تصویربرداری مستند کاروانسراهای تاریخی ایران در استان سمنان

به گزارش دور زمین، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: مستند کاروانسراهای تاریخی ایران در استان سمنان در حال تصویربرداری است.

تصویربرداری مستند کاروانسراهای تاریخی ایران در استان سمنان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، حمیدرضا دوست محمدی روز دوشنبه 24 خردادماه 1400 اضافه نمود: این مستند با هدف جریان سازی تبلیغاتی و رسانه ای برای ثبت جهانی پرونده کاروانسراها در لیست یونسکو در حال فراوری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه 6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان کاندیدای ثبت در پرونده مجموعه کاروانسراهای راه ابریشم ایران برای قرار دریافت در لیست یونسکو هستند، گفت: بیش از 30 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان وجود دارد.

او گفت: این گروه مستندساز تا کنون از کاروانسرای تاریخی میان دشت میامی که عظیم ترین مجموعه کاروانسرایی در ایران است و دربرگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای میامی و کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در سمنان تصویربرداری نموده و در روزهای آینده کار مستندسازی کاروانسرای ده نمک و قصر بهرام را انجام می دهند.

دوست محمدی ساخت این مستند را در معرفی آثار شاخص تاریخی در سطح ملی و بین المللی موثر دانست و اضافه نمود: این مستند به سفارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال ساخت است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، برای دومین بار آثاری از این استان در تعداد آثار ثبت جهانی قرار بگیرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4458

به "تصویربرداری مستند کاروانسراهای تاریخی ایران در استان سمنان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصویربرداری مستند کاروانسراهای تاریخی ایران در استان سمنان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویربرداری مستند کاروانسراهای تاریخی ایران در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید