تا به امروز بیش از سه هزار اثر ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است

به گزارش دور زمین، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، تا به امروز بیش از سه هزار اثر ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

تا به امروز بیش از سه هزار اثر ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه افتتاح دهکده سنجش سلامت و جهانگردی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اضافه نمود: ایران به تازگی با ثبت سه اثر نو ناملموس در یونسکو به رتبه پنجم دنیا در این بخش دست یافت.

وی با بیان اینکه معرفی فرصتهای فرهنگی، هنری و تاریخی در سطح کشور و دنیا در اولویت کاری وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته، گفت: بر همین اساس، جشنواره رسانه و هنرهای مختلف سنتی و دستی سال جاری در قزوین برگزار گردید تا بتوان از ظرفیت رسانه ها برای معرفی داشته های فرهنگی استفاده کرد.

وی با اشاره به ثبت دنیای سه اثر ناملموس افطاری، تذهیب و جشن تاریخی سده در یونسکو اظهار کرد: ایران دارای ظرفیتهای فراوانی در این بخش است و در کوشش هستیم آثار بیشتری به ثبت دنیای برسانیم.

ضرغامی به راه اندازی دهکده سلامت و جهانگردی شهرستان ساوجبلاغ اشاره نمود و اضافه نمود: این مجموعه دارای 2 بخش سلامت و جهانگردی است و در ابعاد مختلف جذب جهانگرد داخلی و خارجی موثر است.

وی ادامه داد: این مجموعه دارای مرکز سنجش سلامت در رشته های مختلف پزشکی و اقامتی است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با بیان اینکه البرز دارای ظرفیتهای فراوانی در زمینه جذب جهانگردان است، گفت: با این حال تا به امروز این استان مقصد جهانگردی نبوده و باید به مقصد تبدیل گردد.

مجموعه سنجش سلامت و جهانگردی شهرستان ساوجبلاغ با هدف سنجش سلامت مردم و جهانگردان و ایجاد رفاه عمومی راه اندازی شده است.

این مجموعه علاوه بر بخشهای تخصصی و فوق تخصصی پزشکی مانند قلب، عروق و سلامت روان، دارای 52 واحد اقامتی بوده و به وسیله بخش خصوصی راه اندازی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آذر 1402 بروزرسانی: 16 آذر 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6011

به "تا به امروز بیش از سه هزار اثر ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز بیش از سه هزار اثر ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید