تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور

به گزارش دور زمین، سید علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ای که از چهار سال پیش در راستای جذب نخبگان ایرانی غیرمقیم داشتیم توانستیم طی 4 سال نخبگانی را جذب کنیم تا در زمینه علم و دانش فعالیت نمایند.

تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور

وی با بیان اینکه عمدتا این افراد از دانشگاههای برتر بوده اند، مطرح نمود: افرادی که از صد تا چهارصد دانشگاه برتر هستند، بر اساس رزومه انتخاب می شوند و از نظر داشتن شاخص های علمی و فناوری، اقدام در زمینه های تک، پتنت خوب و... گلچین می شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: تاکنون 4هزار و 780 نفر از متخصصان و ایرانیان خارج کشور پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ارسال و در قالب سخنرانی، پروژه موقت، پروژه خارج از کشور در ایران فعالیت نموده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 1280 نفر به صورت دائم به کشور برگشته اند.

وی با بیان اینکه این نخبگان در قالب شرکتهای دانش بنیان و استارت اپ ادعا فعالیت می نمایند،گفت: تاکنون 93 استارت اپ توسط این نخبگان راه اندازی شده است.

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری گفت:به غیر از راه اندازی استارت اپ، ایجاد شرکتهای دانش بنیان، همکاری با این شرکتها،تدریس در دانشگاه ها و...از دیگر فعالیت نخبگان غیر مقیم ایرانی در کشور به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1967

به "تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید