برگزاری نشست هماهنگی پروژه های همکاری دانشگاه های ایران با موسسه لایپنیتز آلمان

به گزارش دور زمین، اولین نشست هماهنگی پروژه های همکاری دانشگاه های ایران با موسسه لایپنیتز آلمان به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردید.

برگزاری نشست هماهنگی پروژه های همکاری دانشگاه های ایران با موسسه لایپنیتز آلمان

به گزارش خبرنگاران، دکتر شاه حسینی، معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت در ابتدای این نشست ضمن تشریح روند تاریخی شکل گیری این همکاری مشترک بین دو طرف ایرانی و آلمانی، موضوع جلسه را ارائه راهکارهایی برای پیشبرد طرح ها در وهله اول و یافتن راه هایی برای برطرف چالش ها و مسائل در مرحله دوم مطرح کرد.

وی در ادامه به سه نکته اشاره نمود و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریمی، باید به صورت بهینه عمل کرد و دانشگاه های مجری طرح مشارکت جدی تری برای تامین منابع اجرای طرح داشته باشند. این کار با مشارکت صنایع و دیگر نهادهای دولتی ممکن خواهد شد.

دکتر شاه حسینی گفت: نکته دوم این است که اگر چه پروژه های منتخب دارای یک مجری محوری در هر دانشگاه است. ولی برای پیشبرد آن در سطح ملی باید از ظرفیت تمامی دانشگاه ها استفاده گردد. هر چند در این زمینه اجباری وجود ندارد.

وی در شرح نکته سوم گفت: نمونه قراردادی که باید با طرف آلمانی منعقد گردد، تعیین شده و قراردادها میان دانشگاه علم و صنعت با دانشگاه مجری با قید شدن عنوان مجری و همکاران بسته می گردد. هدف از این کار یافتن دستاوردهای ملموسی است تا آن را مبنایی برای توسعه تعاملات قرار دهیم.

در ادامه رحمتی نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های دارای طرح های تایید شده از طرف آلمانی، به سابقه همکاری های این وزارتخانه با موسسه لایپنیتز آلمان اشاره نمود و اضافه نمود: هفت پروژه منتخب دارای موضوعاتی همچون تنوع زیستی، آب و مخاطرات اقلیمی هستند و در نهایت قراردادی میان طراف ایرانی و آلمانی منعقد می گردد که به بین المللی سازی فعالیت های آموزشی و پژوهشی کشور یاری خواهد نمود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، سپس نمایندگان دانشگاه های دارای پروژه های منتخب به معرفی و شرح مختصر این پروژه ها پرداختند. همچنین پیشنهاداتی برای بهبود تامین اعتبار اقتصادی طرح های تحقیقاتی مصوب، غلبه بر بعضی چالش های اقتصادی و سیاسی، ارتقای ساختار عملیاتی و سازماندهی قبلی برای پیشبرد بهتر فرایندهای اداری و اجرایی، بهبود شیوه اجرای طرح ها، شیوه بهره برداری مناسب از نتایج به دست آمده، تعهدات دو طرف و غیره مطرح شد.

در نهایت مقرر شد با توجه به چالش های بودجه ای، مجریان هر یک از هفت پروژه منتخب ظرف یک هفته آینده امکان اجرایی شدن آنها را در شرایط جدید اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1803

به "برگزاری نشست هماهنگی پروژه های همکاری دانشگاه های ایران با موسسه لایپنیتز آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هماهنگی پروژه های همکاری دانشگاه های ایران با موسسه لایپنیتز آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید