بهترین زمان برای رفتن به تور پوکت

به گزارش دور زمین، پوکت یک جزیره است و پر از سواحل زیبا و تماشایی، با شن‌های سفید و آب‌های زلال و شفاف. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که توریست‌ها را به این بخش از تایلند می‌کشاند، استراحت در یکی از همین سواحل خیره‌کننده است. با این پیش‌فرض، انتخاب یک زمان مناسب برای این سفر مهم می‌شود؛ هیچ‌کس نمی‌خواهد خودش را به ساحل برساند اما به جای آفتاب دلپذیر خود را در میان شرشر باران بیابد. در نتیجه بهترین زمان برای رفتن به تور پوکت زمانی است که وضعیت آب و هوا برای انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های ساحلی مانند شنا و قایق‌سواری ایده‌آل باشد. این جزیره آب و هوای موسمی گرمسیری دارد و در تمام طول سال گرم است؛ اینجا هیچ وقت به معنای آشنای کلمه سرد نمی‌شود.

بهترین زمان برای رفتن به تور پوکت

نوامبر تا فوریه خنک‌ترین فصل سال در پوکت است، باران‌ها تمام شده‌اند و هوا در بهترین حالتش قرار دارد. فصل پرگردشگر برای این منطقه هم همین زمان است؛ بسیاری از مسافران تور پوکت سفر خود را در این مدت برنامه‌ریزی می‌کنند. در این دوره قیمت هتل‌ها در بالاترین حالت خود قرار می‌گیرند. اگر با شلوغی و جمعیت مشکل دارید، در این ماه‌ها به سفر نروید. البته توجه داشته باشید که این ماه‌ها شلوغ‌ترین ماه‌ها هستند به این خاطر که آب و هوای پوکت در بهترین حالت خودش قرار دارد. دمای هوا در این دوره حدود 23 تا 30 درجه سانتیگراد است. دسامبر خنک‌ترین ماه و فوریه خشک‌ترین ماه است. این زمان ایده‌آل‌ترین وقت برای گذراندن یک روز آرامش‌بخش در یکی از سواحل باشکوه جزیره یا لذت بردن از ورزش‌های آبی در آبهای آرام دریا است. بعد از آن می‌توانید به سراغ یکی از باشگاه‌های شبانه رفته و تا پاسی از شب به جشن و شادی بپردازید. مارس تا نیمه‌های می گرم‌ترین ماه‌های این جزیره شناخته می‌شوند، دوره‌ای که قبل از رسیدن موسم بارندگی قرار دارد. دمای هوا در محدوده 35 درجه است و رطوبت هوا در بالاترین حالتش ثابت شده است.

یکی از دلایل خوب برای رفتن به تور پوکت در ماه آوریل شرکت و البته خیس شدن در جشنواره سونگکران یا همان سال نوی تایلندی است. تجربه دنیای شاد و لذت‌بخش این چند روز می‌تواند یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات شما از سفرهایتان به کشورهای خارجی باشد. در این جشن، کوچک و بزرگ به خیابان می‌آیند و همراه خود هر وسیله‌ای که بتوان با آن روی دیگران آب پاشید را می‌آورند و کل شهر را به یک جنگ آب‌بازی تمام عیار تبدیل می‌کنند. در این جشن بیرون از اتاق محل اقامت‌تان که بیایید، گریزی از خیس نشدن ندارید. بنابراین اگر این قدر خوش‌شانس بودید که در این زمان در تور پوکت باشید، شما هم به جریان شادی بپیوندید و فقط حواستان باشد یک موبایل سوخته با خودتان برنگردانید.

موسم بارندگی از می تا اکتبر بر سر جزیره سایه می‌اندازد. متوسط دما در موسم بارندگی حدود 28 درجه سانتیگراد و رطوبت هوا فوق‌العاده بالا است، اما قیمت‌ها در پایین‌ترین حالتشان قرار دارند. در نتیجه سفر در این دوره یکی از بهترین فرصت‌ها برای داشتن یک تور ارزان پوکت است. غیر از این که هزینه‌های سفر شامل پروازها و هتل‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند، در این مدت جزیره هم خلوت است و دیگر خبری از شلوغی توریست‌های فصل پرگردشگر نیست. پر باران‌ترین ماه‌ها، می، سپتامبر و اکتبر هستند. البته توجه کنید که در پوکت بارش باران در چند روز متوالی خیلی نادر است. درست است، باران می‌بارد، اما در سفرتان به احتمال زیاد آفتاب را خیلی بیشتر از باران می‌بینید. این دوره همچنین زمان سرسبز شدن گیاهان است. باران باعث می‌شود طبیعت جزیره زنده شده و منظره‌هایی بسیار تماشایی به وجود آیند.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4358

به "بهترین زمان برای رفتن به تور پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای رفتن به تور پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید