تخم های دایناسور یا شاید بقایای آدم فضایی ها در ساحل اتاگو!

به گزارش دور زمین، بعضی از مردم موراکی بولدرز را با تخم های دایناسور، بقایای آدم فضایی ها و یا شواهدی مبنی بر وجود غول ها می دانند. البته می توان گفت که برخلاف این دلیل که سایز آن ها عظیم است و طرح و نقش های عجیبی روی آن هاست اما به وجود آمدنشان تنها توسط پدیده های طبیعی اتفاق افتاده.

تخم های دایناسور یا شاید بقایای آدم فضایی ها در ساحل اتاگو!

تخته سنگ های عجیب موراکی بولدرز

موراکی بولدرز تخته سنگ های عجیب و عظیمی هستند که شکلی کروی دارند و در ساحل اتاگو، جزیره جنوبی نیوزلند واقع هستند. این تخته سنگ ها شبیه به سیاره های مرموز هستند و با سایز عظیمشان به فضا حس بسیار عجیبی داده اند. با این حال، شکوه این سنگ های غول پیکر و این رمز و راز های خلقت بسیاری از مردم را به تعجب وا می دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص سنگ های موراکی بولدرز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برخی از مردم موراکی بولدرز را با تخم های دایناسور، بقایای آدم فضایی ها و یا شواهدی مبنی بر وجود غول ها می دانند. البته می توان گفت که برخلاف این دلیل که سایز آن ها عظیم است و طرح و نقش های عجیبی روی آن هاست اما به وجود آمدنشان تنها توسط پدیده های طبیعی اتفاق افتاده که حتی در دیگر نقاط دنیا نیز یافت می شوند. اینها به عنوان سنگ های (concretions) خاصی شناخته می شوند که توسط توده های معدنی که اغلب در لایه های رسوب می نمایند، تشکیل می شوند. این سنگ های عجیب، توپ های غول آسای رسوبی هستند که در طول زمان در فرایند سیمان شدگی رشد نموده اند.محدوده آن ها از اندازه ای حدود 1.5 متر تا کمی بیش از 2 متر می رسد. آن ها را می توان به شکل یک تجمع در ساحل دید.

افسانه مائوری

قبل از اینکه علم به دنیای ما بیاید، انسان ها طبیعت و دنیا را به دید یک جادو می دیدند. سوال های بشر در خصوص چگونگی به وجود آمدن برخی از پدیده های عمدتا غیرمعمول به صورت افسانه ای پاسخ داده شده است و افسانه های موراکی بولدرز نیز از این قائده مستثنی نیستند. در یکی از داستان ها که متعلق به افسانه های نیوزیلند است گفته شده که مردم کاهوی تیپوآ (مردمی افسانه ای) برای کشفیات خود در کنار دریا می آمدند.

هدف آن ها از این مسافرت این بود که گیاه سیب زمینی شیرین زمین را به سرزمین خودشان برگردانند. در طول بازگشتشان طوفانی رخ داد و آن ها در مکانی به نام شاگ پوینت متوقف شدند. بدنه قایق جادویی آن ها درهم شکسته شد و به طرز جادویی به سنگ تبدیل شد. سبد و کدوهایی که مارماهی و آب حمل می کردند نیز در ساحل ریختند و باعث شدند که قایق های کره مانند برای همواره در ساحل بمانند.

این سنگ های عجیب چگونه شکل گرفتند؟

هر سنگ با یک هسته آلی مانند برگ، میوه کاج، پوسته، ماهی استخوان یا سایر اقلام گیاهی یا حیوانی آغاز شد. ذرات و مواد معدنی، در اطراف مواد آلی در لایه های متمرکز به صورت لایه لایه جمع می شوند. این فرایند شبیه روشی طبیعی است که مروارید درون یک صدف شکل می گیرد. این فرایند ادامه یافت و به تدریج به بیش از میلیون ها سال افزایش یافت.

موراکی بولدرز چطور کروی شکل شد؟

همه این سنگ های عجیب به صورت کره نیستند و برخی از آن ها شبیه به استوانه و یا تخم مرغ هستند. با این حال دانشمندان هنوز هم در خصوص فرآیندی قطعی که باعث دایره شدن این سنگ ها گشته در حال مطالعه هستند و به نتیجه قطعی نرسیدند.

سنگ ها چگونه به ساحل راه پیدا نموده اند؟

شکل گیری عظیم ترین کره ها 60 میلیون سال پیش در دریای نیوزلند آغاز شده تا به این حالت در بیایند. این سنگ ها، به خاطر مواد معدنی داخلشان از لایه های رسوبی دیگر سخت تر هستند. به همین ترتیب فعالیت های زمین شناسی باعث شده سنگ ها از دریا بیرون زده و در ساحل به این صورت شکل بگیرند.

پیشنهاد مطالعه برای آشنایی با عجایب دیدنی بیشتر، آبشار آتش کجاست؟ را بخوانید!

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3456

به "تخم های دایناسور یا شاید بقایای آدم فضایی ها در ساحل اتاگو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم های دایناسور یا شاید بقایای آدم فضایی ها در ساحل اتاگو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید