بهترین مکان ها برای خرید در ترکیه

به گزارش دور زمین، ترکیه برای قرن‌ها این سرزمین مکانی مهم در مسیر تجارت جاده ابریشم بوده است، جایی که اروپا به خاور دور متصل می‌شده است. حالا و در این زمانه هم خرید و فروش همچنان جایگاهی ویژه در این کشور دارد. اگر شما هم خرید کردن را دوست دارید در تور ترکیه فرصتی بی‌نظیر در اختیار دارید تا کالاهای مختلف از عینک‌های آفتابی برندهای معروف تا فرش‌های ابریشمی و پشمی دست‌باف سنتی را بخرید. اگر تنها کنجکاو هستید و عاشق گشت و گذار، یا در حال برنامه‌ریزی برای ازدواج، اگر وسایل آنتیک را دوست دارید یا حتی اگر تا به حال وارد یک فروشگاه شانل نشده‌اید، در ادامه مکان‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند کلی از لیره‌های داخل جیبتان را بیرون بکشند.

بهترین مکان ها برای خرید در ترکیه

بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی‌ترین‌ها و بزرگترین مراکز خرید در این سرزمین است و تقریبا از زمان عثمانی در حدود قرن چهاردهم به همان شکل مانده است. در این بازار مسافران تور ترکیه می‌توانند از میان بیشتر از 3000 فروشگاه انواع فرش، ظروف چینی، لوازم چرمی، جواهرات عالی و خیلی چیزهای دیگر را در این مقصد توریستی محبوب بخرند. در پایین تپه بازار جوان‌تر ادویه قرار دارد، بازاری که در سال 1660 بنا شده است. اینجا جایی است که می‌توانید در آن آجیل، میوه‌های خشک شده، ادویه‌های محلی و قهوه بخرید. نیازی نیست حتما به استانبول بروید تا بازارهای تاریخی سرپوشیده را پیدا کنید؛ در بورسا شما می‌توانید برای خرید حوله‌ها و روسری‌های با کیفیت چانه بزنید، در بازار قرن پانزدهمی ماردین زیورآلات نقره‌ای را بخرید و در بازار مسگرهای غازی‌عینتاب وسایل مسی عالی را پیدا کنید.

خیابان سنگ‌فرش‌شده‌ای که در مسیر پر پیچ و خم از دروازه دژ باشکوه بیزانتی آنکارا می‌گذرد، شما را به فروشندگان سبدهای حصیری و پارچه‌های نخ سنتی می‌رساند. وقتی در تور ترکیه به آن بازار رفتید روغن‌های با کیفیت زیتون، صابون‌های دست‌ساز و چشم‌نظرهایی که به شکل‌های مختلف ساخته شده‌اند را از قلم نیاندازید. در پایین تپه فروشگاه‌های بیشتری را پیدا می‌کنید که دمپایی‌های پشمی، پیاله‌های آبخوری که رویشان نقش‌های زیبایی حک شده و انبوه پشت‌مال‌های رنگارنگ را می‌فروشند. پشتمال حوله‌هایی هستند که از کتان ترکی درست شده‌اند و از آنها می‌توانید به عنوان سارونگ در ساحل هم استفاده کنید. اگر یک بار از این حوله‌ها استفاده کنید دیگر به سراغ حوله‌های معمولی نمی‌روید.

شهر سافران بولو یک میراث جهانی است و تاریخش به قرن دهم میلادی بر می‌گردد. این شهر یکی از مکان‌های تاریخی در این کشور است که به خوبی حفظ شده است. زمانی ایستگاهی در مسیر تجارت کاروان‌ها بوده و حالا یک موزه بزرگ روباز با ده‌ها فروشگاه مختلف است که انواع پارچه‌های رنگارنگ را می‌فروشند. این جایی است که شما می‌توانید در تور ترکیه انواع لباس‌های سنتی و صنایع دستی را پیدا کنید. در بازار قرن هفدهمی Yemeniciler Arastası شما می‌توانید کفش‌دوزی را پیدا کنید که کفش‌های سنتی چرمی به سبک دوره‌های عثمانی را درست می‌کند. اما راحت‌الحلقوم شیرین و لذیذ، اصلی‌ترین جاذبه شهر سافران بولو است، شهری که نامش را از زعفران ارزشمند می‌گیرد. زعفران همچنان در بیرون این شهر کشت می‌شود. فروشندگان گاهی این شیرینی‌های خوشمزه را به رهگذران تعارف می‌کنند تا آنها را به داخل فروشگاه‌شان بکشانند.

اگر از وسایل آنتیک خوشتان می‌آید در تور ترکیه مستقیم به Çukurcuma بروید. در این محله کالاهای مختلف از نقاشی‌های روغنی تا درهای کنده‌کاری شده و آثار هنری دوران عثمانی به فروش می‌رسند. بخشی از این محله بازار دست‌دوم فروشی و بخش دیگر محل قرارگیری فروشگاه‌های برندهای سطح بالا است. Çukurcuma همچنین محل قرارگیری موزه معصومیت است؛ موزه‌ای که توسط برنده جایزه نوبل اورهان پاموک و در ارتباط با رمانش با همین عنوان ساخته شده است. اگر کتاب موزه معصومیت را خوانده باشید بسیاری از قطعه‌هایی که در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند را می‌شناسید. چند گالری کوچک هم در اطراف این موزه وجود دارند که در آنها کارهای هنرمندان آینده‌دار ترکی فروخته می‌شوند.

حتی اگر می‌خواهید چند عکس برای مراسم ازدواجتان بگیرید، باید در تور ترکیه به محله فاتح استانبول بروید؛ جایی که به هزاران لباس عروس یکجا بله خواهید گفت، در بی‌شمار فروشگاهی که در امتداد خیابان Fevzipaşa قرار گرفته‌اند. لباس‌هایی که در اینجا فروخته می‌شوند می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند؛ از لباس‌های فانتزی قصه‌های پریان تا لباس‌های قرمز سبک‌های عثمانی و لباس‌های زیبایی که با معیارهای اسلامی سازگار هستند. در بازار عروسی شما با مجتمع خریدی 5 طبقه با بیشتر از 50 فروشگاه روبه‌رو خواهید بود. فروشگاه‌های این مجتمع با لباس‌های عروس و لوازم مرتبط پر شده‌اند. در ضمن تعداد زیادی بازارهای محلی و بازارهای پارچه در سرتاسر کشور وجود دارند. در این بازارها شما می‌توانید مستقیما به سراغ منبع اصلی بروید.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4313

به "بهترین مکان ها برای خرید در ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین مکان ها برای خرید در ترکیه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان ها برای خرید در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید