رنگ تا حد زیادی بیانگر درگیر شدن شما با مسائل کبدی و یا حتی مسائل مربوط به طحال باشد. هرچند ضروری است به هنگام مشاهده بروز چنین علامتی به پزشک مراجعه کنید اما شما می توانید تا قبل از مراجعه به پزشک از چای گل داوودی و همچنین ترکیب آب عسل و لیمو بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3286

به "تغییر رنگ لب ها نشانه کدام بیماری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رنگ لب ها نشانه کدام بیماری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید