هفت تا از بهترین کارهایی که میتوانید با فرزندانتان در چین انجام دهید

به گزارش دور زمین، دوست دارید با فرزندانتان به بک ماجراجویی حسابی بروید؟ یک سفر خانوادگی به چین بهترین گزینه برای شما است. مهم این است که در سفر به چین کاری کنید که به بچه‌ها خوش بگذرد، نه این که سفری پر استرس باشد که از انجام فعالیت‌های کسل کننده و نامناسب برای بچه‌ها سبب شده است. با ما همراه باشید و هفت فعالیت خانوادگی مفرح که می‌توانید در چین انجام دهید و خودتان و بچه‌هایتان عاشقشان خواهند شد را بشناسید.

هفت تا از بهترین کارهایی که میتوانید با فرزندانتان در چین انجام دهید

1. تمام غذاهای عجیب و غریب خیابان‌های چین را امتحان کنید

تقریبا در تمام خیابان‌های شهرهای چین، غذاهای خیابانی پیدا می‌شوند. می‌توانید بچه‌ها را به این اغذیه‌فروشی‌ها برده تا انواع خزندگان و حشراتی که به سیخ کشیده شده‌اند را ببینند. به بچه‌ها حسابی خوش می‌گذرد وقتی همدیگر را به چالش می‌کشند تا یک عقرب، عنکبوت یا یک حشره را امتحان کنند. غیر از این غذاهای عجیب و غریب چین، خوراکی‌های خوشمزه‌ای نیز وجود دارد که بچه‌ها عاشقش می‌شوند. از این خوردنی‌ها می‌توان پنکیک‌ها و کلوچه‌های مخصوص چین را نام برد.

2. پانداهای دوست داشتنی چین را ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید

دیدن پانداهای غول‌پیکر یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در چین انجام داد و برای همه سنین مناسب است. پانداهای غول‌پیکر یکی از نازترین حیوانات دنیا هستند؛ بچه‌ها که مسلما عاشق این هستند که آن‌ها را ببینند. بهترین مکان‌ها برای دیدن پانداها در چین، سه پایگاه نگهداری از پاندا در چنگدو است. اما اگر تور چین شما شامل بازدید از چنگدو نیست، می‌توانید این حیوانات دوست‌داشتنی را در باغ‌وحش‌های شهرهای پکن، گوانجو و هنگ کنگ ببینید.

3. در محله‌های قدیمی (Hutong) شهرهای چین چرخ دستی (Rickshaw) سوار شوید

یک راه مفرح و عالی برای همراه کردن بچه‌ها برای دیدن مکان‌های دیدنی چین استفاده از تورهای Rickshaw (کالسکه‌های دو چرخ که توسط یک نفر کشیده می‌شوند) است. این وسایل حمل و نقل قدیمی برای گشت و گذار در نقاط قدیمی شهرهای چین عالی هستند. این کالسکه‌ها را می‌توانید در بیشتر نقاط توریستی مهم شهرهای چین پیدا کنید. قبل از سوار شدن حتما چانه بزنید، تا این که در آخر پول بیش از حد پرداخت نکنید.

4. دیوار بزرگ چین را ببینید و سورتمه سواری کنید

دیوار بزرگ چین از آن جاذبه‌های گردشگری چین است که حتما باید در زمان تور چین ببینید. خانواده‌ها می‌توانند از قسمت‌های خوش‌مسیرتر دیوار بزرگ چین در نزدیکی پکن مانند Mutianyu بازدید کنند که کاملا بازسازی شده و کمتر شلوغ است. بعد از یک پیاده‌روی پر تلاش، مسیر برگشت را می‌توانید راحت‌تر و البته هیجان‌انگیزتر برگردید. سوار شدن بر روی یکی از سورتمه‌های یک نفره و پایین آمدن از بالای دیوار یک حسن ختام برای بازدید هیجان انگیزتان از دیوار بزرگ چین خواهد بود.

5. در مناطق روستایی چین مانند Yangshuo دوچرخه سواری کنید

غیر از خیره شدن به کوه‌ها یا حتی کوهنوردی در قله‌های فوق‌العاده Yangshuo، می‌توانید با بچه‌هایتان در جاده‌های روستایی اطراف منطقه، دوچرخه سواری کنید. دوچرخه‌ها برای اجاره کردن به راحتی در دسترس هستند. مسیرهای دوچرخه سواری از کنار شالیزارها، باغ‌های میوه، تپه‌های آهکی و روستاهای آرام عبور کرده و به شما دیدی عالی از زندگی روستایی چین می‌دهند. می‌توانید از منازل کشاورزان محلی نیز بازدید کنید. می‌توانید در کنار شالیزارها، معماری‌های روستایی و قدیمی و بوفالوهایی که در آب شنا می‌کنند عکس گرفته و اوقات خوشی را با بچه‌ها سپری کنید.

6. در بهترین پارک آبی چین آب بازی کنید

رفتن به Water Cube پکن در تمام طول سال خوش می‌گذرد، چرا که این پارک آبی پکن سربسته است. در این استخر بزرگ، شما در جایی خواهید بود که در آن مایکل فلپس تاریخ را رقم زد و رکوردهای جهانی را در المپیک 2008 پکن در هم کوبید. پس خودتان هم دست به کار شوید و در استخر المپیک شنا کنید. بچه‌های کوچک می‌توانند از استخرهای کوچک و بچه‌گانه با تعداد زیادی سرسره که برای همه اعضا خانواده امن است حسابی بازی و تفریح کنند. برزگترها می‌توانند مستقیم به سراغ AquaLoop بروند، یک سرسره سربسته لوله‌ای شکل که شما را به حلقه‌ای 360 درجه می‌فرستد و نفستان را می‌گیرد.

7. در شیان (Xi'an) سایه‌بازی کنید و برش کاغذ یاد بگیرید

در شیان، پایتخت باستانی چین، بچه‌ها از تفریحات و صنایع دستی که تاریخشان به دو هزار سال قبل برمی‌گردد لذت خواهند برد. انجام سایه بازی و یا تماشای نمایش‌ها از آن دسته کارهایی است که کمتر بچه‌ای فرصت انجامش را پیدا می‌کند. برش کاغذ یکی از محبوب‌ترین صنایع دستی چین است. خودتان و فرزندانتان می‌توانید با یک تکه کاغذ و یک قیچی طراحی‌های زیبای چینی را یاد بگیرید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3664

به "هفت تا از بهترین کارهایی که میتوانید با فرزندانتان در چین انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت تا از بهترین کارهایی که میتوانید با فرزندانتان در چین انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید