بیش از 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات حوزه نانو ، 900 محصول تایید شده در این حوزه داریم

به گزارش دور زمین، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: فروش محصولات نانو در سال جای به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیش از 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات حوزه نانو ، 900 محصول تایید شده در این حوزه داریم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه 160 این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: سند ملی فناوری نانو مورد بحث قرار گرفت. این فناوری در سال 1385 مصوباتی در ستاد به عنوان راهبرد ها و دستاورد های نانو داشتیم که باعث شد پیشرفت های خوبی در این حوزه ایجاد شد.

وی افزود: جلسه در دو بخش دستاورد های نانو و محتوای سند برگزار شد. در سال 2001 فقط 9 مقاله در این در کشور داشتیم که در حال حاضر در این حوزه بیش از 11 هزار مقاله در این حوزه به چاپ رسیده که رتبه 4 دنیا را کسب کردیم که می توان جهش علمی در این حوزه را شاهد بود.

کبگانیان افزود: بالای 900 محصول تایید شده را شاهد هستیم که دستاورد های نانو بوده و بیش از 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات در حوزه نانو بوده که 93 درصد داخلی و 7 درصد صادرات که ارزش ارزی صادرات 40 میلیون دلار بوده که برند آن در بیشتر کشور ها رفته به غیر از کشور های محدودی که محدودیت داریم.

وی خاطر نشان کرد: سند راهبردی نانو 7 جلسه کمیته تخصصی برگزار شده ک 5 جلسه کمیسیون اقتصاد دانش بنیان به این موضوع اختصاص داده شد که سند آماده شد و در جلسه امروز ارائه شد.

کبگانیان افزود: بخش هایی که بررسی شد بخش اصول و مبانی ارزشی با اصلاحاتی تایید شد که قرار است نکات پیشنهادی ارائه شود و چشم انداز سند سال 1414 تعیین و مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: اهداف این سند شامل 8 هدف که اقتدار و مرجعیت علمی، ارتقای سطح فناوری های بدیع منحصر به ایران، ارتقای صنایع موجود، صادرات پایدار، بهبود کیفیت زندگی، نوآوری و توسعه مشارکت بخش خصوصی است که مابقی اهداف در جلسه دیگری بررسی و پس از اتمام بررسی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و تصویب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4906

به "بیش از 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات حوزه نانو ، 900 محصول تایید شده در این حوزه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات حوزه نانو ، 900 محصول تایید شده در این حوزه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید