تور هلند ارزان: بزرگ ترین جشنواره مو قرمزها در هلند

به گزارش دور زمین، جشنواره مو قرمزها یکی از بزرگ ترین جشنواره های جهان است که هر ساله در ماه سپتامبر در روستای بردا در هلند برگزار می گردد و هزاران مو قرمز در این مکان دورهم جمع می شوند.

تور هلند ارزان: بزرگ ترین جشنواره مو قرمزها در هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

همه ساله در آخرین هفته ماه سپتامبر، مو قرمزهای سراسر جهان در روستای بردا در هلند گرد هم جمع می شوند تا جشنواره موزیکال مو قرمزها را برگزار نمایند. ایده اصلی این جشنواره، متعلق به یک خانم نقاش با نام بارت روون هورست است. هورست زنی است با موهای بلوند و علت اصلی اجرا کردن جشنواره مو قرمزها، رنگ قرمز موهای خودش نبوده است!

این ایده از نقاشی های نقاش معروف گوستاو کلیمیت به فکر هورست رسیده است. او در نقاشی از آثار این هنرمند تقلید می نموده است. کلیمیت در آثارش از مدل های زن مو قرمز استفاده می نموده است، هورست پس از پی بردن به این موضوع به تقلید از کلیمیت از مدل های مو قرمز استفاده کرد و برای قدردانی از بیش از 150 زن مو قرمزی که مدل او شده بودند، جشنواره مو قرمزها را راه انداخت.

این جشنواره با 150 زن که مدل هورست شده بودند، آغاز شد و پس از چند سال این رویداد، به یکی از بزرگ ترین رویدادهای هلند تبدیل شد. سالانه بیش از 5000 نفر از 80 کشور جهان در جشنواره مو قرمزها شرکت می نمایند. جشنواره های مشابه جشنواره مو قرمزها در ایرلند، لندن، پورتلند و شیکاگو برگزار می گردد، ولی به نظر می رسد که جشنواره هلند از همه محبوب تر است.

شرکت در این جشنواره رایگان است و در مدت زمان اقامت در روستا چادرهایی به افراد داده می گردد تا در آن ها استراحت نمایند. تنها شرکت لازم برای شرکت کردن در جشنواره مو قرمز بودن است!

کارهای هنری متفاوتی در جشنواره ارائه می گردد و در غرفه های مختلفی کارها به فروش می رسند. همایش هایی در طول روزهای جشنواره در فضای آزاد برگزار می گردد که تنها مو قرمزها می توانند شرکت نمایند. جشن های شبانه با انبوهی از خوراکی های خوشمزه در طول روزهای جشنواره به پا است.

در روز آخر جشنواره عکس گروهی گرفته می گردد و به عنوان یادمان جشنواره به افراد داده می گردد.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4712

به "تور هلند ارزان: بزرگ ترین جشنواره مو قرمزها در هلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هلند ارزان: بزرگ ترین جشنواره مو قرمزها در هلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: بزرگ ترین جشنواره مو قرمزها در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید