تعمیراتی که به راحتی می توانید در خانه از پس آنها بر بیایید

به گزارش دور زمین، بعضی از تعمیراتی که به نظر شما فوق العاده تخصصی می آید را می توانید خودتان در خانه با حداقل ابزار انجام دهید.

تعمیراتی که به راحتی می توانید در خانه از پس آنها بر بیایید

به گزارش ایرنا، قبل از اینکه دست و پایتان را گم کنید و در پی شماره تعمیرکار مطمئن بگردید، چند لحظه صبر کنید و نفس عمیق بکشید. بعضی از تعمیراتی که به نظر شما فوق العاده تخصصی می آید را می توانید خودتان در خانه با حداقل ابزار انجام دهید.

1. توالت فرنگی

توالت در واقع از مکانیسم های بسیار ساده تشکیل شده است که خودتان هم می توانید سر در بیاورید. فقط کافی است که کاور قسمت بالایی را جدا کنید و ببینید اشکال از کدام قطعه است. آن را جایگزین کنید.

2. در

تعمیر و یا جایگزینی در می تواند انواع مسائل آن را حل نماید. بهتر است اول متوجه شویم که اشکال در کدام قسمت است و چگونه می توان با هزینه کمتر آن را حل کنیم. برای مثال اگر چوبِ در به وسیله موجودات موذی خورده شده یا به دلیل رطوبت باد نموده است، بهتر است که در را تعویض کنیم. ولی اگر مشکل جای قفل، لولا یا چهار چوب در دارد آن را تعویض کنیم. لولای در اگر خراب باشد در به سختی باز و بسته می گردد. با کمی روغن صنعتی می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

3. چاهِ گرفته

بیشتر چاه ها با مو یا چربی حاصل از ظروف غذاهای چرب، به وجود می گیرند. می توانید از یک مایع چاه باز کن بهره ببرید و بعد از 1 ساعت چند لیتر آب جوش بریزید. مایع چاه باز کن، صابون ساز است و گرفتگی چاه را از بین می برد.

4. شکاف بین کاشی ها

اگر در حمام یا مکان های دیگر خانه، مواد بین کاشی ها ریزش نموده است، اول از همه بی اهمیت نباشید و دوم نگران نباشید؛ زیرا اگر بی اهمیت باشید به زودی شاهد ریزش کاشی ها خواهید بود. پس حالا با خیالی راحت با چسب های آکواریوم که ضد رطوبت و آب هم هست جای کاشی ها را استحکام بخشید. انواع چسب های (ضد آب) می تواند در این موضوع به شما یاری کند.

5. دیوار

دیوارها ممکن است بر اثر یک سانحه، نصب یک تابلو سوراخ شوند یا پوسته شوند. به راحتی می توانید دیوار را هم وصله کنید. با بتونه کردن می توانید نواقص دیوار را بپوشانید و رویش رنگ مشابه دیوار را بزنید یا کاغذ دیواری مشابه را بچسبانید.

6. توری پنجره

توری پنچره می تواند سوراخ یا پوسیده شده باشد. می توانید به راحتی قاب آلمینیومی را در بیاورید و صفحه توری آن را جایگزین کنید. این موارد از جمله تعمیرات رایجی است که ممکن است سالی یک بار برای هر خانه ای احتیاج باشد. درباره تعمیرات دیگر هم می توانید ابتدا درباره نحوه تعمیر آنها مطالعه و سپس اگر از پس آن بر می آمدید، انجام دهید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5699

به "تعمیراتی که به راحتی می توانید در خانه از پس آنها بر بیایید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیراتی که به راحتی می توانید در خانه از پس آنها بر بیایید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید