بهترین زمان برای دیدن حیات وحش و طبیعت گردی در تور برزیل

به گزارش دور زمین، اگر می‌خواهید در تور برزیل به پانتانال، بزرگترین زمین باتلاقی مناطق گرمسیری در دنیا بروید، بهترین زمان برای شما فصل خشک از می تا سپتامبر است.

بهترین زمان برای دیدن حیات وحش و طبیعت گردی در تور برزیل

اگر به تماشای پرنده‌ها علاقه دارید بهترین وقت برای این سفر دوره بین جولای و سپتامبر خواهد بود، زمانی که سطح آب پایین آمده و چمن‌ها در میان باتلاق قابل رویت می‌شوند و به شما محلی عالی برای نشستن و استراحت کردن و دیدن گونه‌های مختلف پرنده‌ها می‌دهند. برای این که شانس دیدن جگوار را پیدا کنید، در دوره بین ژوئن تا آگوست به منطقه پانتانال بروید. فصل بارانی از نوامبر تا آوریل است، زمانی که باران بی‌امان و سنگین می‌بارد و باعث می‌شود مناطق باتلاقی حسابی پر آب شوند. در این زمان بین گستره عظیم آب، جزیره‌های کوچکی به وجود می‌آیند و به پناهی برای موجودات تبدیل می‌شوند. این اتفاق به شما فرصتی منحصربه‌فرد برای دیدن جانداران می‌دهد. پانتانال سنگین‌ترین زمان بارش‌ها را در دوره بین فوریه و مارس تجربه می‌کند، زمانی که حرکت در این منطقه به یک چالش گل‌آلود تبدیل شده و جاده‌ها تقریبا غیر قابل استفاده می‌شوند. فصل گرم این منطقه هم از دسامبر تا فوریه است، زمانی که دمای هوا تا حدود 40 درجه بالا می‌رود و سر و نیش پشه‌ها در دسته‌های عظیم پیدا می‌شود. هتل‌ها و مهمانخانه‌ها عموما در این وقت از سال بسته هستند، در نتیجه گزینه‌های کمی برای اقامت خواهید داشت.

برای سفر به آمازون در تور برزیل، دوره بین می تا ژوئن را انتخاب کنید. این دوره دقیقا بین فصل بارانی (فوریه تا آوریل) و فصل گرم و خشک (سپتامبر تا نوامبر) قرار دارد. در این ماه‌ها سطح آب در جنگل در بالاترین مقدارش قرار دارد و در نتیجه شما این شانس را دارید که در رودخانه‌های پر پیچ و خم جنگل قایق‌سواری کنید. فصل خشک هم البته گزینه‌ای عالی برای تجربه آب و هوای دلپذیر و کوهنوردی و طبیعت‌گردی در داخل جنگل است. برای تماشای وال‌ها به سمت جنوب به سانتا کاتارینا بروید. در دوره بین جولای تا نوامبر وال‌های بزرگ مانند نهنگ‌های کوهان‌دار برای جفت‌گیری و به دنیا آوردن بچه‌ها  مهاجرت می‌کنند و در نتیجه شما این فرصت خارق‌العاده را دارید که آنها را در کنار نهنگ‌های تازه متولد شده و کوچک ببینید.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4354

به "بهترین زمان برای دیدن حیات وحش و طبیعت گردی در تور برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای دیدن حیات وحش و طبیعت گردی در تور برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید